Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 01-04-20 kl 09:01 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Palmen sin avatar
Vi har fellesmøter på Teams mandag, onsdag og fredag. Denne uka er det tøft viser det seg, jeg klarer aldri overgangen til sommertid. :koko:
Postet 01-04-20 kl 09:09 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Vi har Teamsmøte hver morgen, dagen sosiale høydepunkt.
Postet 01-04-20 kl 09:12 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg skal å ta blodprøver, så er det jobbintervjuer og tilslutt drøftingsmøte.

Først vekke eldstemann så drar jeg.
Postet 01-04-20 kl 09:13 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er i full gang på hjemmekontoret. I dag har jeg vært så dum at jeg har kalt inn til et møte midt i lunsjtiden min (alle andre var opptatt både før og etter, men jeg har ellers en møtefri dag).

Jobben jeg gjør er for tiden høyst aktuell og jeg kan lese relativt mange spaltemetere om akkurat det jeg holder på med (dog overhodet ikke koronarelatert). Normalt sett jobber jeg veldig langsiktig, så dette er litt uvant.
Postet 01-04-20 kl 09:14 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
Vi skal prøve å komme i gang med fellesmøter på Teams i dag.
Ellers er det å terpe på løkkeskrift med 9-åringen.

Merker at det er tungt for alle å komme seg opp om morgenen. Nå forsvinner vel alle diskusjonene om å droppe klokkeskruing, så vi må vel leve med dette i noen år til..
Postet 01-04-20 kl 09:22 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
I dag blir det ni-kaffe på Teams. Jeg kjenner at jeg gleder meg.

Jeg våkna halv fire i natt og fikk ikke sove. Dette kommer til å bli en veldig lang dag.
Postet 01-04-20 kl 09:24 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Grrmmf, jeg er så trøtt!
Postet 01-04-20 kl 09:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Jeg våknet også halv fire, sms fra Pizzabakeren om jeg var fornøyd med leveransen på søndag!

Teams her også, kl 9. Fire dager i uken nå, koselig å prate med noen i alle fall selv om det er jobbrelatert.

Har spist deilig nybakt (i går) grovbrød med leverpostein til frokost, har god kaffe og ute skinner solen og det er onsdag. Herlig!
Postet 01-04-20 kl 09:29 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det var jo også et tidspunkt for en sånn melding, millact.

Skulle hatt møte med "sjefen" nå. Men han har ikke svart på innkallingen og sitter nå i et annet møte. Story of my life. Møtet mitt var ikke prekært altså, men det var nå avtalt og hen kunne avlyst det. Hvis jeg må purre og passe på at hen er klar over dette møtet hver måned så tror jeg jeg går i hi.

Var ute og syklet med eldste i går kveld. Spørs om jeg ikke vil kjenne det godt i morgen.
Postet 01-04-20 kl 09:42 av star star er aktiv nå
Gammel
Martis sin avatar
Trøtt. Trenger nok mye kaffe i dag. Begge ungene er i gang med skolen og har begge blitt lurt med hhv innføring av skoleuniform og sende bilde av hendene sine til kontaktlærer
Postet 01-04-20 kl 09:43 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Haha, Martis!

11-åringen her oppdaget forferdet at han skulle ha matteprøve og gikk fem på.
Postet 01-04-20 kl 09:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Vi har teamsmøte hver dag, hele dagen, men det er mest fjasemøte og det er ganske digg. Eller vi har to, ett for hele firmaet og et for avdelingen jeg er på.
Postet 01-04-20 kl 09:56 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Lærerne på trinnet til knerten meldte at siden det hadde blitt så lite undervisning i det siste, så kjørte de full hjemmeskole også i påskeferien for å ta igjen det tapte. Knerten ble skikkelig fortvila, men klikka seg inn på linken hvor det stod at de måtte svare. Og lo godt etterpå.
Postet 01-04-20 kl 09:59 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg er leder på jobb i dag (og i går) og det er godt å komme ut av stua hvor mannen sitter nonstop i møter. I går så jeg noen elever igjen. Det gjorde så godt å se noen av barna våre.

I dag tenkte jeg at jeg skulle gå litt tidlig hjem fra jobb og ta turen inn til Lilloseter som fikk lov til å åpne igjen i går.
Postet 01-04-20 kl 10:08 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg jobber i staten, og sjefen sendte ut beskjed om at vi nå var utlånt til NAV hele påskeuka for å hjelpe til med å behandle søknader. Ingen gikk på den, gitt.
Postet 01-04-20 kl 10:21 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Lite luring her foreløpig, må se om jeg kan få gjort noe med det i løpet av dagen.
Postet 01-04-20 kl 10:33 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi fikk beskjed i går kveld, så ikke aprilsspøk altså, at alle må ta ut ferie mandag-onsdag til uka og en generell oppfordring i tillegg om å bruke feriedager overført fra i fjor og oppsparte timer nå også. Det er vel for å sikre at når alt blir normalt en eller annen gang, så har i hvert fall ikke mange av oss masse ferie og avspasering til gode.

Det er noen som blir sure, som var virkelig ikke hadde tenkt å ta fri når de allikevel ikke kunne dra på hytta, men de fleste ser ut til å ta det på strak arm. Jeg hadde planlagt å ta fri og ha hjemmeferie, så for meg er det helt likegyldig.
Postet 01-04-20 kl 10:46 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg hater lure-konseptet og pleier å gruffe meg gjennom denne dagen. De som kjenner meg pleier å forskåne meg.

