Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 15-09-20 kl 07:12 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Hepp!

Ny dag, nye muligheter. Litt mailsjekk og ordreregistrering, så ut i produksjonen. Sa du høysesong? :svosj:
Postet 15-09-20 kl 08:52 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Starter dagen med et brød som ikke dukker opp, har vært litt mye av det i det siste nå så klage er sendt til Morgenlevering. Får refundert dagens brød og en kupong på -20%, et ok plaster på såret, men vi er avhengige av at de leverer, det er den enkleste måten å få huset innbyggere til å spise brødmat.

Ellers så er det ny dag på hjemmekontoret og det er helt greit.
Postet 15-09-20 kl 08:53 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Ganske tom for krefter i dag, så det blir nok ikke den mest effektive av dager. I kveld begynner vi heldigvis så smått med korøvelser igjen, det trenger jeg nå.
Postet 15-09-20 kl 08:53 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
På plass på kontoret. Det høljeregner ute, og jeg er så fornøyd med mitt nesten nye Arcteryx regntøy og min helt nye Lazer sykkelhjelm med visir. Helt tørr og med sikt på brillene hele veien til jobb er imponerende i dette været.
Postet 15-09-20 kl 08:53 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter og ser skitnervøs. Jeg har møte med en statsråd i dag, men på grunn av korona får det bare finne sted digitalt. Dette er første gang jeg "forsvarer" arbeidet mitt på så høyt nivå, og jeg skulle så gjerne ønske at det var et fysisk møte, for det vet jeg jo at jeg er god til.

Men; jeg lander nok på føttene.
Postet 15-09-20 kl 09:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven. Spennende. Og jeg skjønner at det er skummelt også. Og at det hadde føltes lettere med et ansikt til ansiktmøte.

Jeg er alene på hjemmekontoret i dag. Mannen er ute av karantene og tilbake på skolen. Storesøster er på jobb, og lillesøster begynner sent på skolen og er fremdeles i sengen.

Nok å gjøre og et digitalt møte i frivilligaktiviteten i kveld.

Lillesøster skal lage middag og siden hun på ingen måte er en naturlig husmor, så satt det ganske langt inne. Men nå har hun valgt noe og det er handlet inn så det blir sikkert bra. Hun er flink til å lage mat når hun bare setter i gang.
Postet 15-09-20 kl 09:24 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Tjorven.
Postet 15-09-20 kl 09:31 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, morn, her er det hjemmekontor og Zoom-møte etter hvert. Ikke noe som jeg må forberede meg til eller anstrenge meg for, men jeg mistenker at det kan ta en stund.
Postet 15-09-20 kl 09:38 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Her er det også hjemmekontor, frem til jeg får svar på testen i går (som garantert er negativ, men hoster man skal man testes sa damen på telefonen i går). Litt frustrerende, men sånn er det og man får ikke gjort så mye med det.

Fordel: Kan sove litt lenger og reisevei fra hjemmekontoret er vesentlig kortere enn fra kontoret.
Postet 15-09-20 kl 09:52 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Lykke til, Tjorven!
Postet 15-09-20 kl 10:14 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Negativ test.
Postet 15-09-20 kl 10:16 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Spennende, Tjorven!

Godt i gang med dagens møter og heldigvis er de ikke så lange. I kveld skal jeg spise kake siden jeg har bursdag i dag.
Postet 15-09-20 kl 10:48 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Lykke til Tjorven!

Gratulerer med dagen Fersken!
Postet 15-09-20 kl 11:02 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har hatt den sjarmerende krangelen om hvilken jobb som er viktigst i dag. Det er jo ikke noe lettere når den man krangler med er en eks. :sigh: Jeje. Jeg er ganske påståelig når jeg er i det lunet.
Postet 15-09-20 kl 11:14 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tjorven.

Den diskusjonen er kje, Blondie. Jeg taper alltid. Det er bare en ting på hans jobb som jeg slipper alt for uten krangel. Men det skjer ikke så ofte.
Postet 15-09-20 kl 11:48 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er noe helt annet å delta på digitale møter.

Ja, ja. Det er en vanskelig sak og det er ikke rart de er bekymret. Ikke hadde vi noen fantastisk god løsning heller. Det blir som det blir.
Postet 15-09-20 kl 13:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Tjorven: Digitale møter med folk man ikke kjenner er skikkelig vanskelig, og det blir nok ikke bedre når saken er vanskelig og løsningene ikke optimale.

Jeg har klart å løse en skikkelig vanskelig nøtt på jobb i dag, og har vel mest lyst til å belønne meg selv med å ta fri resten av uken, men det går vel ikke.
Postet 15-09-20 kl 13:58 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jo, det høres ut som en god plan, Adrienne! Det er så fint denne uka at ferie høres ut som det rette.

Jeg har hatt en supertravel dag så langt. Det går i ett! Men nå måtte jeg puste litt.
Postet 15-09-20 kl 14:26 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har gjort ferdig maratondelen av dagen min, så nå drømmer jeg om å reise bort. Jeg forbannet korona opp og i mente et sekund før jeg kom på at jeg har et ikke-eksisterende reisebudsjett også.
Postet 15-09-20 kl 14:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Når man begynner å irritere seg over signaturene i mailen til de ute så er det nok et tegn på at man skal logge av for dagen.
Postet 15-09-20 kl 15:16 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Begynte dagen med å gjøre en jobb andre egentlig burde ha ansvar for, fortsatt med ting som faktisk er min jobb, bedt om at det meldes avvik på for lavt rekkverk/lite sikret trappeløp pg avsluttet arbeidsdagen med å grine over at vi skal slå sammen to ulike arbeidsplattformer (vi har en for undervisningsnettet og en for admin, nå skal admin over på undervisningsplatformen). Negativiteten henger sammen med arbeidsoppgave en i dag og at man ikke har fungerende arbeidstakere i sentrale posisjoner når man snakker om it-løsninger. Ja, ja.

Nå har jeg avsluttet arbeidsdagen og vinket farvel til lillebilen som ble tauet til verksted.
Postet 15-09-20 kl 17:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no