Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 12-09-17 kl 07:42 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 52  

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Ikke så fornøyd med valgresultatet, nei. Men nå har altså folket talt. Er vi et demokrati, så er vi et demokrati.
Postet 12-09-17 kl 08:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg er litt skremt over at FRP fortsatt har så bred støtte.
Postet 12-09-17 kl 08:22 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Herre, for en valgthriller. For så vidt fornøyd med mitt partis oppslutning, men veldig spent på hvordan de neste 4 årene blir.
Postet 12-09-17 kl 08:28 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen! Spent på hvordan det vil bli nå som KrF og V begge har sagt de tar avstand fra Frp.
Ellers tror jeg Ap har ødelagt mye for selv, med brygga til Støre, helikopter helikoptertur og ikke minst sms. Jeg tror, jeg vet ikke.

Egentlig vil jeg ha en dag uten altfor mye regn.
Postet 12-09-17 kl 08:34 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg tror ap trenger en ny leder, og den lederen må ikke hete Trond Giske.

Jaja, vi overlever vel 4 år til. Jeg tror både KrF og V kommer til fortsette som støtteparti til en regjering der FrP er med selv om de sier noe annet, jeg håper bare folket om 4 år ser at FrP faktisk ikke leverer det de selv påstår at de gjør.
Postet 12-09-17 kl 08:50 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
007 sin avatar
Ap skulle hatt Erna eller Lysbakken som leder. Støre mangler det som trengs, og det er heller ingen andre i partiet som skiller seg ut som ettertaker.
Jeg kan leve ned valgresultatet, men jeg håper, håper, håper x 10 000 at Erna bytter ut Listhaug. Men det kommer nok ikke til å skje.
Postet 12-09-17 kl 08:59 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Støre viste sjukt lite innsikt, då han stod og snakka om å Lise partiet gjennom dette som ein god leiar, i går. Einig i at det mangler eit tydeleg alternativ på venstresida. Eg skulle ønske det var mogleg å få stabla på plass ei sentrum-venstre-regjering.
Postet 12-09-17 kl 09:17 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Bæsj.
Postet 12-09-17 kl 09:29 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Baaaah! Hvilket forbanna memo gikk jeg glipp av? Hvorfor er det helt stuerent med Frp? Hva er det med folk?

For et helsikes mareritt. Igjen.
Postet 12-09-17 kl 09:35 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg orker ikke FrP i fire år til, ass.
Postet 12-09-17 kl 09:37 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Bæsj.
Noe sånt, ja.

Jeg drømte for øvrig at jeg gikk tur med Bjørnar Moxnes, og ble kjempeforelska. Og jeg lette sånn etter tegn på at han kanskje likte meg også. Våkna med DEN forelskafølelsen, Skikkelig fjortis. Akk, ja.
Postet 12-09-17 kl 09:43 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Bæsj.
Postet 12-09-17 kl 09:45 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Haha! Matilda, du var før meg ser jeg.
Postet 12-09-17 kl 09:46 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Det skulle være interessant å se kjønnsfordelingen på de som velger Rødt.
Postet 12-09-17 kl 09:47 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar


Blåtirsdag.

Postet 12-09-17 kl 09:47 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Listhaug blir vel byttet ut med T-G.
Postet 12-09-17 kl 09:49 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Åh, Pelen, tenker du at man velger Rødt fordi Bjørnar Moxnes er pen? Jeg håper virkelig ikke det er det du hinter om her.
Postet 12-09-17 kl 09:51 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Herregud, voksne folk stemmer da ikke etter utseende?
Jeg synes jeg er god på å nedvurdere folk, men dette tok da virkelig kaka.
Postet 12-09-17 kl 09:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg trøster meg med at på barnas skole så fikk ikke Frp en eneste stemme ved "skolevalget", men nå bor vi i en relativt rød valgkrets.

Jeg forsøker ignoreringsteknikken til Millen, og ønsker meg mindre regn.
Postet 12-09-17 kl 10:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Rødt er et erklært feministisk parti, men drit nå i det, Moxy har jo så sexy stemme.
Postet 12-09-17 kl 10:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg også håper på mindre regn.
Postet 12-09-17 kl 10:22 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Moxy. Jeg synes han er skikkelig hot, men læll.
Postet 12-09-17 kl 10:28 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg trodde kallenavnet hans var Bjørnis. Jeg har i hvert fall sett noen veldig kule t-skjorter med "Bjørnis" på som var bygd opp etter samme lest som t-skjortene til Bernie Sanders. Men slikt er trolig spesielt vanlig rundt der jeg bor?
Postet 12-09-17 kl 10:31 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Trolig lettere å få Bjørnis til å matche Bernie enn "Moxy" tenker jeg.
Postet 12-09-17 kl 10:35 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Tjorven, de har gått i de t-skjortene over hele byen altså. Jeg tror kanskje ikke Foxy Moxy er det kallenavnet man fokuserer på i en valgkamp.

(Og det står vel Bjørnie, ikke Bjørnis, så vidt jeg husker. Det er et direkte ordspill på Bernie)
Save
Postet 12-09-17 kl 10:35 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Vel, det hadde sikkert gitt flere stemmer da, Tally. "Ønsker du deg en høy, mørk stortingsrebell med brennende rødt hjerte? Stem Foxy Moxy! "
Postet 12-09-17 kl 10:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Bjørnis er vel brannbamsen i Trondheim.
Postet 12-09-17 kl 10:42 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Rødt - partiet for deg som bryr deg om utseendet.
Postet 12-09-17 kl 10:42 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Foxy Moxy har fått skjegg. Jeg som var så nære.


