Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Coras lille hjørne

Gammel

Det går framover

Postet 14-08-10 kl 14:22 av cora
I går hadde snekkerne en stri tørn. Det høljeregnet hele dagen og de hadde et svare strev med å få opp presenning og takbjelker. De fikk satt opp plater til veggene, og foran ser man hvor døra kommer. Spørsmålet nå er om vi skal ha sidefelt på døra, ett eller to vinduer til høyre for døra eller ett stort vindu. Vi klarer heller ikke å bestemme oss for hvilken ytterdør vi skal ha. Vi blir ikke enige.

...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 cora er ikke aktiv
Gammel

Legging av dekke

Postet 10-08-10 kl 19:24 av cora
Snekkeren og lærlingen dukket opp tidlig i morges, før 7, som i går. Jaja, blir vant til å stå tidlig opp til første arbeidsdag etter ferien på mandag.

I dag har de isolert og lagt underlaget for golv, og i morgen gjør de ferdig resten av golvet foran inngangsdøra, også starter de på veggene! Det går jammen fort framover nå. I dag har vi gått ut gjennom hagedøra på den to uker gamle ferdigplenen. Jeg er glad ungene forstår at de ikke kan leke på plenen ennå, men de...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Tilbygg
Kommentarer 1 cora er ikke aktiv
Gammel

Støping av ringmur

Postet 09-08-10 kl 09:43 av cora
Oppdatert 09-08-10 kl 19:09 av cora
I dag holder snekkerne på med å lage ringmur, og nå ser vi hvor stort det kommer til å bli. Selvsagt mindre enn hva jeg hadde trodd, men det blir nok bra!

For noen dager siden var jeg innom en byggvareforretning for å se på ytterdører, og jeg fikk med meg hjem en haug med brosjyrer samt et par internettadresser jeg kunne titte på. Jeg må si vi lider valgets kvaler. Det er så mye å velge mellom! Huset er fra '69 og interiøret er fra samme tidsepoke. Døra må liksom være litt søttitalls,...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Tilbygg
Kommentarer 4 cora er ikke aktiv
Gammel

UteBoden er revet

Postet 03-08-10 kl 09:06 av cora
Oppdatert 03-08-10 kl 11:25 av cora
I går ble resten av uteboden revet og underlaget klargjort til å lage ringmur.

Spente barn ser på:






...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Tilbygg
Kommentarer 10 cora er ikke aktiv
Gammel

Tilbygg

Postet 02-08-10 kl 13:07 av cora
Oppdatert 03-08-10 kl 09:15 av cora
I dag skal (forhåpentligvis) utgraving til tilbygg begynne. Slik så det ut opprinnelig før vi drenerte i fjor høst og malte huset mørkebrunt.




















Noen flere bilder etter drenering og utvendig maling:

...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Tilbygg
Kommentarer 1 cora er ikke aktiv
Gammel

Mange spørsmål

Postet 08-05-10 kl 13:10 av cora
- Får jeg opp elever i norsk muntlig?
- Hvordan er elevenes tilstand på mandag etter fyllehelg i Stavanger?
- Hvordan i h. skal jeg få opp jernlageret? Fortsatt for lavt etter 6 mnd med jerntilskudd.
- Får vi råd til tilbygget?
- Får vi råd til å lage platting i hagen?
- Hvor lenge kan jeg lukke øynene for alle forberedelsene til 17.mai?
- Kan naboen hjelpe oss med å fjerne den gamle plattingen i hagen?
- Når skal jeg bli bra i knærne?
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 10 cora er ikke aktiv
Gammel

Skille jobb og fritid

Postet 30-04-10 kl 22:06 av cora
Faren min jobbet tidligere som rektor på en videregående skole, og han var alltid den første som kom (sånn rundt seks om morgenen) og var den siste som gikk om ettermiddagen/kvelden. Han pleide å komme hjem for å spise middag, så var det møte etter møte på kveldstid. Jobben var livet hans!

