Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > HP

Ny tid - nye modder

Rangér dette innlegget

Ny tid - nye modder

Postet 01-04-09 kl 14:27 av HP

Den siste tiden har FP vokst mye og fått veldig mange nye medlemmer, og forumledelsen har derfor sett et behov for å forsterke moderatorgruppen. Etter en lang og vanskelig beslutningsprosess hvor de fleste har takket nei, har forumledelsen endelig funnet frem til fire kandidater som fra neste uke vil tre inn i moderatorrollen, og det er torsk, Esme, Veronal og Lille Ru. Les kunngjøringen her.

Siden moderatorstaben nå begynner å bli stor, har vi bestemt at vi skal fordele ansvaret internt, slik at moderatorene i tillegg til å følge generelt med på forumet vil ha særskilt ansvar for følgende:

Skilpadda og Tinetoff: Kontinuerlig ansvar for å følge med på skriveleifer og dårlige formuleringer, og også for å endre innlegg som fremstår som rotete og uleselige
Adrienne: Sjefsirettesetter
him: Ansvar for å se den andre siden ved enhver sak
Nenne: Skal sørge for at enhver diskusjon inneholder minst ett argument basert på sunn fornuft
Madam Mim: Ansvar for å prøveteste alle oppskrifter som legges ut i forumet før de kan godkjennes
HP og DM er helt sjef.

De nyes roller:
Esme og Veronal: Særlig ansvar for å moderere udokumenterte påstander
torsk: Ansvar for at kjønnsbalansen vedlikeholdes for forumet
Lille Ru: Den fjerne, unnskyld, fjerde, nye moderatoren vil få ansvaret for å hoppe rundt på forumet og passe på at alt fjas og fanteri holder den standarden FP ønsker. Hun har selv erklært at hun føler at hun vil kvoteres, og at hun skal begynne å innlede alle innlegg med ”jeg føler”.

Torsken ble tatt med på tross av (og ikke på grunn av) all sutringen, og er kvotert inn på grunn av F-en sin og ikke kjønn. Han var først i sterk tvil, men ble overbevist da han fikk vite at han får nicket sitt i bold i oversikten over aktive brukere.

Om du skulle ha konkrete innvendinger mot de nye moderatorene, ber vi deg om å innrapportere innlegget under informasjon. Kommentarer til rollefordelingen kan tas i kommentarene under.

Takk for oppmerksomheten.

Kommentarer totalt 78  

Kommentarer

Gammel
Kanina sin avatar
Jeg foreslår at Torsken også overtar Mims rolle, det med å prøvesmake alle oppskrifter, slik at han kan bli tung nok til å kunne sikre kjønnsbalansen (evt kan du og Torsk dele på godsakene).
Postet 01-04-09 kl 14:38 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg føler at dette var en utmerket kunngjøring.
Postet 01-04-09 kl 14:44 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Irma sin avatar


Velkommen til de nye moddene!
Postet 01-04-09 kl 14:45 av Irma Irma er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Kanina, kaller du oss feite? Det synes jeg du kunne latt være å avsløre i en åpen blogg.
Postet 01-04-09 kl 14:46 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Irma sin avatar
Eller velkommen og velkommen. Gratulerer og velkommen som modder blir vel mer riktig.
Postet 01-04-09 kl 14:46 av Irma Irma er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Padda: Neida. Bare Mim. Tror jeg?
:venter på Veronal og Esme:
Postet 01-04-09 kl 14:46 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
torsk sin avatar
Det kan være greit å gjøre oppmerksom på at jeg alltid må dobbeltsjekke med en annen moderator eller admin før jeg får lov til å modde noe. Så hvis det haster, så kan det være lurt å ta direkte kontakt med en av de andre.

Til gjengjeld har HP lovet å alltid skrive nicket mitt i bold, så alt i alt synes jeg jeg kommer veldig godt ut av dette.
Postet 01-04-09 kl 14:47 av torsk torsk er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Skilpadda: dere er i alle fall omfangsrike. I samlet volum.
Postet 01-04-09 kl 14:48 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ja, bare gni det inn, du.
Postet 01-04-09 kl 14:49 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg kan ikke se i innlegget til HP over her at oppgavene dine omfatter sutring, Skilpadda? Derimot at jeg formulerte meg slik at det hørtes ut som om Mim og/eller alle de kvinnelige moddene var feite, kan du jo godt angripe meg for.

