Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Før julen ringes inn - 17



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Før julen ringes inn - 17

Postet 17-12-20 kl 08:30 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
- 13. årgang -

17


[1 Darth] [2 Pøblis] [3 rajraj] [4 Luftslottet] [5 Elise] [6 Tjorven]
[7 Tallulah] [8 Heilo] [9 Magica] [10 Skilpadda] [11 Adrienne og Palmen] [12 Mex]
[13 tink] [14 Agent Scully] [15 Kirsebær] [16 celebelen] [17 Dali] [18 Frøy] [19 Lorien]
[20 Nenne] [21 Toffskij] [22 Albertine] [23 Pappalille] [24 007]



Mitt bidrag i år bærer preg av siste halvårs dårlige samvittighet. Forrige desember ble det en skikkelig smell på meg, og i januar var alle klær for små. Da koronaen slo til var jeg i fin driv og hadde etablert gode treningsvaner med styrke/kondisjonstrening 3 ganger i uka. Etter korona har musklene dessverre blitt erstattet med fett igjen, og selv om jeg både har gått og (ikke så ofte) løpt, er formkurven dalende. Når jula da setter inn med alle sine godsaker, regner jeg med flere med meg frykter noen ekstra cm rundt livet og kilo på vekta. Derfor vil jeg i luka mi slå et slag for en god treningsøkt, en tur i skogen, eller en yogaøkt på stuegulvet. Litt inspirasjon følger:

En god styrkeøkt på treningssenteret anbefales:



Litt yoga kanskje?





Eller kanskje til og med litt par-yoga?



Følg en blogger/influenser/kjærtbarnharmangenavn, og gjennomfør en økt de anbefaler. Her representert ved humørsprederen Instaheidi og Morten Heggseth:
https://www.vgtv.no/video/113735/hei...-paa-instagram

Eller hva med en løpeøkt? Her kan dere hente inspirasjon fra adventskalendere hos for eksempel #kondistreninga eller #minlopeturtrondheim på Instagram/facebook.

Det aller enkleste kanskje: sett på noe god musikk, gjerne fra en tidligere kalenderlukebidragsyter, en podkast, lydbok, eller ingenting, på øret, og gå en lang tur i det lille dagslyset vi har.


Foto: Dali

Kommentarer totalt 13

Kommentarer

Gammel
Kirsebær sin avatar
jeg får alltid så vondt av slike treningsvideoer som går galt. Og fniser alltid litt av slike «nailed it» -innslag.

Og alt som har med ordentlig trening å gjøre hopper jeg over og overser.

Fine luken!
Postet 17-12-20 kl 08:51 av Kirsebær Kirsebær er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk for en god latter.
Postet 17-12-20 kl 08:53 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Super luke! Veldig gjenkjennelig dette, jeg må virkelig ta tak nå, helst straks, men minimum i juleferien, kan ikke vente til januar. Misunner deg litt den sjøutsikten der, innbiller meg at dørstokkmilen hadde vært kortere med noe sånt innen gangavstand!

Fikk litt vondt av den videoen der, men hjelpe meg så vittig! God jul til deg og dine!
Postet 17-12-20 kl 08:54 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nå fikk jeg meg en god latter på morgenkvisten.

Jeg startet å trene i januar 2019 etter flere år med unnskyldninger. Og så gikk det så fint. Helt til mars 2020. Jeg har forsøkt å holde det gående, men det er bare å innse at jeg trenger et treningssenter for å få trent. Nå er kroppen min i fritt forfall (for jeg bruker tiden på å spise mens jeg ligger på sofaen når jeg ikke får trene ).

Jeg forsøkte meg på en utendørs løpeøkt, og det var bare å innse at "slikt kan ikke jeg".
Postet 17-12-20 kl 09:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Super luke!


Det ser dårlig ut for julesnøen i Trondheim, så jeg har bestemt meg for å nyte bare veier og bruke fridagene i jula til å komme meg ut på lange gåturer i dagslys. Her har jo ikke treningssentrene vært stengt nå i høst/vinter, så jeg har klart å opprettholde treningsvanene ganske greit, men jeg savner mer tid ute i dagslys. Juleferien skal derfor brukes til lufteturer i dagslys
Postet 17-12-20 kl 09:13 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Jeg klarer ikke Instaheidi, da foretrekker jeg Tinas treningsblogg.
Postet 17-12-20 kl 09:15 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Åh, så deilig påminner! Jeg hadde en skikkelig rævva dag i forgårs, i går fikk jeg både ekte kontortid og en rusletur med mannen om kvelden. Det hjelper helt ubeskrivelig, selv om (og kanskje særlig da) jeg bare vil sitte i sofaen og se på serie eller spille sudoku på telefonen...
Postet 17-12-20 kl 09:47 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
rajraj sin avatar
auauau! Jeg får så vondt av sånne videoer og bilder, men jeg ler godt likevel.
Postet 17-12-20 kl 10:21 av rajraj rajraj er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg er helt facinert av Instaheidi! Helt vilt! Hun er 49 i det klippet, like gammel som meg, og så full i greier i fjeset, og likevel vil jeg påstå at hun ser i hvert fall ti år eldre ut enn meg??

Jeg får så vondt av folk i sånne trenings-fail-videoer! Men ser også grunnen til at jeg aldri kommer til å bli en racer i noe som krever at man utfordrer seg selv på noe der risikoen er at man tryner. Han som skal hoppe på den kjempestabelen på slutten der - det er jo en kjempeprestasjon bare å komme så høyt som han gjør! Men jeg tør knapt hoppe opp på en step-kasse.
Postet 17-12-20 kl 11:22 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Luftslottet sin avatar


Det gjorde godt for selvbildet. Din historie ligner min egen, så samme trøst. Jeg var også i perfekt treningsdriv da koronaen slo til, nå not so much.
Postet 17-12-20 kl 11:32 av Luftslottet Luftslottet er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Postet 17-12-20 kl 12:16 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Stakkars folk! Ja, eller ikke han som snur seg etter dama da, det gjorde vel ikke så vondt kanskje? I stoltheten bare.

Takk for bra luke!
Postet 17-12-20 kl 13:41 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Instaheidi er fascinerende, men alltid like blid. Gleder meg til juleferie så jeg igjen kan ta tur i dagslys. Mye lys på kveldene og, men det er fra alle de overjulepyntede verandaene i nabolaget.
Postet 18-12-20 kl 00:40 av Dali Dali er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no