På mange måter føler jeg det samme om min jobb. Før var jeg flinkere til å skille jobb og fritid, men nå sitter jeg stadig oftere om kveldene og retter prøver eller forbereder meg. Og jeg liker...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 4 cora er ikke aktiv
Gammel

Overskudd

Postet 26-03-10 kl 21:51 av cora
Overskudd har jeg hatt lite av i høst. Logistikken hjemme med unger og aktiviteter samt mye arbeidspress på jobben har tappet meg for krefter. Det som har gitt meg overskudd og energi, er derimot den daglige kontakten med ungdommer. Jeg har aldri gruet meg til å gå til en undervisningstime, og jeg trives utrolig godt sammen med ungdommene i timene. De er alle sammen så herlige å være sammen med, om de nå går på yrkesfag eller studiespesialiserende. De gode kollegene mine gir meg også mye energi....
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 2 cora er ikke aktiv
Gammel

Tanker om trening, vekt og sånn

Postet 15-03-10 kl 00:35 av cora
De siste par årene har jeg fått trent en del, og har plutselig fått ganske flat mage. Er egentlig litt skinny på overkroppen nå, og kan selv se at det ikke er spesielt pent, spesielt ikke med flate pupper. I tillegg bygger jeg muskler ganske raskt, så jeg har ganske definerte muskler på overkroppen. Det jeg har av fett har samlet seg rundt rumpe og lår. Overkroppen og underkroppen passer liksom ikke helt sammen lenger. På jobben får jeg stadig kommentarer om at jeg er så slank/tynn (og at...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 5 cora er ikke aktiv
Gammel

Oppadstigende form

Postet 05-03-10 kl 22:40 av cora
Nettopp kommet hjem fra joggetur, bitende kaldt (føltes det som). Gikk greit, bortsett fra noen glatte partier. Jogget veldig rolig den første kilometeren og den siste kilometeren måtte jeg gå opp en isete bakke. Resultet: 8 km, 49 min.

Ringte til legen i dag og fikk vite eksakte resultater på ferritin og hb, og det var da ikke så verst. Jernlager på 23 i stedet for 5 slik det var i november og hb var på hele 11,5 i motsetning til 10 komma et eller annet. Det går framover! Men tror...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 4 cora er ikke aktiv
Gammel

Jeg vil jo trene, men......

Postet 03-03-10 kl 22:20 av cora
Denne uka ser sånn ut:

Mandag: svømming med de to yngste, mannen på møte. Ikke trening.
Tirsdag: korps og svømming for eldste, fotball for mellomste. Foreldremøte. Ikke trening.
Onsdag: Jobbet overtid, kjapp treningstur, rakk å si hei til mannen før han skulle dra av gårde på tenniskamp.
Torsdag: mannen på tennistrening, eldste på klarinett . Ikke trening.

Kanskje fredag? Keep on dreaming.........
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 13 cora er ikke aktiv
Gammel

Status

Postet 28-02-10 kl 14:28 av cora
Legebesøk viste fortsatt for lave jernverdier, så jeg må fortsatt ta jerntabletter. I november var jernlageret på 5 og hb på 10 og jeg har knasket jerntabletter jevnt og trutt. Men det har ikke hjulpet noe særlig. Moren min anbefalte blodpudding.

Det er tungt å trene, men noen skiturer har det blitt. Skal prøve meg på en joggetur i kveld, en rolig sådan.

Ble tante til tvillinger på torsdag, gleder meg sånn til å hilse på dem!

I morgen er...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Diverse
Kommentarer 6 cora er ikke aktiv
Gammel

Kveldsøkt

Postet 24-02-10 kl 21:41 av cora
2 timers skitur i kveld i greit tempo. Kjente at jeg var sliten i ryggen og armene etter skituren i går, så nå bør jeg vel hvile et par dager. Nydelig føre, også fikk jeg selskap av mannen! Restitusjonstur for ham, treningstur for meg.
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 2 cora er ikke aktiv
Gammel

Det snør, det snør, tiddelibom

Postet 23-02-10 kl 19:05 av cora
Oppdatert 23-02-10 kl 19:12 av cora
Det snør og det snør! Ikke akkurat ideelle forhold for langdistansetrening, men det ble en skitur i moderat tempo på 90 min. i preparerte løyper. Utrolig bra å ha løpene nesten rett utenfor døra! I dag var jeg nesten alene i løypa, bortsett fra et par mannlige mosjonister.

Har trent to ganger denne uka så langt. I går løp jeg på tredemølle + tok diverse styrkeøvelser.

I går kjøpte jeg brodder. Er det lurt å feste dem på joggeskoene? Kanskje jeg skal kjøpe joggesko med...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 5 cora er ikke aktiv
Gammel

Gjenoppliver bloggen

Postet 23-02-10 kl 14:07 av cora
Har meldt meg på både sentrumsløpet og halvmaraton, så nå må det trenes for å komme i form! Første mål er altså sentrumsløpet 24.april, 10 km. Har håp om å komme under 60 min, men er ikke i så veldig god form nå.

Kommer til å legge inn treninger og små kommentarer om stort og smått her.
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 18 cora er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no