Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 05-07-21 kl 09:08 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 36

Kommentarer

Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg er på jobb, på kontoret, og det skal jeg være hele uken. Det er så få som er på jobb denne uken og hjemme har jeg to som har sommerferie, så jeg har fått lov til å sitte her. Etter sommerferien skal vi fullt tilbake så det kan være like godt å venne seg. I dag har jeg kjøpt ukeskort på bussen. Det første periodekortet siden mars i fjor.

Det lå masse epost og ventet så dagen får i hvert fall nok innhold. Jeg benytter anledningen når kontorkollega er på ferie og spiller musikk og koser meg.
Postet 05-07-21 kl 09:14 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er oppe for å bistå moren min, hun trenger mye hjelp. I kveld fylles leiligheten med barn, det blir bra!
Postet 05-07-21 kl 09:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på plass på hjemmekontoret. Jeg startet dagen med veldig triste nyheter. En kollega av meg døde rett før helgen. Han var en godt voksen mann som snart skulle gå av med pensjon, men det er jo uansett ganske så tidlig. Huff, huff. Nå skulle jeg gjerne vært på jobb.
Postet 05-07-21 kl 09:25 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen. Her er det enda to uker igjen til F. Så jeg er på plass på hjemmekontoret, men har så godt som ingen oppgaver så jeg sitter nesten å venter på mail og telefoner, kan bli lange dager.
Postet 05-07-21 kl 09:26 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Tjorven.
Postet 05-07-21 kl 09:26 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Så trist Tjorven!

Jeg er på hjemmekontoret og resten av feriehuset sover, sånn blir det når jeg skal spare dager til høstferien og utenlandstur. Helgen startet supert med Glamping fra fredag til lørdag, og sluttet såder med oppkastsyk trettenåring som har vært kvalm og kastet opp i 36 timer. Ingen andre syke, så jeg mistenker mer bakterier i Randsfjorden enn hotellet….
Postet 05-07-21 kl 09:32 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
På jobb. 5 dager til F.
Postet 05-07-21 kl 09:40 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Siste uke med jobb før F, har hatt snikstart på sommeren med en helg med den store storfamilien på fjellet. Mye gøy og god mat. Nå gjelder det å få samlet trådene før ferien starter på skikkelig, slik at det ikke blir så mye kaos når jeg kommer tilbake.
Postet 05-07-21 kl 09:51 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jeg er på jobb. 4 dager til ferie, men hodet har visst allerede tatt fri. Har heldigvis noen konkrete møter og oppgaver denne uke, ellers hadde jeg gått aldeles i frø.

Så utrolig trist Tjorven!
Postet 05-07-21 kl 09:52 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Så utrolig trist, Tjorven!

Vi storkoser oss på vestlandet. Godt å være her, minnes faren litt og bare ta livet med ro. Vasset, gått langs stranden, besøkt familie og venner og kjørt båt. Nyfødte kattunger har vi også sett.
Postet 05-07-21 kl 10:21 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Guttungen kom inn på føstevalget sitt på vg2.
Postet 05-07-21 kl 10:42 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer Frøy. Så deilig.

Storesøster er flyttet hjemmefra og jeg kjenner veldig på behovet for oppdateringer. Men skal prøve å ikke mase for mye. Hun har det fint.
Postet 05-07-21 kl 10:53 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Tjorven

Er allerede ferdig med de faste oppgavene og skal gyve løs på bunken med slikt som kommer seilende inn fra siden.
Postet 05-07-21 kl 11:10 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Gratulerer Frøy! Vi fikk beskjed før helgen om at vgs-inntaket hadde gått bra for snuppa også. Og det var enorm lettelse.
Postet 05-07-21 kl 11:32 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Takk, det er helt fantastisk. Han har som tidligere nevnt jobbet som en helt dette året og gått opp fra 2,8 i snitt på ungdomsskolen til 4,2 nå. Så om ikke mange årene så har jeg en ekte bilmekaniker i hus, det skal bli greit.

Jeg lurer på om jeg ikke skal ta å sette meg meg symaskinen nå i lunsjen å få laget for til et par strikkeprosjekter.
Postet 05-07-21 kl 11:46 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Frøy: Det er klart det hjelper å få lov til å ta fag som man faktisk interesserer seg for. Da er det lettere å gjøre en innsats, og det merkes på karakterene. (Her har jeg jo skjønt at du som mor også har gjort en betydelig innsats, så ta det til deg!)
Postet 05-07-21 kl 11:51 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Så trist Tjorven!

4 dager til F her også, starter fredag. Reiser lørdag. Blir godt, selv om jeg ikke helt orker å glede meg så mye. Fjellet, Sørlandet og Vestlandet blir fint det altså, men jaja. Så noen bilder noen jeg kjenner hadde lagt ut i går fra en gresk øy, himmel så deilig det så ut. Tror det står veldig høyt på listen neste gang det blir mulig å reise normalt.
Postet 05-07-21 kl 11:55 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg synes det er helt merkelig å gå her og surre hele ferien uten en eneste ferieplan. Noen løse planer/tanker, men ingenting bestemt eller bestilt.
Norgesferie er tur, ikke ferie, i mine øyne. Så usikker på om vi gidder å bruke penger på å reise noe sted i det hele tatt.
Postet 05-07-21 kl 13:15 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Enig 007. Jeg prøvde å få til noe i neste uke, men fullt her og fullt der. Så da blir det en uke på hytte her og en uke på hytte der. Vi er jo heldige som disponerer hytter, men jeg vil heller til Danmark eller syden.
Postet 05-07-21 kl 13:20 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Her blir det heller ikke rare ferien, 17-åringen er på leir denne uken og det blir nok eneste ferieuken hans da det er et ønske om å få jobbet mest mulig slik at kontoen kan fylles opp. For at han skal få til det må også faren jobbe i hele sommer.

