Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Ukeskaffe for oktoberuke nr. 3

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Ukeskaffe for oktoberuke nr. 3

Postet 14-10-24 kl 08:29 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 75  

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Morn, morn! På plass på jobb. Skal snart ut i produksjonen, men trenger en dose kaffe til, og gjennomgang av e-poster først.
Postet 14-10-24 kl 09:04 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn fra et høstlig men fint Berlin. Vi fikk med oss siste kveld med lysfestival i går; det var en høydare, sjøl om vi bare bevega oss fra Alexanderplatz til Museumsinsel. Full fart i dag, med lærerike opplegg for elevene.
Postet 14-10-24 kl 09:15 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Ny uke og her sitter jeg ferdig pakket for en rundtur på vestlandet. Jeg er ikke tilbake før torsdag kveld. Jeg gleder meg ikke, men har greid å planlegge sånn at all kjøring blir i dagslys, jeg orker ikke mørkekjøring og nær-hjort-opplevelser lenger.
Postet 14-10-24 kl 09:25 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God morgen.
Hjemvendt fra sol og varme, og (litt) klar for jobb igjen. Bruker tiden frem til lunch for å huske hva jeg gjorde før ferien, tenker jeg.
Postet 14-10-24 kl 09:26 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Student levert på flyplassen etter hjemlån, "babyen" levert i god tid før bussavgang til en uke med leirskole. Mulig det blir litt tomt i huset med bare mellomste, mannen og meg.

Har litt å ta tak i etter en uke med litt avspasering og mye reising.
Postet 14-10-24 kl 09:42 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er altså SÅ mandag. Forsovelser, sviktende teknisk utstyr på hjemmekontor og plutselige endringer for en reise denne uken. Og jeg har bare rukket en kopp kaffe!
Postet 14-10-24 kl 10:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Årets time hos gynekologen unnagjort. Og jaggu får jeg nå lov å vente 2 år ril neste.
Ferdig handla også.
Postet 14-10-24 kl 11:39 av star star er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg starta dagen med å få ei veldig positiv og oppløftande nyheit som kan vere med på å gjere ein viktig skilnad for meg.

No skal eg straks ut og ta ned det lille plastdrivhuset og gjere litt anna småtteri i sola.
Postet 14-10-24 kl 11:41 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Taien sin avatar
God formiddag! Her våknet jeg kl 4 i natt og da var det slutt på søvnen. Jeg har vært hos lege, og ble sykemeldt nye tre uker (har vært sykemeldt i nesten 2 mnd). Var en tur innom jobb for å ta en drøs med sjefen.
Gikk også en tur med det nye midlertidige familiemedlemmet vårt, en lite pomeranian jente på 3 år som skal bo hos oss i 6-8 uker. Eieren har ødelagt foten og klarer ikke ta seg av henne nå. Så hun bor her. (Det betyr betydelig økning i allergitablett inntaket...men so be it!).
Postet 14-10-24 kl 11:53 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Familien har reist på jobb etter ferien og jeg passer på sofaen med pelsen. Sjaber form etter litt mye aktivitet i ferien. Planen er å nyte høstsola litt, men mulig det blir fra hagen.
Postet 14-10-24 kl 11:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Morn! På vei til jobb. Strever med vikarkabalen. Av 12 vikarer er det bare tre som kan jobbe og jeg trenger noe mer. Spesielt etter lunsj.
Postet 15-10-24 kl 07:53 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
På kontoret etter legebesøk på morningen. Nesten ikke folk her, så kunne såvidt fortsatt dagen på hjemmekontor.
Postet 15-10-24 kl 10:16 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret, men med null arbeidslyst. Hjelper ikke at ting ikke fungerer.
Postet 15-10-24 kl 10:20 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hjemmekontor, PMS fra hel**** og ikke snacks i hus.
Postet 15-10-24 kl 10:55 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal straks til logopeden, og må jobbe med å orke. Jeg vil heller dra til tannlegen, gynekologen og kirurgen samtidig enn å dra til logoped. Jeg skal bli voksen snart.
Postet 15-10-24 kl 10:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg sliter med å akklimatisere meg etter ferien. Jeg fryser, er trøtt og har null arbeidslyst.
Postet 15-10-24 kl 11:29 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har det helt utrolig kjipt på jobben for tiden, og det påvirker hele livet mitt overraskende mye. Jeg driver og jobber med noen mulige løsninger, men det føles forskrekkelig langt til mål.

Så for tiden er jeg på konstant jakt etter gode øyeblikk som jeg kan lagre. Akkurat nå er det kjempefint vær ute, og det får holde for i dag. Kanskje jeg skulle prøve å gå meg en tur etter jobb.
Postet 15-10-24 kl 11:39 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Sissel sin avatar
På kontoret, og skal i teamsmøter resten av dagen, med en halvtimes pause innimellom.

