Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 27-09-21 kl 07:58 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Mandag ja.
Jentungen klager på sår hals så hun får være hjemme i dag. Tenker jeg får gå på apoteket å kjøpe noen hurtigtester å få testet henne.
Ellers så blir det vel litt jobbing med omorganiseringen tenker jeg.
Postet 27-09-21 kl 08:14 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! I dag tror jeg faktisk at jeg skal ta en tur innom jobben for første gang siden april 2020. Tenker det er på tide.
Postet 27-09-21 kl 08:17 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Back in business etter messehelg. Puh, det tar på å stå 19 timer på stand, når du er vant til produksjon med radio på øret og kontor alene.

Ja ja, ny uke, nye muligheter og fortsatt full ordrebok.
Postet 27-09-21 kl 08:50 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

På kontoret etter en litt trett helg. Jeg sover fremdeles dårlig. Men i natt var det heldigvis bedre.

Kort arbeidsdag siden vi skal ha middagsgjester ganske tidlig. Deilig å ha litt mer normalt sosialt liv igjen.
Postet 27-09-21 kl 08:56 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ny uke, nye muligheter.
Kommet meg på jobb. Ikke motivert for noe som helst, men men.
Postet 27-09-21 kl 09:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God mandag! Jeg har bestemt meg for å restarte høsten etter at den gode starten og alle de lure rutinene forsvant i stress og bekymringer. Så langt er jeg i rute med en delvis søvnløs natt (klassisk høst-oppstarts-rot) og 10 minutter morgenyoga.
Postet 27-09-21 kl 09:21 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er så mandag! Er det ikke ironisk at det er forferdelig vanskelig å finne motivasjonen til å virke når helga har vært magisk fantastisk? :sigh:
Postet 27-09-21 kl 09:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på hjemmekontor, men nå er det høyst frivillig. Fra og med inneværende uke så har vi endret oss fra "hjemmekontor for alle frem til nyttår" og over til "vårt primære arbeidssted er på kontoret og maks to dager på hjemmekontor".

Jeg har kjent veldig på at selv om jeg trives på kontoret, så blir jeg overraskende sliten av det. Det blir så mange inntrykk. Men det er en overgang. Det kommer til å ordne seg. Det er bare litt rart med så mye sosial kontakt på en gang etter så lang tid uten.
Postet 27-09-21 kl 09:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg skal endelig på jobb att etter ei veke med forkjølelse. Juhu! Og gjere noe av dett kjekkeste eg veit: rettleie om fordypningsoppgava. Det er gøy!
Postet 27-09-21 kl 09:37 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Semesterstart er rett rundt hjørnet, man merker godt at mengden av admin- og innledende undervisningsforberedelser er på vei opp. Håhåjaja, det blir ikke fred å få før til jul omtrent.
Postet 27-09-21 kl 09:40 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Vi har også fått beskjed om at nå kan vi komme på jobb så mye vi vil igjen! Det er et lite men, dog, det finnes utstyr bare på halvparten av plassene, for resten befinner seg rundt om på de tusen hjemmekontor.

Ellers våkna jeg grytidlig, enda så mye jeg hadde trengt å sove lenge, men benyttet muligheten til å score noen billige mammapoeng med nybakte pizzasnurrer til ungenes matpakker.
Postet 27-09-21 kl 09:51 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi hadde akkurat personalmøte på Teams (innkalt før gjenåpningen), og det var flere som gjerne ville fortsette med møter digitalt. De blir mye mer effektive enn når alle sitter i samme rom; møteplagerne blir så deilig nøytralisert av å måtte rekke opp ei virtuell hånd - som ingen av møtelederne legger merke til uansett.
Postet 27-09-21 kl 10:37 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg gruer meg til jeg må møte ukentlig på kontoret. Ta kollektivt, stå opp tidligere, smøre matpakke (dyr kantine) og vondt kaffe.

Kan hende jeg endrer mening når det ikke er mandag mer.
Postet 27-09-21 kl 10:44 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! For en magisk nydelig helg, på korpstur igjen for første gang siden februar 2020, ut å fly, annen by, fine folk, god mat og drikke, gode (nære!!) samtaler, klemmer (etter kl. 16 på lørdag) og superfin konsert med publikum i salen. Jeg er litt i transe fortsatt, over at det faktisk kunne bli så bra. Selvsagt kom mandag som et brak, gråvær og søvnmangel, men skal kose meg med å tenke på den fine helgen leeenge!
Postet 27-09-21 kl 10:47 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Vi har nettopp blitt invitert til is i lunsjen her. Kjempekoselig.
Postet 27-09-21 kl 10:57 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Negativ hurtigtest på jentungen, da er det heldigvis bare vondt i halsen og vi har gjort som vi skal.
Postet 27-09-21 kl 11:01 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det blir mer og mer kontortid nå og mindre hjemmekontor. Men fortsatt tenker jeg at når dagen er stappet med teams-møter fra morgenen til ettermiddagen så er det jammen bedre hjemme med kosebukse og tøfler enn her på jobben. Jeg er spent på hva slags retningslinjer som kommer etter hvert når det gjelder hjemmekontorbruk.
Postet 27-09-21 kl 11:03 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har tråklet meg gjennom deler av dagen og er ikke fullt så mandags-dystopisk som tidligere i dag. Det hjalp litt at kjæresten fant et smutthull i kalenderen og dermed kan spise middag hos meg.
Postet 27-09-21 kl 12:06 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Da er jeg på kontoret for første gang på halvannet år. Veldig rart, og veldig lite folk. Kollegaene mine må nok pålegges å komme før de innfinner seg. Usikker på hvor mye jeg kommer til å være her, men det er greit nå når alt er oppkoblet i hvert fall, så trenger jeg å tenke på det neste gang.
Postet 27-09-21 kl 12:41 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ferdig med dagens møter og sa forsvant den lille resten av motivasjon helt.
Postet 27-09-21 kl 13:26 av star star er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Puh, stappfull mandag med intervjuer og møter om hverandre. Fem minutters pustepause nå før neste møte, og enda en kaffekopp. Jadda! Men det er gøy at det skjer mye også, så jeg koser meg.
Postet 27-09-21 kl 14:53 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no