Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 22-04-20 kl 07:46 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Straks klar til å sykle til jobben. I går brukte jeg nesten like lang tid ned som hjem. Men syklet litt kortere hjemover da korteste vei ble valgt. Ingen favoritt det, kjenner jeg. Tror nok det blir omvei og mindre trafikk (Carl Berner og oppover på smal og sporete vei er ingen høydare...).
Postet 22-04-20 kl 09:04 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Endelig mulighet for å svinge innom, dagene flyr og det blir ofte ettermiddag før jeg har hodet over vann. Ny rolle og corona og generelt ganske travelt, men skal ikke klage, ting går litt nedover for vår del også på jobben, og vi vet enda ikke om det blir mulig å unngå permitteringer.

Vær forsiktig Blå! Det går nok bedre når du finner en bedre rute til og fra.
Postet 22-04-20 kl 09:16 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn. Nok en hjemmeskole og hjemmekontor dag. Stå opp da kanskje?
Postet 22-04-20 kl 09:16 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Ser ut til å bli en fantastisk forsommerdag her i dag også. Har kommet i gang på hjemmekontoret og har et håp om en litt roligere dag enn jeg har hatt denne uka.
Postet 22-04-20 kl 09:20 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Her er det også fantastisk vær i dag og jeg har lyst til å ut!

Dagen er dessverre pakket med møter, så det blir ikke noe, men jeg har i det minste jobb.
Postet 22-04-20 kl 09:25 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Straks møte her, første av to i dag.

Vekket eldste med pakke fra H&M og brev fra brevvenn i Nederland. Hun sa hun følte det som om det var bursdagen sin. Hun skal snart på tur i finværet med tre venninner, pålagt skoletur. De har planer om å gå til en gapahuk og snakke, for en av dem har en skade i foten og kan ikke gå så fryktelig langt innover skogen.
Postet 22-04-20 kl 09:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg er fryktelig trøtt og sliten i dag, og hodet virker liksom ikke. Så jeg sitter her på hjemmekontoret og føler meg ganske unyttig. Jaja. Kanskje en stor kopp te kan hjelpe?

Jeg synes du er veldig tøff som utfordrer deg selv med syklinga Blånn!
Postet 22-04-20 kl 10:00 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg våknet med hodepine, kvalm og generelt ganske uggen. Nå har jeg fått kaffe og blitt pakket inn i et pledd, så nå planlegger jeg samtaler med elever mens jeg ligger strak og forsøker å få kroppen til å virke.
Postet 22-04-20 kl 10:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har trenet på morrakvisten og akkurat avsluttet skypemøte med seks elever og gått gjennom diverse oppgaver om nominativ og akkusativ. Nå jobber elevene i tyskgruppa på egen hånd, og jeg har en liten pustepause før neste klasse om vel en time.

(Jeg har ikke bare seks elever i gruppa mi; jeg har delt dem opp i mindre grupper for å kunne få ordentlig dialog - har jeg over 20 på Skype blir alle stumme som østers. )
Postet 22-04-20 kl 10:13 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag. Få unna alt papirarbeid jeg kan, slik at jeg kan jobbe i produksjonen når vi starter opp igjen.

Etter det er det sjekk av hjemmeskolearbeid, skogstur og hageglede som gjelder! :små gleder for permitterte:
Postet 22-04-20 kl 10:42 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det å stå opp om morgenen er ikke blitt noe lettere med hjemmekontor når jeg vet det er så kort vei fra senga til "kontoret". Ikke er det noen som setter på kaffe, så den er klar når jeg vel er ankommet kontoret.
Postet 22-04-20 kl 10:48 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
De som har bearbeidet timeføringssystemet vårt har lagt inn en del begrensninger som gjør bruken av det svært frustrerende.
Postet 22-04-20 kl 11:13 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg henger i solen utenfor ungdomsskolen og eleven er inne og har muntlig fremføring av et prosjekt. Godt å komme seg litt ut midt på dagen!
Postet 22-04-20 kl 11:14 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb, men frynsete.
Postet 22-04-20 kl 11:31 av star star er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg skal ut av huset i dag!

Aldri har vel blodbanken vært et mer kjærkomment avbrekk fra jobbehverdagen!

Jeg tror jammen det blir en iskaffe i sola før jeg drar hjem også.
Postet 22-04-20 kl 11:36 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
My sin avatar
Jeg sitter ute i sola med laptopen og later som jeg jobber, sammen med 15-åringen som skriver fagtekst i samfunnsfag om mellomkrigstiden i Europa. Hun jabber og diskuterer med seg selv og meg, og spør og graver hele tida, så det er ikke så lett for meg å få gjort noe, men likevel såpass hyggelig at jeg lar det gå ei stund til.
Postet 22-04-20 kl 12:27 av My My er ikke aktiv
Gammel
Fikk hengt opp en vask i mellom møtene på Teams og nå er vinterjakken i vaskemaskinen. Vi fikk spm om vi har lyst å komme på dagstur til Setesdal på ski i helgen, men tror ikke det frister særlig. Alt av vinterklær og utstyr er pakket bort.
Postet 22-04-20 kl 12:34 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ute skinner solen, guttunge og kusine er sendt på fjelltur, tur nr 3 denne uken.
Jentungen har gjemt seg på rommet og jeg må snart få henne ut i solen.
Dagene svinger veldig for tiden.
Postet 22-04-20 kl 12:38 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg er sulten! Rakk ikke frokost. Jeg brukte en evighet på å levere motvillig seksåring, så da jeg kom hjem igjen, måtte jeg bare dumpe hjemmeskolen på mannen og løpe rett til fagdagen min. Elevene har prosjekt - men jeg trur ikke det jobbes voldsomt hardt. Jeg, derimot, må vurdere en engelsktekst eller tre før fellesmøte for alle ansatte i Teams. Men kanskje spise lunsj først, da.
Postet 22-04-20 kl 12:44 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har så lyst til å feie alt på kontorpulten ned på gulvet. Hver jævlige faktura jeg sender ut er feil. Se for f... til å finne ut alt før jeg får det.
Postet 22-04-20 kl 12:44 av star star er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg et også hos Blodbanken as we speak.

Yoga gjort, bikkja luftet, litt jobb utført. Og innimellom der har jeg ringt veterinær og fått resept til flåtttablett for hunden. Tror nok det er mer jobb etterpå, gitt.
Postet 22-04-20 kl 13:06 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er en tur på kontoret i dag, til en forandring. Kombinerer med litt handling av mer eller mindre nødvendige ting (vin, sjampo og håndsåpe), og en cappuccino fra kaffebaren på hjørnet.
Når jeg kommer hjem, står det forhåpentligvis en tilhenger med jord og venter - den skal fordeles utover hagen mellom jobbing, møter og andre morsomheter.
Postet 22-04-20 kl 13:09 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Sykkelturen gikk strålende.

Jeg har lagt timeplankabal på nytt på morgenen i dag (la to kabaler i går og en i dag - gøy når føringene endrer seg), hatt møte med beredskaps/oppstartsgruppa, hatt møte med de tillitsvalget, trinngjennomgang med 6. trinn og skal snart ha møte med 4. trinn. Hu hei hvor det går. Håper jeg kommer meg hjem før kl. 21 i dag. Sitte litt i solen eller gå en tur i skogen?
Postet 22-04-20 kl 15:02 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Kaffebesøk på verandaen var helt rett i finværet! Så hyggelig å se noen som ikke er familie.
Postet 23-04-20 kl 00:09 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no