Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 27-10-22 kl 07:41 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 16

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Hepp.
Postet 27-10-22 kl 08:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
En ungdom allerede dratt, to klar til å dra. Vasker straks ferdig, en hund som er VELDIG fornærmet for å være stengt inn på soverommet, en katt som har åpnet soveromsdøra tre ganger allerede.

Dagens plan, forelesning, og få sett forelesning fra tirsdag og onsdag. Heldigvis ingen planer utenfor huset i dag, første dag denne uka med litt ro så jeg faktisk får studert.
Postet 27-10-22 kl 08:59 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Kroppen min er veldig rar. Jeg var på en styrketreningstime på Sats i går, og det kom nok som et sjokk på en godt voksen kropp. Men det var en bra time, så jeg skal forsøke meg igjen.

Jeg har hatt ALTFOR mye å gjøre på jobb en stund nå, og det er veldig deilig hvordan det nå plutselig har blitt roligere. Nå skal jeg få unna ting som jeg burde ha gjort for lenge siden. Det blir bra. (MEN; det er jo en grunn til at det arbeidet har blitt utsatt ... det er ikke sånn innmari morsomt.)
Postet 27-10-22 kl 09:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Sitter på bussen på vei til jobb og sjåføren roper "Ha en fin dag videre" til alle som går av ved hver busstopp.
Postet 27-10-22 kl 09:19 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Straks på vei ut døra etter å ha startet hjemme.
Postet 27-10-22 kl 09:22 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen, jeg har glemt å hente meg kaffe. Det lysner av dag i fjellheimen utenfor, og jeg har en slags plan for dagens akademiske dont.

Jeg skjønner godt hvordan du har det Tjorven. Det er på en måte greit å få unna småting, men det er ofte en grunn til at kjedelige ting blir utsatt.
Postet 27-10-22 kl 09:31 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg gikk inn på jobb fra parkeringsplassen i dag og skjønte ikke hvorfor kroppen bare ikke lystrer. ... til jeg kom på at jeg glemte å ta medisinene mine i morges.
Postet 27-10-22 kl 09:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg har begynt å loggføre timene jeg fører, og da jeg kom på jobb i morges og logget timene for i går, rundet jeg 40 timer. Med to dager igjen av arbeidsuka, i en uke jeg føler jeg har hatt lite å gjøre og god tid.
Postet 27-10-22 kl 10:08 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Veldig interessant med loggføring, selv om man ikke trenger det. Mannen min jobber mye og får ikke overtidsbetalt. Han logger alt for sin egen del. Vanligvis jobber han 150 % stilling og ca 10 timer hver dag pluss noe i helger og kvelder. Kjekt å vite.

Jeg er på jobb og drømmer om seng. Var på quiz i går og drakk for mange øl. Dro heldigvis hjem kl 22.
Postet 27-10-22 kl 10:19 av Pelle Pelle er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Det kjipe med loggføring er at alle de timene man ligger i senga si og ikke får sove fordi man tenker på alt man skal gjøre på jobb ikke teller.

(Jeg tror ikke den grublinga er særlig konstruktiv, men den bidrar definitivt til å få arbeidsmengden til å føles større.)
Postet 27-10-22 kl 11:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Ja, det er veldig sant, Tjorven. Jeg tenker mye konstruktivt i sånne situasjoner, men det er nok fordi jeg er veldig streng med meg selv. Hvis det ikke er konstruktivt og bare grubling, tvinger jeg meg selv til å tenke på noe annet. Men i helga gikk jeg en times tur mens jeg hørte på en podkast som var veldig relevant for arbeidet mitt, og det logget jeg ikke som jobbing. Hadde jeg sittet hjemme og lest en artikkel i en time, ville jeg logget det.
Postet 27-10-22 kl 13:20 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Begge obligatoriske arbeidskrav godkjent.

Så da er det bare eksamen igjen.
Postet 27-10-22 kl 13:24 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer Frøy. Godt jobbet.

Jeg er på jobb. Jeg har på meg et sånt skjørt som jeg får komplimenter for og har hatt veldig hyggelig lunsj. Så selv om jeg har litt for mye å gjøre så er dette en god dag.
Postet 27-10-22 kl 13:28 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Så stas med ferdige arbeidskrav og fine skjørt!

Jeg har akkurat sendt skummel e-post, og skal koble meg av verden for 2 timer fokusarbeid. Krysser fingrene for at jeg klarer å holdet hodet på rett sted.
Postet 27-10-22 kl 13:49 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg har skrubba hele industrikjøkkenet og polert det med stålpolish og det er så fiiint! Nå skal jeg rydde litt mer og gjøre klar til espressomaskina kommer.
Postet 27-10-22 kl 13:50 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Frøy.

Vi fikk nr.2 av 2 i det ene faget forrige dagen med innlevering neste søndag.
Det er søren meg litt i korteste laget når vi har samling til helga og dagene da forsvinner.
Innlevering nå søndag i det andre faget.
Postet 27-10-22 kl 14:04 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no