Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 27-05-21 kl 08:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
Albertine sin avatar
Først!

Det ser ut til å bli en strålende dag i dag. Muntlig eksamen om halvannen time, og jeg er kvalm og uggen. Urk.
Postet 27-05-21 kl 08:24 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Albertine.

Jeg starter dagen med spisebordkontor, men skal heldigvis til byen senere så jeg får en tur i det fine været.

Mannen er i streik og lillesøster, på vgs, vet ikke hvilke lærere som streiker eller ikke og må sannsynligvis på skolen for å høre hva som skjer.

til lærerne. Jeg håper at det ordner seg raskt og på best mulig måte.
Postet 27-05-21 kl 08:31 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Nydelig sommermorgen i dag! Kaffe og frokost klar foran PC-en. To streikerammede ungdommer hjemme i dag.
Postet 27-05-21 kl 08:36 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! På plass på kontoret, og håper inderlig malerne blir ferdig med leiligheten i dag, sånn som de har lovt. Ellers kan det fort bli litt komplisert.
Postet 27-05-21 kl 08:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jøss Blå, har hun ikke fått vite hvem som streiker? Vi har blitt bedt om å legge ut til elevene om vi er tatt ut eller ikke, og de som IKKE streiker fikk tydelig melding fra rektor om at de skulle si fra i går at timene deres ville gå som vanlig hvis det ble streik.

Elevene har jo uansett spurt de siste dagene, så alle mine visste at jeg var tatt ut.
Postet 27-05-21 kl 09:04 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Nei. Ingen beskjeder, og hun pleier å få med seg ting.

Nå har hun ikke vært på skolen de to siste dagene på grunn av en forkjølelse, så det kan være noe er sagt der, men da regner jeg med at det ville blitt delt i en klassechat.

Hun har uansett reist inn. Hun har relativt kort skolevei, men der er andre som tar buss en time hver vei, så forhåpentligvis er det ikke for mange av dem som har tatt bomtur.
Postet 27-05-21 kl 09:08 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Solen skinner og jeg har sendt avgårde en nybakt 17(!) åring på skolen for heldagprøve i et programfag, ingen streik her.
Postet 27-05-21 kl 09:09 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Sol jo! Jeg har også eksamen i dag, men heldigvis ikke muntlig. Studiestedet la ut melding i går ettermiddag om at eksamen blir en time lenger pga. korona. Jeg må uansett på jobb og arrangere tentamen for kveldsklassen min, så her blir det ingen ekstra tid.

Gratulerer med 17-åringen, Frøy!
Postet 27-05-21 kl 09:17 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Tre barn er rammet av streik. Verst for mellomste som kommer til å gå glipp av avslutning barneskole pluss bli-kjent-dag på u-skolen. Støtter lønnskrav for lærere men må si dette er veldig trist altså.
Postet 27-05-21 kl 09:20 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Men vet dere at skolen er tatt ut, Blå? Det ligger ute lister over de berørte skolene, og hvis den ikke er berørt ville jo det forklart at hun ikke har hørt noe.
Postet 27-05-21 kl 09:32 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Mitt forbund streiker ikke og skolen min er foreløpig ikke tatt ut av Udf heller. Spent på å høre om trekk to i dag.

Nå prøver jeg å inspirere til prøvemuntlig for slitne avgangselever. Om ikke annet er de fryktelig fine.
Postet 27-05-21 kl 09:40 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Lillebror fikk beskjed om streik seint i går og kontrabeskjed i dag morges, så han ble kjørt til skolen for første gang på VGS i dag for å rekke det. Så det er ikke alle skoler som har full oversikt ser det ut til.

Jeg nyser og nyser og nyser uten å ane hva om er grunnen til det. Jeg er ikke forkjølet. Er det noen nytt som blomstrer nå tro?
Postet 27-05-21 kl 09:50 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
I gang på hjemmekontoret og venter spent på nyheter om forhandlingene i staten.
Streikerammet ungdom her også, men hun er en time på skolen nå siden det er et par lærere som hun har som ikke streiker.
Postet 27-05-21 kl 09:52 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med 17-åringen, Frøy!

Lykke til Input og Albertine.

En streikerammet ungdom hjemme. Hun var ikke glad for det, men skal nå treffe et par venner ute på et sted ved sjøen her.
Postet 27-05-21 kl 09:57 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Ja, lærere på skolen er tatt ut, men hun vet ikke hvem.

