Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 15-05-20 kl 08:33 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 76  

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Mann og guttunge sendt avgårde til sykehuset, jentungen skal ha hjemmeskole og jeg skal forsøke å jobbe. Henger ikke helt sammen for tiden.
Postet 15-05-20 kl 08:40 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tenker på dere, Frøy!

15-åringen og jeg og flere speidere plukket søppel i går, dugnad. Parkerte bilen inntil et fjell som var sikret. Senere raste det ned tre store steiner 1 m unna min datter og to andre, skikkelig skummelt. Ringte politiet som kom og sperret av området og flyttet våre biler. Veldig glad for at det gikk godt.

Fri i dag, legetime og noen ærend.
Postet 15-05-20 kl 08:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Så skummelt millact! Og skummelt med Frøys situasjon også.

Jeg er i veldig godt humør til tross for tidenes Fimbul-vinter i Nord-Norge som aldri tar slutt. Våknet til full snøstorm i morges, og våknet dessuten alt for tidlig fordi valpen syntes at nå var det morgen. Gårdagens datenight på restaurant var virkelig en vitamin-innsprøyting, selv om det var rart og skummelt å ta buss med avsperrede seter, rart å kjenne på hvor nært man tross alt satt andre gjester på restauranten og rart å føle det skummelt å ta drosje hjem igjen. Jeg håper vi åpner opp på riktig måte og i riktig tempo i Norge.
Postet 15-05-20 kl 09:02 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Frøy,

Jeg er ikke klar for en ny hjemmekontordag kjenner jeg, men har ikke noe valg. Sovet lite og dårlig inatt har jeg også gjort.
Postet 15-05-20 kl 09:03 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Håper det ikke er noe farlig, Frøy. Så ekkelt Millact!

Første skoledag for minsten og de skal på skogstur, med flagg! Så jeg antar det skal filmes til det digitale 17. Mai toget. Endelig skole, og jeg skal snike meg en tur påkontoret!
Postet 15-05-20 kl 09:10 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Frøy: Jeg skjønner godt at dette er skummelt, og for meg også hadde tankene gjort helt ville krumspring. Ikke tenk på at du burde sett dette før. Dere har oppdaget det nå, og gjør det som må til.

Jeg skal straks holde presentasjon om et tema som jeg selv synes er utrolig interessant for en seksjon på jobben min som normalt sett er ganske oppegående. Så dette blir både spennende og utfordrende. Det ble ikke mindre aktuelt av at temaet i dag vies godt med plass på en av de første sidene i Aftenposten. Jeg liker at jobben min er så aktuell (om enn noe langsiktig).
Postet 15-05-20 kl 09:15 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
løve70 sin avatar
Frøy
Millact: Så skremmende! Godt at det gikk bra.

Denne uka har det vært veldig lange dager på jobb, så tar det litt rolig i dag (det vil si fra morgenen av). Møter fra 10.30 og ut dagen.
I kveld skal jeg til en venninne og drikke vin . Det blir bra
Postet 15-05-20 kl 09:15 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Frøy:
millact: Så godt det gikk bra med dere!

Jeg har en middels travel dag i dag, men ser virkelig frem til kvelden! Det blir teams-vin med venninner som bor spredt i landet. Vi skulle egentlig vært sammen ei helg i april, men det gikk jo ut med høye kneløft naturligvis. Så det blir koselig å "treffes".
Postet 15-05-20 kl 09:32 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal drikke øl med gutta på pub i dag. Det gleder jeg meg vanvittig til. Jeg er jo engasjert i fotballen, og dette med å ta en øl mens vi skravler med kamp i bakgrunnen er noe jeg har savnet overraskende mye. Jeg var faktisk ikke klar over hvor glad jeg var i det før det ikke var der mer.

Vi pleier å være ganske mange og i dag blir vi bare 5, men det er bedre enn bare meg og mannen min (ikke noe vondt om han altså, men vi har omgått hverandre ganske mye i det siste ).
Postet 15-05-20 kl 09:41 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Frøy.

Jeg tok litt helg i går, spiste middag og drakk vin med en kollega. Så jeg sov litt for lenge i dag og får en veldig kort dag. Men det er verd det.

For første gang siden 13. mars er jeg helt alene på hjemmekontoret, og sånn blir det nå noen dager i uken.
Postet 15-05-20 kl 09:50 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg skal straks inn til kontoret og møte HR-sjefen, vi skal forberede oppsettet for gjenåpning til uken! Blir strengt regulert, men gleder meg som en unge! :hjertert:

Krysser fingrene Frøy!!
Postet 15-05-20 kl 10:18 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Her er jeg ikke alene for å si det slik. Mannen har høylytt teamsmøte i stua, studentdattera studerer i kjelleren og gutta holder til i overetasjen (de er på skolen halv dag de fleste dager altså, men ikke i dag). Selv er jeg på kjøkkenet, men blir avbrutt til alle tider av noen som skal ha kaffe/vann/te/en prat/frukt/gulerot/lunch/mellommåltid og what ever. Men, det går overraskende greit likevel. Snart helg!
Postet 15-05-20 kl 10:20 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Krysser også fingrene for Frøy.