Og gratulerer med feite bokstaver til de nye moddene også!
Postet 01-04-09 kl 14:55 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg kan jo i det minste påpeke at torsk ikke skal sikre kjønnsbalansen, bare vedlikeholde den. Den blir altså neppe noe bedre av dette, men i det minste ikke verre.
Postet 01-04-09 kl 14:57 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Sant nok. Det var nok for mye forlangt at "balanse" skulle innebære likevekt.
Postet 01-04-09 kl 15:01 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
torsk sin avatar
Mm. Så operasjonen er avlyst, i hvert fall for denne gang.
Postet 01-04-09 kl 15:01 av torsk torsk er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Sitat:
torsk: Ansvar for at kjønnsbalansen vedlikeholdes for forumet
Hva innebærer det egentlig? Rekruttering? Formering? Operering?

Jeg kjenner jeg er skeptisk til torsks rolle her.
Postet 01-04-09 kl 15:08 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Jeg så heller ikke for meg at man ved å melde seg inn på FP påtok seg å bære frem en sønn for [B]torsk[/B] for å bidra til kjønnsfordelingen? :skeptisk:
Postet 01-04-09 den 15:12 av
Gammel
Magnolia sin avatar
Smilefjes: Det står sikkert i de uskrevne reglene.
Postet 01-04-09 kl 15:15 av Magnolia Magnolia er ikke aktiv
Gammel
torsk sin avatar
Teo: I første omgang er det sikkert nok å passe på at passelig mange på jevnlig basis klør seg i skrittet og grynter. Ok, det er ikke så verst stilt allerede, bare se på kaffebloggen.
Postet 01-04-09 kl 15:17 av torsk torsk er ikke aktiv
Gammel
Balanse sin avatar
Opprinnelig lagt inn av Frekk Kanin
Sitat:
Sant nok. Det var nok for mye forlangt at "balanse" skulle innebære likevekt.


Gratulerer til nye modder, dette høres ut til å bli et vesentlig bidrag til kvalitetsforbedring. Man kan jo bare lure på hvor bra dette kunne blitt hvis ikke de foretrukne kandidatene hadde takket nei. Men dette med torsk bekymrer meg. Har jeg påtatt meg noen forpliktelser i forhold til rogn så må jeg revurderere medlemsskapet mitt.
Postet 01-04-09 kl 15:19 av Balanse Balanse er ikke aktiv
Gammel
Mulig drømmeprinsen får behov for å fiskedaske [B]torsk [/B]hvis han skal gå her og være far for enda en sønn han ikke har plassert på kloden. Kan man fiskedaske en fisk? :gruble:

Kan det kanskje opprettes en egen brukerkonto for menn som ikke vil låne ut madammens livmor til dette formålet? De bør vel høres?
Postet 01-04-09 den 15:24 av
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg vurderer å bytte meg selv ut med Herr Kanin. Alternativt skal jeg heretter videreformidle alt Herr Kanin mener om en hver sak som diskuteres på forumet.
Postet 01-04-09 kl 15:29 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Superior sin avatar
Postet 01-04-09 kl 15:35 av Superior Superior er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
Jeg gleder meg til å endre udokumenterte påstander. Og komme med små merknader som dette Innlegget er moderert i henhold til dokumenteringsstandarden på FP.
Postet 01-04-09 kl 15:48 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Er mest spent på hvordan fjasingen min blir moddet fra når av.
Postet 01-04-09 kl 15:50 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
Men er moderatorene likeverdig eller kommer vi nye til å måtte godta masse mimring om "This is nothing compared to torokrangelen way back i 2006" og sånn?
Postet 01-04-09 kl 15:52 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
torsk sin avatar
Tror det, Esme, jeg var veldig opptatt av det, og har jo fått klar beskjed om at jeg er likeverdig, så lenge jeg husker å spørre en av de andre om lov først.
Postet 01-04-09 kl 15:54 av torsk torsk er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Sitat:
Men er moderatorene likeverdig eller kommer vi nye til å måtte godta masse mimring om "This is nothing compared to torokrangelen way back i 2006" og sånn?
Sånt kommer vi til å ha MYE av i starten. Det kommer til å bli en skikkelig bratt læringskurve.
Postet 01-04-09 kl 16:04 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
HP sin avatar
En læringsvegg, nærmest.
Postet 01-04-09 kl 16:05 av HP HP er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Kanina
Er mest spent på hvordan fjasingen min blir moddet fra når av.
Postet 01-04-09 kl 16:06 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Mandarin sin avatar