Tjorven - så trist å høer at du har det kjipt på jobben for tiden. Håper det løser seg snart, evnt. at du finner deg en annen jobb, vet du har snakket om det.
Postet 15-10-24 kl 12:33 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg er på jobb, med litt begrenset bevegelsesmønster, og prøver å ikke bevege nakken eller høyrearmen altfor mye. Det går hardt utover kaffedrikkingen. /
Postet 15-10-24 kl 12:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Kjenner veldig godt til det du sier, Tjorven, dårlige jobbforhold preger hele livet. Håper det løser seg snart!
Postet 15-10-24 kl 13:20 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven og Blondie. Det er ordentlig fælt å ha det kjipt på jobben.

Jeg har gått hjem fra jobb for å gjøre den siste timen hjemmefra for å få tid til å sette på klesvask. Av og til hjelper det i en litt travel hverdag.
Postet 15-10-24 kl 15:34 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det er koselig å komme ut på fabrikkene når folk blir glad for at en kommer. Jeg har hatt opptil flere hyggelig møter og i forbifarta-prater her i dag.

Kjøring på vestlandet er en kabal. I morgen skal jeg videre og har nå puslet sammen reiseruta mi. En veistengning med følgebil hver time og to fergeturer må planlegges inn. Hvis nå alt går etter boka bør jeg greie turen på tre og en halv time. Kryss fingrene for meg.

Jeg er ikke glad i bilkjøring, men med to ferge-pauser, dagslys og oppholdsvær går det helt greit.
Postet 15-10-24 kl 16:23 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Vestlandet i dagslys og opplett er nydelig . Det høres ut som en fin jobb!
Postet 15-10-24 kl 19:27 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Strålende sol i sør i dag og en ung kollega fortalte oss at hun venter barn nr to. Det var en fantastisk nyhet.
Postet 15-10-24 kl 19:53 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
På kontoret i et flott vær. Nyyyydelig rød himmel utenfor kontorvinduet. Til å bli glad av.

Jeg teller dager til min ferierende kollega kommer tilbake på jobb, slik at jeg kan få konsentrere meg om min egen jobb.
Postet 16-10-24 kl 09:03 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen, innser at jeg glemte å sjekke inn i går. Temperaturene kryper nedover, men enn så lenge er det i hvertfall klarvær og oppholds.
Postet 16-10-24 kl 09:30 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på jobb, trøtt i trynet. Fryser gjør jeg også.
Postet 16-10-24 kl 09:38 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på plass på jobb, og har rukket både kaffe og dagens første møte.

I dag skal jeg på livet siste utviklingssamtale med minstemann. Nå har han blitt 17, så neste år får jeg ikke bli med. Jeg vet ikke om vi får så mye ut av det i år heller. Han stortrives på skolen. Fraværet hans er utelukkende i forbindelse med avtaler på sykehus/tannlege. Og nytt av året ... han har begynt å gjøre lekser! Etter 11 år uten å åpne en bok hjemme har han innsett at kombinasjonen R-matte, fysikk og kjemi (med samfunnsøkonomi som "hvilefag") faktisk krever litt hjemmearbeid. Jeg er veldig fornøyd med at han har gjort grep.
Postet 16-10-24 kl 10:08 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Reiste hjemmefra i opplett vakker soloppgang og landet i tåkehavet på Gardermoen litt forsinket. Satser på at tåken letter til jeg skal hjem i morgen.
Postet 16-10-24 kl 10:22 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Ville mengder kø på veiene i Oslo i dag tidlig! Jeg er på jobb og vil egentlig mest hjem igjen, men man er visstnok voksen og har forpliktelser. Urettferdig.
Postet 16-10-24 kl 12:44 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det var visst stopp i en tunnel, Maverick - leste at de holdt igjen all trafikken østover fra Etterstad en periode, det forplantet seg godt utover. Jeg brukte rundt halvannen time til jobb, i stedet for de vanlige 50 minuttene.
Postet 16-10-24 kl 13:02 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ja, lurer på om det var noe arbeid i Operatunnellen. Jeg skulle liksom kjøre guttungen til skolen for å være grei, det gikk skikkelig skitt.
Postet 16-10-24 kl 13:07 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg skal på kino i dag og se "Elskling". Noen som har sett den?