Og Millact - skikkelig skummelt.
Postet 15-05-20 kl 10:22 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Frøy.
Så skummelt, millact.

Alle er der de skal være. Blir kort dag på meg for må få yngste til tannlegen.
Postet 15-05-20 kl 10:22 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Frøy:
millact: Shit, så skummelt.

Første dag med sommertid på jobb. :hurra:
Postet 15-05-20 kl 10:23 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Hva har skjedd, Frøy?

Og millact!

Jeg har vært oppe siden 6, bakt kake til mannen, hørt gjennom 2 teamsmøter og vasket opp, siden oppvaskmaskinen har kræsjet, og det er to ukers ventetid på reparatør.

Masse jobb,svosj!
Postet 15-05-20 kl 10:44 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Polyanna: Han fikk plutselig dobbeltsyn, har hatt det i 10 dager nå, øyenlegen henviste han alle veier og var i går 3 timer til undersøkelser på barneavd. og ble akutt henvist til MR i dag. Jeg har da selvsagt begravet meg i to teorier: 1. Han har hatt problemer med samsyn i alle år og det er det som har bidratt til å gjøre lese og skrivevansken hans verre.
2. Det er en skummel svulst.

Jeg håper at det ikke er noen av de to teoriene mine, men en enkel og ufarlig forklaring.
Postet 15-05-20 kl 10:48 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Å, kjære vene, forstår at du er en stressknute! Krysser fingre for dere!
Postet 15-05-20 kl 11:02 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Tenker på dere, Frøy!

Jeg har litt følelsen av dagen derpå i dag, det er jo litt unyttig når jeg ikke har vært ute. Det skjer litt for mye traurig om dagen, jeg må demme opp med litt hagearbeid.
Postet 15-05-20 kl 11:11 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Håper det ikke er noe alvorlig, Frøy!

Middagen i går var veldig vellykket. Til og med yngste åt opp det meste av maten, og han trives normalt ikke på restaurant. Eldste fikk introdusert ny favorittgrønnsak - asparges. Dette lever vi på lenge!

Nå er det ut i produksjonen igjen. Ordrene drypper fint inn, og vi er tilbake i vater.
Postet 15-05-20 kl 11:20 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Håper på gode nyheter, Frøy.

Jeg er på jobb. Har snart time og har brukt morgentimene til å få oversikt over når jeg har elever på skolen og når det er hjemmeundervisning i de enkelte fagene mine. Det er en ganske stor jobb; jeg har tydd til fargekoder i planene.
Postet 15-05-20 kl 11:26 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg krysser fingre for dere i dag, Frøy!

Dagen i dag startet med bakkeintervaller etter levering av skolebarnet. Det var ganske brutalt, og kroppen har fortsatt ikke kommet seg etter sjokket.
Nuvel, masse å ta tak i, og heldigvis godt med tid utenom et møte, så her er det bare egen viljestyrke det står på for en effektiv dag!
Postet 15-05-20 kl 11:40 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Frøy.

På jobb, skal ha et tlf.møte nå straks. Når det er ferdig drar jeg hjem til yngstemann som er hjemme fordi han har sår hals. Skal hente tacosalat før jeg drar hjem da.
Postet 15-05-20 kl 11:41 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har lyst å springe jublende rundt på hjemmekontoret - knerten har kommet inn på ungdomsskolen han søkte på!

Så neste skoleår får han det meste av undervisningen sin på engelsk, og går i en klasse hvor alle medelever har søkt og kommet inn på grunnlag av opptaksprøver. Riktignok får han litt reisevei, men 25 minutter med t-bane og buss er ikke uoverkommelig.

Åh, nå ble jeg skikkelig glad.
Postet 15-05-20 kl 11:52 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Takk for klemmer dere, jeg er helt nervevrak. De sitter å venter på svar nå.

Så utrolig bra Tjorven, dette blir nok veldig bra for knerten.
Postet 15-05-20 kl 11:54 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så deilig Tjorven. Min yngste går noe tilsvarende på vgs og har virkelig funnet "sin gjeng" der.
Postet 15-05-20 kl 12:08 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Så bra, Tjorven! Her har minsten fått beskjed om at han får forsere 1T på vgs neste år. Det var målet hans for inneværende skoleår. Neste mål er å komme inn på Katta.
Postet 15-05-20 kl 12:08 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Så kjekt Tjorven
Postet 15-05-20 kl 12:26 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Frøy skjønner godt at du er urolig. Krysser fingrene for gode svar!

Tjorven så stas! Er det på Bekkestua han begynner?

