Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søndag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søndag

Postet 16-05-21 kl 09:29 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 16

Kommentarer

Gammel
Dali sin avatar
Morn. Skulle vært konfirmasjonshelg, istedenfor er det rydde og plantehlg. Ut på tur rekker vi vel og i dag.
Postet 16-05-21 kl 10:15 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Oppgaveskrivingssøndag på formiddagen før det glir over i forberedejobbuka utpå ettermiddagen. Det er i det minste trist vær, det hjelper litt på jobbmotivasjonen.
Postet 16-05-21 kl 10:20 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Nystekt brød, rørt sammen i går, står til litt avkjøling før frokost. Eltefritt er ganske så lurt altså.

I dag skal det bakes og kokkeleres litt til i morgen. Mannen tar seg av stryking og klargjøring av klær og så er vi klare for en fredelig 17.mai.
Postet 16-05-21 kl 10:41 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. I dag må jeg rette tyskstiler. Tenker meg ut på tur også, men blir nok mest retting.
Postet 16-05-21 kl 11:13 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Grått her. Vi skal plante litt på graven, stryke bunadsskjorte og bake.
Postet 16-05-21 kl 11:25 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Gråvær her også, men yr sa sol senere, så jeg har ryddet ut grillmat fra fryseren, og satser på at yr har rett.

Straks tid for baking. Pavlova, bringebærkake og en ostekake. Og så må jeg sette brøddeig og rundstykkedeig. Og om det blir tørt nok ute, skal jeg hive meg rundt og beise trappa mi.
Postet 16-05-21 kl 12:15 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Jeg vasket terrassen i går, men tror jeg venter med å beise den til over 17.mai.
Postet 16-05-21 kl 12:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vi skal øvelseskjøre. Første gang for meg.
Postet 16-05-21 kl 12:36 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi skal hjelpe svigers med hagearbeid og klargjøre vår egen veranda. Om det ikke begynner å regne.
Postet 16-05-21 kl 12:46 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Gråvær her også, med fare for solgløtt utover dagen. Jeg har kokt vaniljekrem av eggeplommene etter gårsdagens pavlovabunn. Jeg har også strøket bunadsskjorter, forkle og en duk. Hvem skulle trodd det var pandemi.. i tillegg har jeg skiftet til turklær, og lurer på om jeg bare skal hoppe i det, fle jeg blir sulten igjen etter frokosten...
Postet 16-05-21 kl 13:03 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er støl i armene etter gårsdagens sjauing. Armene skjønner ingenting, de er da ikke vant til den slags! Det blir mye mindre sjauing i dag, og desto mer sjokoladekakebaking.
Postet 16-05-21 kl 13:05 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Høst sin avatar
Gråværet blir brukt til bacheloroppgaveskriving (herlighet det skal blir godt å bli ferdig, nå er det nok for ei stund tror jeg!), men nå daler konsentrasjonen så jeg lurer på om jeg skal fikse vafler til lunsj for unger og mann.
Postet 16-05-21 kl 14:28 av Høst Høst er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg har laget iskake og skal straks begynne på quiche til middag. Lurer på om jeg skal snike inn en liten lokal topptur i kveld før muffinsbaking. Litt gråvær, men det går fint.
Postet 16-05-21 kl 17:13 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har negativ test og er ute av innreisekarantene, hurra!
Postet 16-05-21 kl 19:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Så bra, Toffskij!

Kaker bakt og roastbiff stekt og skåret opp. Jeg rydder, støvsuger, vasker og putler. Noen grilling ble det ikke, siden to av tre unger bare sutret over å måtte hjelpe til.
Nå skal minsta i seng, og så skal jeg sette deigene mine, lage eggesalat og pynte frokostbord. SÅ er det lov å slappe av med beina på tv-bordet, synes jeg. Det er noe med å skulle ordne til feiringen aleine. Men utenom kranglingen på ungene, synes jeg det er litt kos også. Særlig den biten med at jeg faktisk får det til på en måte jeg kan være fornøyd med.
Postet 16-05-21 kl 20:02 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har strøket bunadskjorte og forberedt russebrunch for fem gjester i morgen.
Postet 17-05-21 kl 00:28 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no