Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 11-05-21 kl 08:41 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
opphold, tirsdag og kort uke.
Postet 11-05-21 kl 08:50 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Først På plass på hjemmekontoret, men kjenner at motivasjonen for å jobbe er et annet sted.
Postet 11-05-21 kl 08:51 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
DER JA!

Jeg drikker kaffe og fikser logistikk for en jobb og er litt begeistret over å lære nye ord og uttrykk tilknyttet tungtransport.
Postet 11-05-21 kl 08:52 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg drikker også kaffe mens jeg forbereder meg til digital undervisning om noen minutter. Starter opp med Sad but true i dag, må få vekket ungene litt.
(for å drille dem til muntlig eksamen. sigh. )
Postet 11-05-21 kl 08:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen, det er meldt godt og varmt vær ute i dag så det blir lunsj på terrassen i det minste.
Har litt jobb som henger over meg også så må få det unna og har egentlig ikke tid til å henge her.
Postet 11-05-21 kl 09:14 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
En hjemme, en har tentamen og jeg er på jobb.
Postet 11-05-21 kl 09:29 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Mange flere på toget i dag, stor forskjell fra de siste 3 ukene.
Postet 11-05-21 kl 09:32 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Tirsdag.
Storebror er på skolen, Lillesøster er hjemme. Jeg har møte med BUP på skype nå om 20 minutter, også skal jeg og Lillesøster nyte finværet etterpå, tror vi skal gå oss en tur, ev rydde litt ute, tenkte hun kunne få velge.
Bonusgutten dro til mor i går, og skal etter planen være der til neste onsdag nå, men vi får se hva det ender opp med.

Jeg surfer etter rebounders som Lillesøster kan ha i hagen for å trene volleyball på, men synes det er litt vanskelig å vurdere, da alt egentlig er til fotball...
Postet 11-05-21 kl 09:37 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal sitte i laaaaange møter uten at jeg trenger å si noe som helst i dag. To slike møter faktisk. Det pleier vanligvis være meg som må snakke masse, men ikke i dag. Så jeg har kaffe og strikketøy klart. (Jeg konsentrerer meg mye bedre når jeg strikker i slike møter, og video er av, så det må være greit.)
Postet 11-05-21 kl 09:40 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg søker også etter rebounds, men de skal ikke være i hagen. :bittersingelmoro:
Postet 11-05-21 kl 09:58 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg mangler strikketøy Tjorven. Skal også sitte i møter uten å si noe, og det er SÅ vanskelig å holde konsentrasjonen. Har med video da, så det er kanskje litt ugreit med strikketøy.
Postet 11-05-21 kl 10:05 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg er alene hjemme på hjemmekontoret.

Jeg ser det er ganske vanlig å strikke på møter, selv for de som har på video. Det var vel så vidt jeg husker ikke uvanlig å strikke på fysiske møter før.
Postet 11-05-21 kl 10:23 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det går helt fint an å strikke uten at det kommer med på videoen. Lite strikketøy i fanget.

Men, jeg innrømmer at det hender at jeg strikker noe med mønster og da kan nok en annen erfaren strikker få med seg at jeg ser ned og ser bort på mønsteret.

Jeg strikker ikke på fysiske møter, men har ingen problemer med å gjøre det diskret på digitale møter.
Postet 11-05-21 kl 10:38 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Vi konsolideres i dag og det er litt spennende. I Osloskolen har det vært slik at elever og lærere jobber på en plattform pg administrativt ansatte på en annen. Det er vi i ledelse/admin som nå går over til lærernes plattform. Så langt har jeg funnet igjen mailen min, dokumentene og logget meg inn i noen fagsystemer.
Postet 11-05-21 kl 10:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Høres ut som en god start, Blondie.
Postet 11-05-21 kl 10:59 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Skal vi ikke alle sammen gå over til Visma fra høsten, Blånn?
Postet 11-05-21 kl 11:06 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Nå er vist guttungen på vei hjem etter å ha blitt oppringt av smittesporingsteamet i kommunen. Han skjønner ingenting for han har ikke vært med noen andre enn de han pleier og de er ikke hjemsendt. Får se når han kommer hjem om det er nærkontaktkarantene han er satt i for da skal vel resten av familien i ventekarantene til han har fått svar på test?
Postet 11-05-21 kl 11:11 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Viste seg å være en føre var karantene, han hadde vekslet et par ord med en som var smittet utendørs på lørdag så de ville bare teste for å være sikre. Vi andre er ikke i karantene.
Postet 11-05-21 kl 11:29 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Siste dag med hjemmeskole her i heimen. I morgen er det både skole og jobb.
Nå er jeg lei av testing, karantener, ventekarantene , meldinger i hytt og pine (jeg teller 37 meldinger fra skolene de siste 10 dagene), og avtaler som må avlyses og endres.
Postet 11-05-21 kl 11:53 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg tror at hvis jeg hadde strikket på et møte hadde det blitt snakkis i månedvis. Jeg gjør det innimellom, men aldri med kamera på.

Gå tur derimot er innafor, med eller uten kamera.
Postet 11-05-21 kl 11:54 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er såpass skjør i dag at jeg griner fordi jeg fikk bestille vaksinetime. Ja, ja.
Postet 11-05-21 kl 12:06 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Noen dager er slik, Blånn.

Jeg sitter og ser på naboen ta selfie utenfor huset, og lurer på hva hun skal med den. #hjemmekontor #fulloversikt
Postet 11-05-21 kl 12:28 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har ikke lyst til å gjøre noe. Det ender jo fanken med at jeg må gjøre om att senere i 99% av tilfellene føler jeg.
Postet 11-05-21 kl 12:32 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Jeg har spist en sunn byggrynsgrøt med friske blåbær og kaneldryss.

Tjue minutter etter: En halv potetgullpose.

Har lyst på is nå.

Hjemmekontor på kjøkkenet
Postet 11-05-21 kl 14:47 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg strikker også i sånne lyttemøter uten video på. Det regner jeg som helt innafor, jeg lytter også bedre da. Noen fordeler skal man ha med hjemmekontor.

Vi har hatt møte med ny avdeling i dag med masse info om oppgaver og ansvarsområder. Den nye organisasjonen er ikke i drift ennå, men dette var til info sånn at vi kan la det surre i bakhodet. Ny leder er åpenbart optimist, for han planlegger fysisk møte for oss alle sammen i Oslo i juni! Vi får se ...
Postet 11-05-21 kl 15:13 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har sendt forespørsel om å leie en hytte i Jotunheimen en liten uke i sommer. Så nå har jeg sittet og sett på turmuligheter og gleder meg vilt. Bare mannen og jeg.
Postet 11-05-21 kl 15:39 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Masse teamsmøter, masse jobb, men jeg har hatt iskaffe, is og en sånn kokosbar. Noen fordeler med hjemmekontor er det jo.
Postet 11-05-21 kl 16:49 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no