Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Lørdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Lørdag

Postet 22-05-21 kl 08:14 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
Pøblis sin avatar
Først!
Er i sommerhuset og lager feriestemning her. Det innebærer alt fra å henter båter, re opp senger både her og der, plante og shoppe for å holde handelsstanden i de to sørlandsbyene vi bor midt i mellom, i live.
Postet 22-05-21 kl 08:24 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Kaffe i min egen sofa. Det regner, noe som betyr at jeg kan jobbe i fred med eksamensoppgaven. Jeg hadde håpet å bli litt avbrutt av hagearbeid.
Postet 22-05-21 kl 09:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Regn. 16-åringen skal jobbe, jeg skal kjøre og hente henne. Det trengs å ryddes og vaskes litt. Det er dagens plan. Men først kaffe og dusj.
Postet 22-05-21 kl 10:10 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Hotellfrokost inntatt.
Postet 22-05-21 kl 10:18 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Her skal det være fint vær, men jeg har ikke sjekket enda.

Plan for dagen er å spyle terrassen så den blir klar for beising, kjøpe flytteesker for å begynne å sortere hva Herremannen skal ha med seg til Oslo til høsten, og gå litt turorientering. Jeg har et håp om at jeg kanskje finner posten jeg lette forgjeves etter i går hvis jeg tar med kompass og kommer inn fra en annen retning.
Postet 22-05-21 kl 10:31 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Det regner her også. Jeg er ganske glad i regnvær, så nå sitter jeg med UT.no og kart fra de lokale turlagene og planlegger en liten gåtur i ettermiddag. Bra jeg tok med regndress til dogsa.
Postet 22-05-21 kl 10:43 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Egentlig skulle jeg beise terrassen i dag. Det får bli neste uke da.
Postet 22-05-21 kl 10:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Her er det nydelig vær, og blomstrende kirsebærtrær, knallblå himmel og snødekte fjell gjør at jeg nesten bryter ut i sang når jeg går tur med bikkja.
Postet 22-05-21 kl 11:14 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen, her er en tur på butikken første prioritet. Butikkene stenger jo klokken 16 i dag, har aldri helt skjønt at lørdag før Pinse er den dagen med korteste åpningstider.

Ellers så blir det vel strikking I dag også tenker jeg, må bli ferdig med et hat prosjekt så jeg kan begynne på noe kjekt.
Postet 22-05-21 kl 11:18 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Handletur her også, planen var en tur på mølla først, men jeg må rekke posten som stenger 12 og har akkurat stått opp ( ) så det utgår. Får ta det etterpå i stedet.

Ellers: langhelg uten planer. Litt turorientering sikkert, og litt rydding hvis jeg gidder.
Postet 22-05-21 kl 11:40 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Hotellfrokost her og. Så utrolig deilig å se noe annet enn veggene på innsiden av huset mitt! Været er begredelig, da, det skal ikke være FOR bra å forlate hjemme, tross alt.
Postet 22-05-21 kl 11:40 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hadde planer om butikktur, men tror nok jeg dropper det.
Postet 22-05-21 kl 11:43 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal på fotballkamp.

Dette nærmer seg å være et liv!

Toppserien starter i dag (damenes toppserie). Jeg jobber dugnad på kampene til «vanlig». Normalt sett scanner jeg billetter, men det blir det dårlig med i dag siden det ikke er lov med tilskuere. Så jeg vet faktisk ikke hva dugnadsarbeidet mitt består i. Men jeg får sett kamp og gjort noe annet enn å være hjemme.
Postet 22-05-21 kl 12:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Timar: Nå blir det fint vær! Anbefaler dere en tur i Ravnedalen hvis dere vil ut. Kafeen har gode vafler og de har også deilige burgere der.

Ellers er det fint å gå langs strandpromenaden bort til fiskebrygga. Mye restauranter der. Pider Ro pleier være veldig gode på smittevern og maten er god.
Postet 22-05-21 kl 13:14 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Mannen og jeg surrer rundt i Trondheim i dag. Rart å gå i butikker litt uten mål og mening. Det er lenge siden sist vi var på shopping (julehandel).
Postet 22-05-21 kl 13:34 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har kjøpt sånn kompostbinge av stålgitter på Biltema. Den skal altså monteres med 12 ståltrådspiraler. Ma-re-ritt. Hvordan i alle verden skal jeg få alle på med fingrene intakt?
Postet 22-05-21 kl 14:23 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Lyppa sin avatar
Vill gjetting- er det ikke bare å legge to grinder inntil hverandre, tre dem inn i starten på spiralen og snurre i vei?
Postet 22-05-21 kl 15:21 av Lyppa Lyppa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det var deg jeg gjorde, Lyppa – men det var ikke "bare", skal jeg love deg. Det gikk til slutt, ved hjelp av hansker og ei tang. Men jeg er likevel skikkelig øm i fingertuppene.
Postet 22-05-21 kl 15:47 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Blir visst ikke turorientering i dag. Skulle ordne litt i hagen og ble revet med, så nå rekker jeg ikke før jeg skal til ei venninne på middag. Jaja.

Tenkte å stikke på butikken før de stenger og kjøpe litt stemorsblomster, så kan Herremannen og jeg ordne graven til mamma i morra.
Postet 22-05-21 kl 15:49 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Venter på at studendattera skal komme hjem på ferie! Var litt forsinkelse på toget p.g.a en avsporing, men heldigvis så rekker hun flyet fra Gardermoen. Har satt en flaske rosa bobler til kjøling, må feire at hun er ferdig med eksamene.

Får ha henne hjemme i 2 uker før hun reiser til Haukeligrend Fjellstue hvor hun har fått sommerjobb hele sommeren.
Postet 22-05-21 kl 17:40 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Så hyggelig, Sissel, verdt å feire!
Postet 22-05-21 kl 19:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Lyppa sin avatar
Stompa-neste gang går du for strips!
Postet 22-05-21 kl 23:26 av Lyppa Lyppa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no