Postet 12-09-17 kl 10:43 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Sitat:
Jeg tror ap trenger en ny leder, og den lederen må ikke hete Trond Giske.
Det tror jeg du har helt rett i. Mye slitasje der nå.

Jeg tror Listhaug blir borte. Det er for mye styr med henne og nå trenger de litt ro og fred til å finne en ny form.
Postet 12-09-17 kl 10:52 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg tror ikke vi blir kvitt Listhaug. Lager mye bråk ja, men sørger for at brungrumset fremdeles stemmer på Frp. Og siden Venstre og Krf ikke ble skremt vekk av henne allikevel, er det jo ingen grunn til å bytte henne ut.

Jeg vil at Hadia skal løftes fram mot neste valg. Jeg vet ikke om hun kan vinne valget for AP, jeg tror dessverre en muslimsk kvinne som statsministerkandidat kan gi FrP enda flere stemmer. Men fy søren, hun er så dyktig. Jeg vil ha henne opp og frem.
Postet 12-09-17 kl 10:55 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Listhaug har gjort at jeg nesten har glemt Tybring-Gjedde, men nå tror jeg pinadø han er på tinget.

HAN er fæl, han!
Postet 12-09-17 kl 10:57 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Jeg ønsker meg Hadia Tajik som leder av AP.
Postet 12-09-17 kl 10:58 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Postet 12-09-17 kl 10:59 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Poly, han har vært på tinget hele forrige periode også. Jeg håpte at han ville bli byttet ut av Rødts andrekandidat; Seher Aydar. Det ville vært til pass for ham å bli byttet ut med en ung kvinne med innvandringsbakgrunn fra Groruddalen.

Dere så Facebookposten hans hvor han hang ut elever fra voksenopplæringen?
Save
Postet 12-09-17 kl 11:04 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ja, jeg vet, men e' liga det ikkje!

Og ja, jeg så den, det var derfor jeg kom på ham igjen. Jeg har liksom fortrengt ham en stund. Fysjom, for et fælt menneske han er!
Postet 12-09-17 kl 11:08 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Polyanna
Listhaug har gjort at jeg nesten har glemt Tybring-Gjedde, men nå tror jeg pinadø han er på tinget.

HAN er fæl, han!
Ja, fy faen!

Jeg jobber med den samme elevgruppa som han fotograferte og brukte for å henge ut AP i helgen. Det kunne godt ha vært min klasse. Og det er så grusomt. De er nysgjerrige, engasjerte og fascinerte over hvordan demokratiet fungerer. Også blir de brukt i en sånn stygg kampanje.
Postet 12-09-17 kl 11:12 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Blæ.
Postet 12-09-17 kl 11:17 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pepper Lemon sin avatar
Listhaug fjernet? No way! Hun er jo the big star! Men jeg tipper hun blir forfremmet, og da blir hun i hvert fall ikke integreringsminister. Hun gjør mindre skade som forsvarsminister eller noe sånt, og det er vel en post som Frp er interessert i, og som har høyere status enn integreringsminister.
Postet 12-09-17 kl 11:25 av Pepper Lemon Pepper Lemon er ikke aktiv
Gammel
Karamell sin avatar
Blåtirsdag.
Postet 12-09-17 kl 11:43 av Karamell Karamell er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Definitivt blåtirsdag og bæsj, ja.

Kjempefornøyd med eget partis fremgang, men det hjelper jo ikke på totalen, dessverre. Og så satt jeg oppe for lenge, så trøtt og sliten er jeg også. Sein på jobb, hodet virker ikke og det blir en laaang dag.
Postet 12-09-17 kl 11:45 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Canisa sin avatar
Drittvalg!
Postet 12-09-17 kl 12:12 av Canisa Canisa er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Overraskende høy oppslutning om Frp. Tror ikke det hjelper at det blir mer og mer stuerent å være rasist. jfr. USA, og det er skremmende.

Erna er en dyktig leder, AP - mangler helt en tydelig og god leder på sosialistisk side. Og når de har en nestleder i Giske som #HERKOMMERSLADDER mener at damer som ligger med ham "ligger med makta", så er det ikke særlig håp før de får tatt en skikkelig oppvask og finner ut hvem de vil være og hva de vil stå for utover å fortelle alle andre hva de gjør galt.

Det blir spennende å se om V og Krf får til å presse gjennom noen saker. Det blir vel i alle fall fortsatt kontantstøtte på et eller annet vis, og vi kan jo håpe det blir fornuftig skolepolitikk og noe miljøfokus.
Postet 12-09-17 kl 14:41 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Av alle nettsider å ha oppe på skjermen når det kommer crew innom jeg skal vise noen greier var ikke dette den beste. :facepalm:

https://www.richmeetbeautiful.com/nb/
Postet 12-09-17 kl 14:55 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Maveeeee
Postet 12-09-17 kl 15:01 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Postet 12-09-17 kl 15:21 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg skulle bare se hvordan siden så ut. Jaja.
Postet 12-09-17 kl 15:55 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Ikke ta det så alvorlig. Jeg burde kanskje ha lagt på en smiley etterpå. Jeg syns at Moxnes er kjekk. Jeg stemmer selvsagt ikke på ham bare for at han er kjekk og jeg regner ikke med at folk gjør det bevisst heller, men det underbevisste påvirker oss. Vi påvirkes av partilederne, deres ustråling, kroppspråk osv. På samme måte kan nok en del synes at Vedum er en likandes karl og stemme på ham om de er i retning av hans politikk i stedet for Jonas som ikke har samme utstråling og om det er de partiene du vipper mellom.
Postet 12-09-17 kl 16:38 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Herregud, Mave!!!

Postet 12-09-17 kl 16:56 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ja, den er ganske drøy ass, den siden der.
Postet 12-09-17 kl 16:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no