Ungene og jeg fikk ordnet litt i hagen i går, det var så fint å gjøre noe fysisk og helt vanlig sammen.
Postet 01-04-20 kl 11:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Endelig koblet meg på hjemmekontoret. Har te i koppen og spist dagens (?) rasjon med sjokolade så da er det bare å jobbe på.
Postet 01-04-20 kl 11:01 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nenne: toppledelsen hos oss har gitt samme beskjed - om at vi oppfordres til å ta fri i påska. Sjefen er ikke enig og mener at de av oss som har mye å gjøre gjerne må jobbe i påska hvis vi mener det trengs. Men at han heller kommer til å være litt streng på at vi tar skikkelig fri i sommerferien slik at ikke sitter med en hel drøss med feriedager vi skal avvikle når andre jobber i oktober/november/desember. Jeg har usedvanlig travle dager nå, og jobber hvis det også er sånn i neste uke. (Men som prosjektleder har jeg bestemt at vi ikke har prosjektmøter neste uke, så det blir sikkert roligere.)
Postet 01-04-20 kl 11:13 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
allium sin avatar
Vi har også fått samme beskjed. Jeg sa at da må jeg jobbe minst 12 timers dager hele denne uken, og ville de virkelig det? De ville ikke det.
Postet 01-04-20 kl 11:15 av allium allium er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Her blir det ingen fri i påskeuka, gitt - så mange som mulig må jobbe fordi det er satt i gang et totalt overdimensjonert koronaløft som skaffer oss voldsomme mengder ekstraarbeid. Det kommer høyst sannsynlig til å strekke seg utover i helligdagene også.
Postet 01-04-20 kl 11:21 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg gleder meg til rolige dager og helt fri neste uke. Hadde avtalt ferie for lenge siden, skal bli veldig godt etter hektiske hjemmekontoruker. Og det fortsetter vel sikkert i samme stil etter påske. Vi er i så stor grad som mulig pålagt å ta ut feriedager, med mindre vi kan vise til planer for fulle dager med fakturering ut til kunde.
Postet 01-04-20 kl 11:35 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vi har "tvungen" fri. Bedriften har påskestengt hele uka.
Jeg er særdeles lite produktiv.
Postet 01-04-20 kl 11:37 av star star er aktiv nå
Gammel
Candy Darling sin avatar
Vi har også tvungen fri i Norge, men jeg må jobbe likevel pga et nordisk prosjekt. Det er feriedagen sin, det!
Postet 01-04-20 kl 12:03 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Her blir det nok også panikkjobbing neste uke. Men i det minste slipper jeg å være hjemmeskolekrisemannskap i tillegg.
Postet 01-04-20 kl 12:21 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Jeg skal jobbe for jeg har ikke skevet meg på fri i utgangspunktet. De som har ønsket seg ferie må ta den. Etaten er redd for at for mange tar ferie og avspasering samtidig til sensommer/høsten. Vi får det nok ekstremt travelt hele dette året så skjønner dette. Vi er spent på om dagpenger nå kommer på konto eller om det blir økning i søknadene om økonomisk sosialhjelp.
Postet 01-04-20 kl 12:22 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Her nyter vi denne uka skikkelig, det er den første uka vi har hatt helt barnefri siden vinterferien. På søndag kommer alle fire hit, og da blir det fullt, gitt. Heldigvis skal ingen ha skole da, så vi har laga påskeopplegg som inkluderer både scrapbooking, smykkelaging, øvelsesskjøring og gisselsituasjoner med luftpistol.

Akkurat nå sitter jeg under deilig ullpledd med musikk på øret og prøver å ferdigstille novella jeg skal levere innen midnatt.
Postet 01-04-20 kl 12:38 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Her er det fullt liv i hjemmekontorlandskapet. Alle 5 hjemme, men skype og teamsmøter i hytt og pine. Skal jammen bli godt med påske.

Jeg besitter den utakknemlige jobben å permittere et utall personer, så jeg har mer enn nok å gjøre for å si det slik.... Skal ikke ha ferie i neste uke, har ikke tid, men heller ikke lyst å bruke feriedager på det. Avdelingen vår er også rammet av permitteringer - 1 permittert og en midlertidig ansatt som har fått avsluttet kontrakten sin før tida er status foreløpig.
Postet 01-04-20 kl 13:36 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Først 2 timer medarbeidersamtale på skype, deretter 30 min allmøte, og nå straks 2 nye timer med skypemøte. Godt å lufte ørene litt.
Postet 01-04-20 kl 13:51 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Dagens startet med masse Teamsmøter for min del også, selv om jeg egentlig var ansvarlig for hjemmeskolen i dag. Følger opp nå da, og flere på skolen har forsøkt å lure minsten. Og klart det!

Jeg kan ikke fordra å bli lurt, så jeg venter bare på at denne dagen skal gå over..
Postet 01-04-20 kl 13:59 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
I dag har nettverket på jobb vært krøllete og bare tull med teamsmøter. I følge IKT-ansvarlig er nettverket dimensjonert for at vi kan gå 1-1 iPad. I dag var vi kanskje til sammen 10 stykker som var logget på skolens nettverk. Lurer på hvordan det blir med 300 + iPader + telefoner og pc-er...
Postet 01-04-20 kl 15:11 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her har det også gått slag i slag i dag med skypemøter. Nå må jeg bare gi respons på 10 nynorsktekster før 10.20 i morgen, så kan jeg så smått begynne å senke skuldrene litt.
Postet 01-04-20 kl 16:34 av Stompa Stompa er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no