Hun har gått på skolen og jeg har ikke hørt noe mer. Så jeg må anta at engelsklæreren ikke var tatt ut.
Postet 27-05-21 kl 10:06 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har fryktelig dårlig arbeidsmoral i dag, viser det seg.
Postet 27-05-21 kl 10:11 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Sooooool!
Ellers er det den store vurderingsdagen, og innen halv tre skal eg ha sett karakter på 14 elevar som skal få vise seg fram. Prøvemuntlig i religion og fagsamtaler om det norske/ kultur/ verdier i VG2-klassen.
Så er det helg.
Postet 27-05-21 kl 10:18 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Lykke til, Albertine og Input!
Gratulerer med 17-åringen, Frøy.
Postet 27-05-21 kl 10:21 av star star er aktiv nå
Gammel
Dali sin avatar
Jeg har laget husarbeidsliste til barna, for å motivere de til å komme seg ut av huset og være sammen med venner. Ingenting som motiverer mer til å komme seg ut, enn trusselen om husarbeid.
Postet 27-05-21 kl 10:29 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Ingen streik på min vgs elev heller heldigvis. Travel dag på jobb før jeg skal ha langhelg. Håper jeg kommer i mål med det jeg må gjøre før jeg tar fri i morgen.
Postet 27-05-21 kl 10:29 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Ingen streik på mine unger heller. Og jeg har hatt en hysterisk muntlig eksamen der jeg rodde mer enn jeg fløyt, men jeg tror jeg står.
Postet 27-05-21 kl 10:37 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! En streikende og en streikerammet i husholdningen. Da er det jammen godt at jeg kunne ta turen til det ekte kontoret, for det later til å bli full streikestemning på hjemmekontoret.

Fint vær er det også.
Postet 27-05-21 kl 10:57 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er ikke så langsint, i dag liker jeg Guri Melby igjen! (selv om jeg ikke akter å stemme på henne). PHUI! Mange lettede ungdommer nå.
Postet 27-05-21 kl 11:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det var jommen på tide, Blondie!

Jeg har konferansedag, og i motsetning til i går da jeg også hadde det, har jeg hatt tid til å følge med uten å gjøre tusen andre ting. Bare hundre andre. Fint og inspirerende!

I ettermiddag skal minste endelig få ri igjen, etter flere måneders pause pga restriksjoner. Det gjør meg så inderlig glad, vi trenger alle lyspunkt vi finner nå!
Postet 27-05-21 kl 12:23 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har ekstrem fredagsfølelse i dag , selv om vi ikke jobbet på mandag. I dag skal jeg nemlig møte folk fra jobben min (har ikke sett dem siden oktober) OG spise på restaurant. Det er avslutning for sjefen min, og vi traff jo usedvanlig godt med dato for arrangementet siden Oslo åpnet opp i går.

Men jeg har MASSE jobb i morgen (og sannsynligvis også i helgen), så det må bli en rolig middag.

Fy fillern som jeg gleder meg over at verden normaliseres. Dette er så vanvittig etterlengta. I går trente jeg på sats, og enda så vondt det gjorde, så var det innmari godt for hodet.
Postet 27-05-21 kl 13:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Jeg skal ut på middag i kveld!!! Første gang på et år! Med to venninner fra vgs. En bor i nærheten, men vi sees aldri. Hun andre bor i Oslo. Gøy at vi har holdt kontakt fremdeles. Gleder meg!!!
Postet 27-05-21 kl 14:09 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Ferdig med eksamen to timer før tida. Selv etter 300+ avlagte studiepoeng gir det et adrenalinrush å levere eksamen altså. Er overraskende fornøyd med egen besvarelse, men så spørs det om sensor er enig. Det spiller ingen rolle uansett.

Gleder meg også enormt mye til å gå på jobb etterpå, og se elevene i den andre klassen min for første gang!
Postet 27-05-21 kl 14:17 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har snart streikevakt. Tar en kaffe på veien.
Postet 27-05-21 kl 14:51 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Gratulerer, Input! Godt jobba!
Postet 27-05-21 kl 15:15 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Takk det samme, Albertine!
Postet 27-05-21 kl 16:21 av Input Input er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no