Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 31-10-22 kl 07:42 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Skremmende mye mandag i dag. Skummel kaffe underveis i kaffetrakteren.
Postet 31-10-22 kl 08:07 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har sjekket strømregningen, det var skummelt!
Postet 31-10-22 kl 08:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Skremmende trøtt til tross for tidlig kveld og klokkesnu rett vei.

I kveld skal jeg ut og spise med venninner og overnatte hos sønn og samboer. Veldig glad jeg slipper unna Halloween hjemme!
Postet 31-10-22 kl 08:31 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg hadde planer om å gjøre ting etter jobb i dag, men endte på hjemmekontor med sår hals. Ikke dårligere form enn at jeg kan ta bilen ut og få ordnet det som trengs i løpet av dagen, men greit å ikke lufte virusene på bussen.
Postet 31-10-22 kl 08:38 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Ganske våken, deilig med en lys morgen. Gruer oss til jobb, kollega og jeg snakket med bedriftshelsetjenesten fredag og ble anbefalt å ta saken videre.
Postet 31-10-22 kl 08:42 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Tvi tvi, millact!

God morgen. Jeg er tilbake fra flyttesjau i Göteborg. Min gode venninne har nå kommet seg inn i sin leilighet, og vi sov første natten der lørdag til søndag. Det føltes veldig bra for meg å kunne bidra litt i overgangsfasen (enke, solgt hus, ny tilværelse).

Nå er det tilbake til jobb. Kaffe, mer kaffe!
Postet 31-10-22 kl 08:56 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er greiere å stå rett etter klokkestilling om høsten. Vintertid er liksom tingen for meg.

Jeg har hatt en veldig fin og sosial helg, og fått sydd meg flere nye kjoler. I dag har jeg to SVÆRE leveranser, men alt er klart og det kommer til å gå fint. Jeg kjenner skikkelig på at jeg har hodet over vannet nå. Det er godt etter et litt for hektisk siste halvår.
Postet 31-10-22 kl 08:58 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Lykke til millact, håpe det kommer noe godt ut av det.

Jeg skal straks kaste meg på bussen og komme meg i retning Spania, lenge siden jeg har trengt ferie så hardt som jeg gjør det nå.
Postet 31-10-22 kl 09:09 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen. På min andre kopp kaffe.
Postet 31-10-22 kl 09:11 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Oi millact, lykke til!
Postet 31-10-22 kl 09:11 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Lykke til, Millact!

Jeg har en bratt dag i dag. Tror jeg var oppe og tisset 5 ganger i natt. Noen døgn er bare helt håpløse. Men bedre i dag!
Postet 31-10-22 kl 10:31 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Lykke til millact!

Ikke så veldig bratt dag her faktisk, jeg tror også kroppen min liker bedre vintertid. Pleier å være grusomt når vi endrer til sommertid, men i dag føles det helt ok ut.

Passelig med arbeid her, og hjemmekontor i dag.

Skal ha fri på fredag, jeg og datteren skal på fjelltur til en turistforeningshytte. Skal bli herlig med total avkobling - ikke noe nett der.
Postet 31-10-22 kl 11:07 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Bratt dag her også, etter altfor lite sosial helg. Ingen utsikter til så mye morsomt fremover heller, jeg misliker november. Jeg tror jeg må få på plass en slags plan for vinterferien snart, hvor er det gøy å dra?
Postet 31-10-22 kl 11:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Dårlig mandag. Tenner som er plagsomme, men ikkje mulighet til å gjera noko med det. Dårlig kombinasjon. Høyrer på forelesning no og prøver å skjønne kva ho snakker om
Postet 31-10-22 kl 11:35 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Lykke til Millact, håper dette blir tatt seriøst. Alle skal ha det trygt og fint på jobb.

Hjemmekontor i dag og vovsen skal på en veldig forsinket ettårskontrollen litt senere i dag, jeg skjønner ikke hvor september og oktober har blitt av! Snart jul plutselig.
Postet 31-10-22 kl 12:11 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Nnnnghhh. Det er veldig mandag. Tidlig opp, ikke i særlig god form, sønn skal reise til ungdoms-FN og plutselig var dresskoene borte og blodsukkeret lavt, og så var jaggu internett nede, og jeg skriver eksamen i dag og det trenger jeg internett til, så etter å ha fått sjusjet avgårde en ung diplomat (han skal være Russland! ) til Malmø og en syv år gammel Gryffindor-elev til hennes skole, så måtte jeg være min egen IT-support og endelig kom internett tilbake etter bare litt banning og appellering til alle guder som var villige til å lytte.