Postet 01-04-09 kl 16:19 av Mandarin Mandarin er ikke aktiv
Gammel
Agurke sin avatar
Hurra for alle de nye moddene!
Postet 01-04-09 kl 16:23 av Agurke Agurke er ikke aktiv
Gammel
m^2 sin avatar
læringsvegg...
Dette høres ut som en utmerket fordeling og gratulerer og alt det der
Postet 01-04-09 kl 16:53 av m^2 m^2 er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Det var på tide. Og veldig bra ansvarsfordeling.
Postet 01-04-09 kl 16:56 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Velkommen, nymodder.
Lykke til i det nye og svært ansvarsfulle vervet som alle kommer til å følge med argusøyne, og benytte enhver anledning til å trekke frem at aaalt var mye bedre før, med de gode gamle moddene.
Postet 01-04-09 kl 16:56 av nolo nolo er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
@nolo: Ikke si det til noen, men det var faktisk hovedgrunnen til at vi gjorde dette.
Postet 01-04-09 kl 16:59 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Grattis til de nye moddene.
Postet 01-04-09 den 17:04 av
Gammel
Jeg har enda ikke sett telefonnumrene til moddene noe sted. Det er meningen at vi skal ringe dem hjemme eller på jobben hvis vi trenger dem, ikke sant?
Postet 01-04-09 den 17:08 av
Gammel
torsk sin avatar
smilefjes: Det er bare å ringe sentralbordet vårt på 22 04 87 00, så setter de over.
Postet 01-04-09 kl 17:16 av torsk torsk er ikke aktiv
Gammel
Susse sin avatar
Gratulerer alle sammen.
torsk (måtte bare teste, har aldri brukt bold her inne før)
Postet 01-04-09 kl 17:19 av Susse Susse er ikke aktiv
Gammel
Måtte bare sjekke nummeret til [B]torsk[/B]. :grineler:
Du lurer ikke oss vet du. Da hadde du hett [B]torsk VI[/B] eller noe sånt.
Postet 01-04-09 den 17:25 av
Gammel
Hobbes sin avatar
Grattis.
Postet 01-04-09 kl 17:31 av Hobbes Hobbes er ikke aktiv
Gammel
Moddegratulasjoner i fleng herfra. :blomster:
Kommer til å følge nøye med om moddene holder seg innenfor sitt ansvarsområde, nå som det er offentliggjort.
Postet 01-04-09 den 17:33 av
Gammel
Esme sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av faktasjekker
Du lurer ikke oss vet du. Da hadde du hett torsk VI eller noe sånt.
Eller Tallulah torsk.
Postet 01-04-09 kl 17:34 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Jeg kommenterte Jessicas blogg akkurat, og så står det "moderert kommentar" i venstre hjørne. ER det en aprilspøk på gang likevel? :gruble:

Hmmm, ser den ikke i kommentarfeltet her heller. :skjønner ingenting:

Ah, det betyr kanskje at hun har valgt å moderere kommentarer før de vises...? :ramblin on:
Postet 01-04-09 den 18:12 av
Gammel
Agent Scully sin avatar
JEg må få grattelere de nye modene.
Sorry hvis jeg har noe skrivefeil, men som nyerklert dyslektiker er dette min sole klare rettig het. Selv om dysleksi er en mannegreie, har jeg klart å få det på et vis, og alle som erklærer sei som dyslektikere kan nå pårope seg amnesti fra alleskrivefeil for altid.
Dyslektikere blir nemlig diskreminert på det groveste.og dette på slute. Det har jeg lest i en artikkel. Og så var det en på bussen som sa det.

FOr å feire de nysådde modder kan dere lage hvafler:
Ta egg, speltmel, nei, forresten, ta en ferdigkjøpt pose med hvaffelmix fra Toro og mix sammen med palmeolje og 3dl ekstra sukker. Nytes med hapå, banos og nugatti. (Rettighetene til denne oppskriften er min og bare min, og kan ikke brukes uten min tillatelse, hver gang oppskriften brukes vil eg ha 5kr i roialtis, hvis ikke går jeg til sak mot forumet)

Såhn. Da skulle alle moddene få litt å henge fingrene i ...
Postet 01-04-09 kl 18:15 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Flinke kiffen!
Postet 01-04-09 kl 18:21 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God start, Kif; selv om jeg er litt skuffet over stavingen din av "dyslektiker" og "dysleksi", så viser du absolutt gode takter og den rette innstillingen. Stå på!
Postet 01-04-09 kl 18:26 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Hvaffelmix! :grineler: Gratulerer til [B]torsk[/B] og de andre nyutnevnte. Glimrende rollefordeling. :knegg:
Postet 01-04-09 den 18:35 av
Gammel
Heiko sin avatar


Fine folkene!
Postet 01-04-09 kl 18:50 av Heiko Heiko er ikke aktiv
Gammel
Jeg skal hvaffal ha en hvaffel.
Postet 01-04-09 den 18:53 av
Gammel
Noba sin avatar
Kif: de er ikke ordinert ennå, så du må spare kruttet litt til - det er feig å få utdelt eksamensoppgaven på forhånd.
Postet 01-04-09 kl 19:03 av Noba Noba er ikke aktiv
 

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no