Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 21-12-21 kl 08:36 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
For lite søvn i natt. Gjort unna halvannen time med jobb alt da.
Postet 21-12-21 kl 09:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har egentlig juleferie, men må jobbe bittelitt og gjør det når det passer for meg. Drikker morgenkaffe i sengen og lager mental handleliste.
Postet 21-12-21 kl 09:03 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter og ser på juleavslutning fra jobben til mannen min. Talen til adm.dir er bare middels interessant, men de har flotte artister så dette er stas. Normalt er jo dette et fysisk arrangement, men i år er det digitalt slik at jeg kan se på.

Jeg har et par møter i dag, men mest av alt har jeg fri.
Postet 21-12-21 kl 09:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Tungt å komme i gang på hjemmekontor, altså. Også prøver jeg å argumentere med meg selv om en rolig joggetur i lunsjen i dag. Kan dere hjelpe meg med noen argumenter mot? Foreløpig har jeg: kanskje glatt, i hvertfall kaldt, slitsomt.
Postet 21-12-21 kl 09:13 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er på travelt hjemmekontor, akkurat nå virker det som at den juleferien aldri kommer. Det gjør den nok, utpå ettermiddagen i morgen.
Postet 21-12-21 kl 09:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er på hjemmekontor, guttungen har hjemmeskole og jentungen er sendt på skolen. Hun mente at hun kom til å være der helt alene i dag, jaja da er ikke muligheten for smitt eller karantene særlig stor. I går ble halvparten ca halvparten av elevene på ungdomsskolen holdt hjemme og jeg tror ikke den andelen er mindre i dag. Men min risikovurdering sier at om det var 3 nye smittede i går i en kommune med ca 10000 innbyggere så er det like trygt å sende henne på skolen som i butikken.
Postet 21-12-21 kl 09:23 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har et litt travelt hjemmekontor i dag. Og klarte å starte med å forsove meg. Jeg har slått av vekkerklokken og bare sovnet igjen i to timer etterpå.

Men, nå er jeg oppe og i gang. Og jeg er ikke travlere enn at jeg skal klare å gå og kjøpe et juletre i lunsjen. Med store barn må man bare finne de lommene som er dersom alle skal gå sammen.
Postet 21-12-21 kl 09:43 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er på jobben. Deler ut koronatester til elever og ansatte. På vei til jobb har jeg lært at: Ikke svare på telefon mens du sykler. Kan hende du stuper over styret…. Og svarer mens du ligger på magen på bakken. Ja, ja. Noen blåmerker på lår/kne og enormt såret ego. Og det er korona sin skyld siden det var budet som leverte tester til ansatte som ringte.
Postet 21-12-21 kl 10:15 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
007 sin avatar
Negativ PCR-test, ute av karantene.

Sofakontor, teppe og kaffe, og snart er det juleferie.
Postet 21-12-21 kl 10:20 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Auda, Blånn!
Jeg har vært en tur ute og hentet pakke på posten (ikke noe spennende, har byttet en ullbukse jeg fikk i bursdagsgave), og er tilbake på hjemmekontoret. Siste (hjemme)skoledag for fjortisen, kanskje vi får til en hyggelig lunsj.
Postet 21-12-21 kl 10:27 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Au, Blånn. Godt det ikke gikk verre.

Ellers er jeg enig; alt som er galt er corona sin skyld.

Og 007; så bra!
Postet 21-12-21 kl 10:46 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Det som ikke er stjelt kommer som regel tilbake!

I dag kom det Transpondermelding om at det var funnet noen øreplugger etter turen til jentungen på fredag, de var ikke våte eller skitne så noen har plukket dem opp rett etter at hun har mistet dem.
Postet 21-12-21 kl 11:05 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Auda, Blånn. Godt det gikk bra.
007:

Jeg har litt vondt på vegne av min lillesøster som dro på jobb i går. Mens hun ventet på båten, ventet hun sammen med en kollega. Da de kom om bord så testet kollegaen positivt, og min søster er nå sendt i karantene på lugaren og risikerer da minimum 7 dager karantene om PCR test til kollega også er positiv. Trist nok at hun skulle jobbe i julen, men nå risikerer hun jo å sitte hele jula alene på en liten lugar.
Postet 21-12-21 kl 11:09 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
God morgen fra solfylte Wien! Etter en særdeles stressende avreise kan vi endelig slappe av på fint hotell. Dagen skal brukes til å vise kona alle stedene som var viktige for meg den gang jeg bodde her, og i kveld skal vi spise wienerschnitzel på den eldste restauranten i byen. I morgen står julekonsert i Musikverein på planen, og lille julaften blir det opera. Litt spent på om det er restauranter åpne på julaften, eller om vi må finne på noe på rommet. Jul blir det uansett!
Postet 21-12-21 kl 11:22 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Uffda, Blånn. Godt det gikk forholdsvis bra.
Og så kjekt, Frøy.

