Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 05-05-20 kl 08:03 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Goooood morning!
Jeg prøver stadig å være effektiv på morgenen før de andre står opp. I dag kommer jeg i det minste inn på serveren jeg er avhengig av, og har allerede sendt et par eposter for å få andre ting på plass.

Også har jeg en henger med jord stående i hagen igjen, den må tømmes ferdig i løpet av dagen. Da mangler bare et par plantekasser, og så er jeg klar til å plante ut så snart det er varmt nok!
Postet 05-05-20 kl 08:11 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Dag 2 av hjemmeeksamen, håper denne dagen blir bedre.
Postet 05-05-20 kl 08:16 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Pappalille sin avatar
Mårn. Trenger kaffe. Femteklassingen trenger snart å få gå på skolen. :trøtt:
Postet 05-05-20 kl 08:23 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
God morgen. Første kaffekopp unnagjort. Hjemmeskole på Lillesøster i dag, kaffebesøk av venninne litt utpå formiddagen, og kjæresten kommer og skal være resten av uka senere i dag. Tror det blir en fin tirsdag.
Postet 05-05-20 kl 09:00 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg var iferd med å få et mildt hjerteinfarkt ved sjekk av pensumliste for studiet mitt. Eksamen på torsdag og det viser seg at jeg ikke har den ene boka. Nå er den bestilt på et campus i nærheten av meg, så nå kan jeg puste litt igjen. Jeg våknet da, det skal jeg ha.
Postet 05-05-20 kl 09:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Fint vær i dag, men fremdeles iskaldt. Tror i det minste at det blåser mindre i dag. Jobber et par timer før jeg tar meg en løpetur. Fint når det ikke er møter hele dagen.
Postet 05-05-20 kl 09:14 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til med eksamen, Millen og Blondie.

Jeg slet noe enormt med å komme meg opp av sengen i dag. Jeg er helt uforklarlig trett for tiden.

Men ellers er det soveromskontor som vanlig. Fint vær ute da. Det hjelper. Jeg skal ta noen lukepauser i løpet av dagen og nyte utelivet.
Postet 05-05-20 kl 09:16 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Lykke til med eksamen herfra også. Jeg har formannskapsmøte i dag med tunge saker så det blir sånn passe. Iallefall siden det er på teams. Skal samtidig prøve å få sjetteklassingen til å gjøre masse skolearbeid i dag siden det ikke var alt han gjorde i går. Han skal få til søskebarnet på besøk i ettermiddag så det blir fint for ham. Nå litt kaffe før dagen kicker ordentlig i gang.
Postet 05-05-20 kl 09:25 av vixen vixen er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Juhu - alle mann på jobb!

Dagens dont: finne ut av ting i CRM-systemet - nye kunder har nye krav til informasjon i dokumenter. Det aner meg at jeg må opp et nivå i systemabonnement.
Postet 05-05-20 kl 09:28 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Lykke til med eksamen!!

Jeg skal straks inn i dagens første Teams-møte, snakkas!
Postet 05-05-20 kl 09:34 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Eia: Du har min symptati. Jeg har flyttet mailer fra gammelt til nytt CRM system siste uken. Likte det gamle bedre enn det nye, men jeg ble ikke spurt.

Har sovet lite i natt også, våknet i 4-tiden, lysvåken, men sovnet i sekstiden. Det er i alle fall tirsdag, solen skinner, har snart første telefonmøte og det kunne vært verre.

Må visst ta tre feriedager i mai, får se hva jeg skal finne på. Lite vits med ferie uten barna, ikke skal vi reise. 15-åringen mente jeg kunne bruke dagene til å rydde! Haha, uaktuelt.

Lykke til med eksamen dere som har det.
Postet 05-05-20 kl 09:42 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Tungt å stå opp i dag, så jeg er ikke riktig kommet i gang på hjemmekontoret. Er pålogget og slikt, men hodet er ikke på plass.
Postet 05-05-20 kl 10:12 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sovna på sofaen i går. Kommet meg på jobb, men føler for et svart hull å hoppe ned i. Er så sliiiten.
Eneste dagen jeg ikke har en avtale denne uka.
Postet 05-05-20 kl 10:17 av star star er aktiv nå
Gammel
Sissel sin avatar
Hodet er ikke helt på plass her heller. Skal i et møte kl. 10.00som jeg gruer meg skikkelig til (ikke jobbrelatert), så jeg får ikke gjort noe skikkelig før etter det.
Postet 05-05-20 kl 10:18 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er fysisk på jobb i dag. Skulle ønske at hodet mitt også var her.