Jeg er så trøtt for tiden, og i natt har jeg i tillegg sovet elendig. Så glad jeg avtalte mat og kino for lenge siden, hvis ikke hadde jeg aldri komt meg avgårde.
Postet 16-10-24 kl 13:58 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg så forfilmen til Elskling en annen gang jeg var på kino, og jeg fikk skikkelig lyst til å se den. Du må gjerne komme med en kort an- eller avbefaling i morgen, 007.
Postet 16-10-24 kl 14:11 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har kinoabonnement, men har ikke sett Elskling enda, den står på listen. Imidlertid har jeg sett Drømmer, og var ikke kjempefan.

Også har jeg sett Beetlejuice 2 og Joker deux, og ble helt forbannet over hvor dårlig jeg synes de var!
Postet 16-10-24 kl 14:53 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Men har du sett The Substance, da, @Candy?
Postet 16-10-24 kl 15:54 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg greidde å vere spontan i dag og drog til byen for å møte ei venninne på kafé. Mildt sagt lenge sidan sist. Ho har termin i dag og sist vi møttes var ho ikkje gravid. Uansett veldig fint å sjå ho igjen og eg ser innmari fram til å kose baby i veldig nær framtid.
Postet 16-10-24 kl 16:00 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Så koselig, Syrinx!

Snart på tide å komme seg hjem. Liker livetracking på bussen for da ser jeg når jeg må gå. Den er jo aldri i rute og ikke gidder jeg stå å henge unødvendig lenge på skysstasjon.
Postet 16-10-24 kl 16:23 av star star er ikke aktiv
Gammel
Jeg har veldig lyst å se Elskling; må få gjort det.

Høst her, men strålende vær. Brukt dagen til testing av nytt system. Nå middag og så øvekjøre igjen.
Postet 16-10-24 kl 17:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Første gang jeg har opplevd billettkontroll siden jeg begynte med busspendling for 10 mnd siden.
Postet 16-10-24 kl 17:38 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen fra hjemmekontoret. Starter dagen med et møte i sentrum, og må lese meg litt opp på hva vi tenkte da vi startet den prosessen som møtet skal handle om.

Har også lyst til å se Elskling på kino, selv om det også høres ganske trist ut.
Postet 17-10-24 kl 10:12 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jeg har falt litt ut av kaffebloggen når det har blitt ukeblogg, men sånn egentlig liker jeg konseptet.

På plass på kontoret, ferdig med årets lønnsoppgjør i alle kapitler. Så i dag tenker jeg det blir en rolig dag.
Postet 17-10-24 kl 10:19 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Kinoabonnement? Det leste jeg om i sommer, og tenkte at jeg kanskje skulle teste ut det nå som det er høst/vinter. Film blir jo best på kino. Ikke minst fordi jeg der ikke blir sittende og fikle med telefonen min, sånn at jeg følger med hele tiden.
Postet 17-10-24 kl 10:22 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er oppe og skal snart til kiropraktor. Jeg er alene hjemme i noen dager og i går la jeg meg før klokka 21. Jeg er så spennende! Gruer meg til et møte senere i dag, men det er vel bare å ta på maska og møte opp.
Postet 17-10-24 kl 10:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ble bakseteramp på bussen i dag gitt. Eneste plassen det ikke satt noen.
Alene på kontoret i dag. Ganske deilig akkurat nå egentlig.
Postet 17-10-24 kl 11:16 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg har innvilget meg hjemmekontor i dag. Kollegaene mine sender meg bilde av kjekk brannmann i gaten utenfor kontoret. Sukk. Alt man går glipp av.
Postet 17-10-24 kl 11:34 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg var trøtt i dag etter 12+ timer i går, og vurderte avspasering. Helt til jeg kom på jeg skulle holde innlegg.
Postet 17-10-24 kl 13:25 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Elskling var fin og anbefales. Jeg synes den var utrolig bra filmteknisk laget, og så er jo også selve temaet (mann/kvinne/kommunikasjon) noe de aller fleste kjenner seg igjen i. Jeg skulle ønske mannen hadde sett den sammen med meg, for det kunne gitt gode samtaler i ettertid. Og jeg tror han hadde likt den også.

Jeg leste anmeldelsene etter at jeg så filmen, terningkast 6 fra NRK og BT, og 5 fra aftenposten og VG.
Postet 17-10-24 kl 13:49 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er sliten etter å ha vært på farten hele uka. Togturen hjem i stillevogn skulle brukes for å få unna jobbgreier, men det har ikke vært ørens lyd å få her. En barnefamilie med en overtrøtt smårolling har bælja non-stop. Så all jobb må tas i kveld i stedet. Jippi!
Postet 17-10-24 kl 18:53 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Fredag, og eldste er ventet hjem på perm i dag. Det blir stas å se han igjen - 5 uker siden sist nå.
Postet 18-10-24 kl 09:09 av Eia Eia er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.