Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Mams

Forsinket sommerferie.

Jeg har aldri skrevet en blogg, men nå fikk jeg litt lyst til å prøve meg.
Sitter her tidlig på morgenen etter å ha sovet halve kvelden og halve natta på sofaen.
(av en eller annen grunn blir jeg helt slått ut de dagene jeg tar B12 sprøyter.)

Blir spennende å se om jeg får til dette da.
Rangér dette innlegget

Forsinket sommerferie.

Postet 07-10-07 kl 01:13 av Mams

Vi kom hjem fra vår forsinka sommerferie i går.
SOmmerens ferie ble avlyst pga mannens benbrudd, og hans minimale lyst til å humpe rundt i Mummiland med krykker og gips (og ingen gågips)

Så høstferien ble tatt i bruk.
Vi har vært i Lalandia som ligger i Danmark.
Næremere bestemt i Rødbyhavn, Lalandia er bare navnet på "hytteomårdet og sentret".
Både store og små har kost seg med masse bading og leking. Rolige dager med lite farting. (da alle aktiviteter lå samlet på sentret kort vei fra hytta vi leide på området)

Starten var dog ikke optimal, da oljelampa på bilen lyste få minutter før siste avkjørsel i Sverige før Øresundbrua.
Litt olje hjelp IKKE, men verkstedet i Rødbyhavn fikset det hele for oss, og vi hadde flaks med at det var ganske greit og ikke så kostbart.

En tur til Tyskland ble det også, en skikkelig svipptur. Rødby-Puttgarden. Det var ca 2 km fra kaia bort til Lalandia, men vi valgte shoppingbilett og å ta med bilen.
(noe jeg IKKE angret på med tanke på den fulle handlekurven vi dro med oss ut fra Bordershopen)

Lalandia er et ypperlig sted å reise i høstferien. Det er utenfor sessogen og høstferien i Danmark er ikke før nå til uken.
Veldig mange aktiviteter og prisen er heller ikke avskrekkende.
www.lalandia.dk

Vi kommer nok til å dra dit senere også, vi har allerede snakket litt om å ta turen neste høstferie.

Kommentarer totalt 1

Kommentarer

Gammel
Ami sin avatar
Så smart å reise i høstferien.
Vi var i Lalandia i fjor sommer, og det var litt mer crowdy. Men kjempeflott anlegg! (Søsteren min og hennes familie reiste sammen med oss og var der for tredje gang.) Og kort vei til fantastiske Knuthenborg dyrepark.
Vi var imidlertid maksimalt uheldige med været. Det eneste vi ikke opplevde var vel jordskjelv. Men det gikk egentlig helt fint, siden badelandet er innendørs.
Bordershoppen i Puttgarden fikk også et besøk av oss, og vi angret bittert på at vi ikke hadde bil, for å si det slik...
Kommer nok til å dra tilbake, vi også!
Postet 14-05-08 kl 01:25 av Ami Ami er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Mams

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no