Det positive er at det er fint vær og at jeg har gått til jobb i dag også. Det er godt over en times gange, så det er en skikkelig god start på dagen (og noe jeg synes det er svært fornuftig å bruke en 50 % sykemelding på).
Postet 05-05-20 kl 10:36 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! I går pussa jeg opp jentungen sitt rom, malte vegger, tapetserte to vegger, malte tavlemaling på skrivebordsplate og innerdør og tapetserte døra på utsiden og klesskapsdørene. (Min datter er en frilynt kunstner og har utfoldet seg med tusj... Så tapet og svartmaling måtte til. )

I dag skal jeg bare male et rom, så nå er jeg treg i stussen og tar en times hjemmekontor fra sofaen først, og så kanskje en mc-tur. Og så skal jeg sende et par søknader, men det blir sikkert ikke før i kveld. Må tenke ferdig.
Postet 05-05-20 kl 10:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg ble 99 % ferdig med rydding og oppgradering av gjesterom/kontoret i går. Så nå er det mye bedre å jobbe her. Vi mangler nå bare et skap som skal erstatte den åpne bokhylla her, så er vi i mål.

Neste mål nå er kjellerstua, men der venter vi på en skrivepult som skal på plass før vi får ryddet skikkelig.

Det er så mye å ta tak i her etter mange år med mye reising og jeg-orker-ikke-ta-tak-i-det-holdning når jeg omsider var hjemme. Nå er jeg jo ikke annet og det kribler etter å få det unna.
Postet 05-05-20 kl 10:43 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
God morgen. Jeg har startet på jobb igjen, men så hadde jentungen blitt småsyk hos faren, så etter litt overveiing ble det en plutselig hjemmedag i dag. Det passer meg egentlig godt, når jeg ser ut på nydelig solskinnsvær og en plen med koronasveis. Tror det må bli vaffelservering, eller kanskje sveler til lunsj for hjemmeskolerne mine.
Postet 05-05-20 kl 10:52 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Maverick - Hehe, jeg hadde to slike frilynte kunstnere jeg også, fortsatt møbler her med tusj-streker. Og siste på rommet til Lillesøster ble malt over da vi pusset opp i høst, noen kunstverk hadde vært gjemt bak senga, haha.
Postet 05-05-20 kl 10:55 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg gleder meg veldig på venninne-besøk. Barndomsvenninne, vi bor jo på samme sted, men sjelden vi møtes, pga alle har jo det så travelt. Men nå er hun permittert til høgskolen starter opp i august, lite bruk for kantinesjefen når det ikke er noen der.

For noen uker siden fant jeg noen gamle scrapbooking-sider fra når eldstesønnen hennes var baby, som hun skal få. Han døde jo i ulykke for 1 1/2 år siden, og tenker hun har mye mer glede av de sidene enn meg.
Postet 05-05-20 kl 10:57 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
God morgen! Denne ga meg en fnisemorsom start på dagen, så jeg deler den i alle kanaler.


(Kilde: youtube.com)
Postet 05-05-20 kl 11:34 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Haha, den fikk jeg tilsendt av en kollega nettopp, Tally! Suverent morsomt!
Postet 05-05-20 kl 11:41 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg har ikke sett originalintervjuet, men det må jo ha vært ganske vilt!
Postet 05-05-20 kl 12:00 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Jeg er flue på veggen i en boligtransaksjon mellom arabisk prins og skuespiller. Nå er det snakk om å selge en Ferrari for å skaffe cash. Boligsalget blir trolig mediesak om det blir noe av. Fascinerende hva lærere kan ha som jobb på fritiden.
Postet 05-05-20 kl 12:31 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Originalintervjuet var helt episk. Jeg lo høyt. Mannen må jo være alderdomssvekket og burde egentlig vært beskyttet mot seg selv. Men jeg klarte ikke å la være å le likevel. Han var en parodi av en selvgod forretningsmann fra 30 tallet. Det var hakket før han kalte Kaski og Sollund for "lille venn".

De to var gode da. Det skal de ha.
Postet 05-05-20 kl 12:33 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Blånn: er læreren prinsen eller skuespilleren?

Blå: nå har jeg sett originalintervjuet også. Det var virkelig bare en hårsbredd unna "lille jenta mi". Episk, indeed. Røverhuler!
Postet 05-05-20 kl 13:19 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Har noen lenke til original-intervjuet?
Postet 05-05-20 kl 13:50 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg googlet, og fant det på SVs Facebookside. https://www.facebook.com/watch/?v=567265677551888
Postet 05-05-20 kl 13:57 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Tallulah: på prinsens side.
Postet 05-05-20 kl 14:19 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
My sin avatar
Maverick, jeg er (som vanlig) utrolig imponert over alt du får gjort, og alt du får til. Tenk å være bare halvparten så effektiv, kreativ og praktisk anlagt! Du bruker liksom en formiddag på noe som jeg bruker flere år på.
Postet 05-05-20 kl 14:47 av My My er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Haha, takk My! Realiteten er jo at jeg omtrent bare gjør det jeg synes er gøy, så det er dessverre fryktelig mye som blir prokrastinert også.
Postet 05-05-20 kl 18:15 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no