Jeg har vakt for 10.trinn som skriver engelsk i dag. Et er litt fint å være klasserommet innimellom.
Postet 15-05-20 kl 12:26 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Pamina: nei, nei, nei. Det har vi ikke råd til. Han begynner på IBC på Bjørnholt.
Postet 15-05-20 kl 12:41 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Pamina sin avatar
Så bra, det høres jo helt gull ut! Kanskje det kunne vært noe for min lille særing neste år.
Postet 15-05-20 kl 12:51 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg tenker at å ta imot et slikt skoletilbud er en mulighet som det er fullt mulig å ombestemme seg på. Hvis han ikke trives, så søker han seg til nærskolen. Ettersom klassen til knerten skal spres for alle vinder uansett, så er det ingen av skolealternativene for han som hadde så mange av vennene hans. Derfor er det enda litt enklere for ham å gi dette et forsøk.
Postet 15-05-20 kl 13:03 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
annemede sin avatar
Tjorven, så bra, jeg ble helt rørt jeg.
Postet 15-05-20 kl 13:04 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Så flott, Tjorven! Gratulerer til Knertis.
Postet 15-05-20 kl 13:05 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg og er rørt og glad tjorven, og tenkjer på deg Frøy. Eg er ferdig med ein rettebunke, så no er det ut og gjere ærend.
Postet 15-05-20 kl 13:12 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer til Knerten, Tjorven, så stas! Du får sende ham sørover til oss i sommer så han kan lære min litt engelsk. Min synes engelsk er vanskelig.

Blånn, så bra din får forsere! Dere i Oslo er heldige med det tilbudet.

Jeg har fri! Vært hos lege og tatt en blodprøve og fikk endelig henvisning til hudlege. Så har jeg kjøpt meg nye joggesko og fått satt på en vask og lagt bort klær. Nå vurderer jeg å gå og vaske bilen eller handle mat.
Postet 15-05-20 kl 13:17 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Jeg er ganske så klar for helg. Har planlagt fri på mandag, så det blir forhåpentligvis langhelg.
Postet 15-05-20 kl 14:12 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Gratulerer, Tjorven!

Jeg har skrevet ut en bunke norsktekster som skal vurderes i løpet av helga. Gjør det vanligvis digitalt nå, men kjenner at jeg trenger en skjermpause. Nå skal jeg dra hjem.
Postet 15-05-20 kl 14:31 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Millact: det finnes et nettilbud også: https://www.udir.no/laring-og-trivse...ematikkskolen/. Det er for hele landet.
Postet 15-05-20 kl 14:48 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Så fint, Tjorven! Det blir nok bra. Vi venter i spenning på svar fra IB Middle Years Program (MYP 4) på Blindern for Secunda, det tror jeg ville vært veldig fint for henne. Hun har nok fått litt nok av ungdomsskolen.
Postet 15-05-20 kl 15:05 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Toffskji: Så spennende! Krysser fingrene for at hun får plass. Engelskferdighetene er det vel ikke noe å utsette på.

Hva slags opptakskrav har de? Jeg ble overrasket over at de hadde såpass høye inntakskrav på den skolen knerten har søkt seg til nå, men det er et offentlig tilbud, så jeg regner med at det er innenfor lovverket. Han har vært gjennom både skriftlig og muntlig test i engelsk.

Det gjelder å finne alternativer som fungerer for ungene. Knerten er rett og slett ikke helt A4 uten å noen som helst diagnoser eller problemer. Nå har han vært heldig og gått på en skole som har vært superflinke med tilrettelegging, men snuppa går allerede på nærungdomsskolen og den har ikke imponert. Så da føltes det litt viktigere å se etter noe som kanskje passer ham litt bedre. Og hvis det ikke funker, så er det fullt mulig å søke seg tilbake til nærskolen.
Postet 15-05-20 kl 15:18 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Dere er jo heldige i Oslo som har så mange valg og muligheter, så lurt å benytte seg av det når man kan. Mine nieser i Oslo søkte seg også til andre ungdomsskoler enn den de hører til.
Postet 15-05-20 kl 15:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Tjorven: De ser på en blanding av karakterer og søknadsteksten – man må motivere søknaden ganske grundig. Det er verken opptaksprøver eller intervju.
Postet 15-05-20 kl 15:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Zulu sin avatar
Tenker på dere, Frøy.
Postet 15-05-20 kl 16:56 av Zulu Zulu er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Mann og gutt er enda på sykehuset. Jeg virrer rundt som en tulling.
Postet 15-05-20 kl 16:59 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Å, Frøy, det skjønner jeg er grusomt! Forsinkelse i disse tider?
Postet 15-05-20 kl 17:02 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Klem til deg, Frøy.
Postet 15-05-20 kl 17:15 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
på Frøy.
Postet 15-05-20 kl 17:18 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Frøy Jeg har så vondt av deg. Får du noen beskjed fra mann eller sønn om hvorfor det tar så lang tid. Vil det være til hjelp å putte lillesøster hos en lekevenn og reise til sykehuset du også?

Kontrastene blir så store. Hos oss er det enorm glede i dag. Knerten danser rundt i huset (litt som Abid Raja ) og er så lykkelig.
Postet 15-05-20 kl 18:35 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Så flott Tjorven!!

Tenker på dere Frøy!
Postet 15-05-20 kl 18:39 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no