Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 03-03-21 kl 08:07 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Mornings! Jeg skal henge på Zoom mesteparten av dagen, det er jo litt fint å motta litt av og til også.
Postet 03-03-21 kl 09:04 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Har elektriker på badet, liten jobb som sikkert blir dyr nok.

Typisk at når han skulle komme klokka 8, fikk jeg ikke sove før nesten fire i natt. Trøtt som en strømpe.
Postet 03-03-21 kl 09:25 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

På kontorkontoret i dag også. Jeg fikk en ekstra dag pga vinterferien.

Mye å gjøre, men det er hyggelig med kontorstol og kollegaer og kanskje litt trening etter jobb.
Postet 03-03-21 kl 09:26 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blå: Det stikker skikkelig i meg når jeg leser om kontorstol, kollegaer og trening. Jeg syntes egentlig at det gikk fint etter siste pressekonferanse i Oslo, men det gjør faktisk ikke det. Jeg er ikke lagd for noe eremittliv.

Men jeg har interessante arbeidsoppgaver og trivelige folk å treffe på teams. Jeg burde ikke klage.

Mitt mål for dagen er å gjennomføre en skikkelig yogaøkt i dag hvor jeg puster tungt underveis.
Postet 03-03-21 kl 09:32 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!

Jeg skal jobbe en god del i dag før jeg tar vinterferie i to dager. Det blir fint! Før den tid skal jeg i midlertid i mange møter hvor jeg må snakke engelsk om ting jeg egentlig ikke forstår.
Postet 03-03-21 kl 09:48 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her har jeg skravletime straks.
Postet 03-03-21 kl 09:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven. Det skjønner jeg veldig godt og jeg krysser fingre og tær og alt jeg har for at kontorstol og kollegaer og trening på senter blir en mulighet for dere også snart.

Selv forbereder jeg meg på at det kanskje blir en smittebølge etter vinterferien og at ting stenger ned igjen, så jeg prøver å nyte alt jeg kan mens jeg har det.
Postet 03-03-21 kl 09:57 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Tjorven. Om det er noen trøst, så tilhører kontorstol til sjeldenhetene også i Bergen. Jeg har ikke vært innom kontoret siden oktober.

Fri i dag. For å gjøre ingenting.
Postet 03-03-21 kl 10:08 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blå: Helt enig. Nyt det mens du kan. For er det noe denne situasjonen har lært oss, så er det at vi ikke vet noe som helst om hva som kommer. Da må man bare leve i nuet.

Jeg skjønner at vi har hatt en ekstra streng ledelse. I dag var det allmøte med vår nye (midlertidige) direktør, og hun var imponert over at vi i så stor grad fulgte opp anbefalingene om hjemmekontor. Men hun mente at dette trolig har en større kostnad enn vi foreløpig ser konsekvensene av, og det var litt godt å høre at ikke heller sjefen synes dette er lett.

(Den forrige sjefen har "rømt" til et sted hvor det ikke er hjemmekontor.)
Postet 03-03-21 kl 10:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
I dag får vaskemaskinen kjørt seg, har bestemt meg for å komme meg litt ut av en negativ hjemmekontor spiral og faktisk gjøre alt som er fordelen med å ha hjemmekontor. Det er ikke lett den skal jeg ha.
Postet 03-03-21 kl 10:50 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det var lurt, Frøy. Jeg bør også bli flinkere til å utnytte fordelene ved hjemmekontor, og sette pris på det. I dag stod jeg opp nesten en time senere enn jeg gjorde for et år siden, og det er jo bra med ekstra søvn. Jeg starter å jobbe helt samtidig. Frokosten spises mens jeg går gjennom e-post.

Det er definitivt noen vaskemaskiner som kan settes på her også.
Postet 03-03-21 kl 11:11 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er veldig glad for at skolene er åpne sånn at jeg slipper hjemmekontor. Og merker at jeg virkelig må skjerpe meg sånn at jeg ikke klikker på mannen som sitter hjemme og knapt er ute av døra (hjemmekontor ≠ gjøre noe ekstra hjemme og handle/lage mat). Jeg merker at jeg ofte sitter en stund på kontoret fordi jeg ikke har lyst til å komme hjem.
Postet 03-03-21 kl 11:13 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Der minnet Blånn meg på at jeg må få satt opp ukens meny og ukeshandlet også i dag, må bli når elskeren kommer hjem da, siden vi bare har en bil.
Matlei som jeg er, i går var middagen min en pose av de nye Tuc kjeksene med paprikasmak. (Bare fordi at kjeks høres finere ut enn chips.)
Jeg skal skjerpe meg, jeg lover.
Postet 03-03-21 kl 11:29 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Frøy: Tuc-kjeksene med rømme og løk er enda bedre.
Postet 03-03-21 kl 12:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Tjorven: Dette var disse nye baked bites og de var ganske gode, eller om det er fordi jeg var så sulten vites ikke. Produktnyheter havner alltid i kurven min gitt.
Postet 03-03-21 kl 12:10 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Frøy: De tuc mini bites med paprika var utrolig gode. De forsvant for her, gitt. Må nok ut og kjøpe nye.

Sol her og fugler utenfor vinduet. Hatt et teams møte og har tre til.

Vaskemaskin satt på og hengt opp. Må utnytte hjemmekontor maks. Bare synd jeg ikke har noe godteri av noe slag her!
Postet 03-03-21 kl 12:26 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Her er det rolig vinterferie. Da må jeg sikkert gjøre noe husarbeid, for det gjør jeg ikke når jeg jobber på hjemmekontoret.
Postet 03-03-21 kl 12:45 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hektisk dag her, men med antallet sinte/frustrerte mailer jeg må svare på i dag må det litt pustepause til.
Postet 03-03-21 kl 13:04 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Fem timer nesten sammenhengende videomøter og stemmen min er helt skutt. Har prøvd en kopp te med honning uten særlig stor effekt. Nå tror jeg rett og slett jeg skal holde munn i noen timer.
Postet 03-03-21 kl 14:18 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har bare klokket inn fire timer med digital møtemoro, men er rimelig kjørt. Egentlig burde jeg gjort masse nå.
Postet 03-03-21 kl 15:08 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no