... og så skulle jeg liksom skrive en superbasic eksamen og ikke kløne til med å komplisere noe for det har jeg ikke tid eller ork til, men så snek moralfilosofien seg innpå meg bakfra og brølte "DEFINER MEG!", så nå har jeg rota til det også da. Pokkerns etikere. Lager bare leven.
Postet 31-10-22 kl 12:41 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
I dag har jeg vært potensielt skummel pårørende. Jeg har vært superhyggelig altså - men jeg en slags ekspertpårørende og håper ikke jeg har skremt noen.

Skal snart avspasere og dra på jakt etter dusjarmaturer og baderomsmøbler.
Er egentlig ganske sur for 15% påslag på alle tilvalg i det nye huset. De har vel allerede leverandørrabatter, og så skal vi betale 15% ekstra for å velge noe med høyere standard? Jeg betaler gjerne de ekstra monteringskostnadene som evt følger med andre valg, altså - men 15% for å velge noe dyrere fra samme leverandør? Det skjønner jeg faktisk ikke.
Postet 31-10-22 kl 12:44 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Mave - på vegne av oss alle vil jeg gjerne få be ydmykt om unnskyldning.



(Hvis den var for innsideaktig, kan jeg opplyse om at jeg jobber med etikk. Men er ikke etiker, da.)
Postet 31-10-22 kl 12:46 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det skal jeg si deg Pøblis, at om vi bare ikke hadde vært så himla opptatt av tankefrihet så hadde ikke dere kunnet lage så mye styr!

:tyrann:


Neida. Liker dere, jeg.
Postet 31-10-22 kl 12:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Er det valgt når sånt skulle velges, Pøblis? Eller kom det i etterkant?
Hvis det kom i etterkant så er ikke påslag uvanlig.
Postet 31-10-22 kl 13:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Pokkers Halloween.

Jeg har en superhyper superhøy unge, og en unge som det bare ble aldeles for mye til på skolen, så hun er hjemme nå. Selv om vi prøvde å skjerme.

Jeg HATER annerledesdager! Og hjelper ikke at man prøver å skjerme, for det er faen meg nesten umulig.

Og ekstra vanskelig når Storebror er superduperhappy og gira, mens hun andre er en vandrende tordensky.

Og jeg har kommet meg gjennom to forelesninger om nyliberalisme, og gjort unna flervalgs-testen som var arbeidskrav. 18 av 20, og måtte ha 12 for å bestå. Men, me being me, jeg er sur på meg selv for de to som er feil.

Og kjenner at jeg er veldig lite gira på ringing på døra her i ettermiddag, gal hund og unge som synes alt er vanskelig.

Postet 31-10-22 kl 14:26 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg henger på et hotellrom for meg selv og skal hvile litt etter å ha vært sammen med mange folk siden jeg tok nattflyet .
Postet 31-10-22 kl 16:53 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Huh, måndag?? Eg var sjåfør og henta folk på siste flyet i går kveld, så fekk ikkje tatt sovetabletten min før eg var ferdig med det. Det kjennast i dag.

Har kasta nokre jeans i det siste og hadde bestemt meg for å skaffe ei ny i dag. Ikkje så spenstig det, men då eg skulle kle på meg etter endt prøving festa noko ullfiber seg i glidelåsen på buksa mi og eg fekk den ikkje att. Festlig å sjå ut som ein stolt unge som har kledd på seg heilt sjølv på veg ut av senteren. (Men hell i uhell, eg velger alltid det lille, upopulære senteret, så ikkje så mykje folk.)

Sendt avgarde ein unge på klassefest, han fekk med eit brett skakke marengsspøkelser som eg laga, og så skal ungdommen få ei venninne på besøk om ei stund. Kjenner eg dei rett så blir dei vel å kreve at eg skal spele brettspel med dei.
Postet 31-10-22 kl 18:15 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no