Jeg satser på at det blir litt sol i de 3(4) ukene jeg skal ha ferie så jeg får funnet på litt med snart tenåringen, en natt på hotell en eller annen plass hadde vært hyggelig.
Postet 05-07-21 kl 13:20 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Enig, 007. Vi har heller ikke de store planene i år. Jeg kjenner rett og slett at jeg blir litt gjerrig. Det koster mye å feriere i Norge og jeg kjenner at det ikke er noe særlig jeg har lyst til å se eller gjøre, så å dra et sted bare for å ha gjort det og betale like mye for tre-fire dager som for 14 dager sørover, det gidder jeg ikke.

Vi har fått leid hytte gjennom jobben da, ikke langt unna, så vi kommer litt ut av huset. Men hytta er en av dem som ikke er renovert ennå, så det er ikke innlagt dusj og sånn. Og det er ikke sikkert fellesanleggene blir åpnet i år. Så vi får se. vi kan kjøre hjem og dusje da, så nært er det.
Postet 05-07-21 kl 13:30 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tjorven
Så kjekt, Frøy!

Her har jeg vært i møter fram til nå. Er siste uka før F.
Postet 05-07-21 kl 13:38 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
007: Vi har nå resignert og bestilt utenlandsferie. Fjoråret frister ikke til gjentakelse. Vi reiser til Kreta hvor vi låner pappa sitt hus. Pappa er der nå og sier at samfunnet fungerer helt fint, men at det er veldig mye færre turister og at det er en del restauranter som ikke er åpne.
Postet 05-07-21 kl 13:43 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
007 sin avatar
Utenlandsferie er helt uaktuelt for oss så lenge vi ikke er fullvaksinert og så lenge pandemien herjer som den gjør. Neste år, kanskje, men ikke nå.
Postet 05-07-21 kl 13:54 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Vi har vurdert Danmark, men jeg synes det er så mange usikre momenter at det blir stress og styrete.
Postet 05-07-21 kl 14:01 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg kjenner at jeg er glad for mine ensidige sommerferier i barndommen har gjort at jeg trives veldig godt med vår sommerferie i Norge. Og ja, det tilsier alt fra bikini til ulltøy.
Postet 05-07-21 kl 14:10 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg er vokst opp med uke etter uke på samme hytte, så tror ikke det har noe med saken å gjøre.
Postet 05-07-21 kl 14:35 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Begynner på F til helgen. Også jeg har 4 planløse uker. Kjenner til gjerrigheten. Jeg gidder ikke svi av tusenvis av kroner på noe jeg ikke har lyst til. Vi tar en tur til mine foreldre. De har også en hytte i nærheten, håper vi kan låne den et par dager. Tar nok yngste (og de eldste om de vil) på en overnatting eller to på hotell et sted.
Ellers tenkte jeg at yngste og jeg kan teste hengekøye en gang i sommer, evt telt. (Jeg er mer skapt for Glamping enn camping).
Hun hadde sikkert blitt med på noen fine fjellturer, men hun sliter med et kne, så jeg tror ikke vi skal utfordre skjebnen.
Postet 05-07-21 kl 15:18 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vi reiser altså til samme sted som jeg gjorde i barndommen. Det er paradis, nostalgi og alt mulig annet. Kan ikke tenke meg en sommer uten. Og økonomien har ikke da tillatt noe annet.
Skjønner jo at de som vanligvis reiser utenlands syns det har vært kjipt disse 2 åra.
Postet 05-07-21 kl 15:18 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg kunne gitt høyrearmen for tilgang til en hytte nå, men jeg får kose meg i hagen istedet. Jeg skal på hotell med kjæresten og være borte i et helt døgn, da, det blir stas! Lista ligger ikke så høyt her.
Postet 05-07-21 kl 15:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Vi har heller ikke hytte pr nå, vi solgte i mai og overtar nytt til jul. Gniten jeg også, å leie noe for å risikere pissregn høres ikke forlokkende ut.
Jaja. Vi trives godt hjemme, bor nære sjø, turmuligheter og Norges desidert vakreste by, så vi lider absolutt ingen nød. Og så kan jeg ta vaksineringsvakter på sparket, og det er både gøy og samfunnsnyttig.
Postet 05-07-21 kl 15:54 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Jeg skrifter og deler at jeg er i huset vårt i Spania. Utrolig godt å se at alt er som det skal og at ingenting var ødelagt. Har bestemt meg for å være åpen om at vi er her samtidig som en del oppslag og skriverier får meg til å skamme meg. Vel, ledd og muskler er i hvert fall glade, så får jeg jobbe med skamfølelsen.
Postet 05-07-21 kl 17:47 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kos deg, Oslo78!
Postet 05-07-21 kl 17:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
Så godt at huset er intakt, Oslo78! Kos dere masse i varmen. Det ville jeg klassifisert som en nødvendig reise altså mht sykdom og se til huset.
Postet 05-07-21 kl 18:04 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Kos deg i Spania, det er ingenting å skamme seg over! Jeg drar til Sverige om 14 dager, storfamilieferie med islendingene og svenskene.
Postet 05-07-21 kl 19:08 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Ferie i Norge. 25 grader, sol fra nesten skyfri himmel. Likt i morgen? Har spist Bacalao og drukket bacalaoøl.
Postet 05-07-21 kl 20:55 av annemede annemede er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no