Vært og hentet de 2 siste pakkene. Pakket inn litt og nå får jeg vel jobbe litt igjen. Passer dårlig å skvise timene inn før 10 når resten ikke får opp farta før da.
Postet 21-12-21 kl 11:30 av star star er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor her også, med masse bakgrunnsstøy, fra bakende svigermor, mann og barn på digital avslutning. Jaja, snart jul. Mulig jeg sniker meg på kontoret i morgen, for å få litt ro til siste innspurt.
Postet 21-12-21 kl 11:56 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Og nå er det digital juleavslutning fra snuppas skole.
Postet 21-12-21 kl 12:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hjemmekontor her også, travelt, men tiden flyr. Solen skinner, kan ikke klage.
Postet 21-12-21 kl 12:47 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Kunne ikke finne et eneste godt argument for å trene i lunsjen, så det gjorde jeg ikke…., prøver på nytt like etter arbeidstidsslutt…
Postet 21-12-21 kl 13:04 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Fordelen med hjemmekontor er at jeg får gjort en del annet også. I desperat jakt etter pause fra alle nynorsktekstene jeg skulle vurdere, ommøblerte jeg stua så det passer bedre med juletre. Hunden ser oppgitt på meg.

Vel, vel. Nå har jeg rettet ferdig og har nymøblert stue. Mulig det blir jul likevel!
Postet 21-12-21 kl 13:31 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Bråkete og distraherende hjemmekontor her også, og dessuten måtte jeg styrte ut for å avlevere noen pakker i siste liten, og det spiste en drøy arbeidstime bare det. Oh well.
Postet 21-12-21 kl 13:34 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Melder meg inn i bråkete og distraherende hjemmekontorgjengen. Og så har jeg en straks 9-åring som klikker om hun ikke får gjort ABSOLUTT ALT og i AKKURAT DEN REKKEFØLGEN LÆREREN HAR SAGT. Så her kommer vi til å holde på med skole til litt utpå, med tårer og tenners gnissel. Jaja. Vi blir ferdige. Og det går nok over.
Postet 21-12-21 kl 13:48 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Jeg har lyst på sjokolade! De andre spiser det på kontoret. Jeg sitter hjemme. Jaja. Får kjøpe meg mitt eget lille lager senere.
Postet 21-12-21 kl 13:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hektisk tirsdag her også. Har ikke fått gjort noe på jobb, men har trent, henta Frøkna på flyplassen, fått begge ungene til å hurtigteste seg, heia på Herremannen som hadde hjemmeeksamen, kjørt Frøkna til tannlegen så hun fikk trukket den betente visdomstanna, og kjøpt litt julekaker. Og enda er dagen ung!
Postet 21-12-21 kl 13:55 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det var effektivt, Stompa.

Jeg og eldste har vært på en liten rundtur.
Postet 21-12-21 kl 14:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Storesøster er hjemme!

Så mange fine ting her i dag. Hurra for karanteneslutt, 007 og for gjenfunnet hittegods, Frøy. Kos dere på tur, Albertine!

Stor klem til Blånn som har fått en lærepenge og kryssede fingre for frøkna til Mex.

Jeg har sittet i møter i hele dag, men det siste ble kortere enn planlagt, så nå tror jeg bare jeg rydder i litt e-post og går inn for sakte landing mot ferie. Det er jobbedag i morgen også, men programmet er kort, så det blir nok bare å rydde i noen løse tråder og sånn.
Postet 21-12-21 kl 16:04 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Takk, Nenne. <3
Postet 21-12-21 kl 21:21 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Bestått jegerprøve i dag.
Postet 21-12-21 kl 22:15 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer Pappalille!!!
Postet 21-12-21 kl 22:19 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Pappalille!
Postet 21-12-21 kl 22:38 av star star er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer pappalille; så stas!
Postet 21-12-21 kl 23:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Takk, takk. Jeg er svært så fornøyd med meg selv.
Postet 21-12-21 kl 23:51 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Gratulerer Pappalille, og velkommen i klubben!
Postet 21-12-21 kl 23:59 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no