Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 12-05-23 kl 06:21 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på vei til jobb. Litt seinere enn vanlig. For jeg måtte feire litt med bobler i går siden et av prosjektene jeg la frem i høst fikk bevilgning i revidert nasjonalbudsjett. Siden jeg normalt sett jobber med prosjekter med mulig oppstart 10-50 år frem i tid, så må jeg ta de seirene jeg får.
Postet 12-05-23 kl 08:14 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Hurra for det Tjorven, det er viktig å feire slike gjennomslag!

Jeg har hjemmekontor i dag, det er fint etter en ganske tøff dag i går. Selv skal jeg feire med å signere en avtale som vi har brukt ett år og ganske mange timer med frustrasjon for å få i havn.
Postet 12-05-23 kl 08:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Vel unte bobler Tjorven - grattis!

Jeg er i full gang på hjemmekontoret. Blir en litt lenger lunch i dag, siden jeg må på linsekontroll. Tror jeg må gjøre en endring i styrken, synes jeg ser dårligere enn jeg har gjort.

Det er meldt knallfint vær i helga - så den skal nytes. Mannen skal på hyttetur med noen kompiser, blir greit med litt alenetid.
Postet 12-05-23 kl 08:31 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Så gøy, Tjorven! Grattis!
Og en gratulasjon er vel også på plass til tink, som har dratt i land en tøff avtale!

Vi skal på hytta i helgen og skal starte med beising tenkte vi. Det ligger fortsatt en del snø rundt hytta, men målet er å få tatt ett strø på to av veggene.
Postet 12-05-23 kl 08:43 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer Tjorven. I god bergensånd er jeg jo enig i at man skal feire alle anledninger man kan.



Jeg er på kontoret. Jeg nekter å akseptere tåke og lett regn utenfor og har sommerkjole og helt nye fine sneakers. :lykkelig.



Kort arbeidsdag og så skal mannen og jeg kose oss med en god treretters, fredagspakke fra Colonialen, som er helt genialt når man har lyst på noe godt, men ikke helt har fantasi og gjennomføring til å finne ut hva det skal være.



Helgen ligger foran oss uten planer og jeg ser for meg å sove lenge, gå på tur, være i hagen og strikke masse. Ikke feil noe av det.
Postet 12-05-23 kl 08:44 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er på jobb, her er det rock n´roll med eksamenstrekk og både fortvilte og jublende elever. For oss med avstand til dette, er det skikkelig gøy å se på.
Postet 12-05-23 kl 09:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Når får man avstand, Blondie? For jeg var like nervøs som da jeg selv skulle opp til eksamen. Ingen av mine elever ble trukket ut i noe, så de er veldig lettet. Jeg er litt skuffet, hadde håpet på skriftlig norsk for kalibrering...
Postet 12-05-23 kl 09:35 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Min på VG2 skal opp i spansk skriftlig og er veldig lettet og fornøyd. Jeg er glad på hennes vegne.

Fint vær i sør og varmere, deilig rett og slett.
Postet 12-05-23 kl 09:40 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Snuppa kom opp i kinesisk og er godt fornøyd med det.
Postet 12-05-23 kl 10:03 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
10.klassingen var glad for alt annet enn matte, så norsk som inkluderer 2 eksamener i stedet for 1, er visst helt knall. Det blir bedre stemning i heimen også i dagene før….
Postet 12-05-23 kl 10:11 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har avstand fordi jeg ikke er kontakt- eller faglærer på VG3. VG2-gjengen min kom ikke opp i skriftlig. Det blir nok litt mer nervøst på muntlig-trekket.
Postet 12-05-23 kl 10:11 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Er det trekk i alle skriftlige fag i dag, eller alle fag? Ekssmensnovise :Blånn: Visma er nede så eldste vet ikke om han kommer opp eller ikke.
Postet 12-05-23 kl 10:17 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Bare skriftlig
Postet 12-05-23 kl 10:26 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Ok, takk Fitdethei. Jeg trodde egentlig det bare var norsk som ble trukket i dag.

Hytta i helga og plan om å teste de nye skiene. Blir sol og 15 grader
Postet 12-05-23 kl 10:30 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Min kom ikke opp i skriftlig.
Postet 12-05-23 kl 10:42 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Min tiendeklassing kom opp i engelsk. Matte og norsk hadde også gått greit, men kjenner igjen følelsen av at det blir roligere stemning i heimen i forkant med engelsk...
Postet 12-05-23 kl 11:14 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
10. klassingen kom opp i matte. Enorm lettelse hos både ham og mora.

Da kom begge ungene opp i akkurat det faget de ønsket.
Postet 12-05-23 kl 11:47 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Min ville hatt faget din kom opp i, Heilo.
Men fikk samme fag som Tjorven sin.
Postet 12-05-23 kl 12:13 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 12-05-23 kl 12:57 av star
Gammel
tink sin avatar
Storebror fikk sidemål skriftlig og fysikk muntlig. Jeg tror det er helt til å leve med. Mulig vi må jobbe litt med sidemål i helga, da eksamen er allerede om en uke...
Postet 12-05-23 kl 12:48 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hvor finner dere ut av disse tingene? Får elevene beskjed?
Jeg logget inn på Visma InSchool, men det står jo ingenting der?
Postet 12-05-23 kl 12:55 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Om trekket offentliggjøres i VISMA er det bare de som kom opp som får beskjed. Man får ikke beskjed om at man ikke kom opp.
Postet 12-05-23 kl 13:06 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Og så er det vel elevene som får beskjed, ikke på foresattetilgang.

Våre fikk beskjed via oppslag og på Teams.
Postet 12-05-23 kl 13:08 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg får beskjed fra barnet.
Postet 12-05-23 kl 13:08 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Min tror jeg fikk beskjed i Visma?
Postet 12-05-23 kl 13:33 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Anda sin avatar
Jeg måtte spørre «barnet». Som var lykkelig for ikke å komme opp.
Postet 12-05-23 kl 13:49 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Norsk og nynorsk på 10.-klassingen her. Ville helst styre unna matte, men så ikke for seg to eksamener i stedet for en, så nå ville han heller hatt matte.
Postet 12-05-23 kl 14:40 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Nynorsk er også norsk. Berre nemner det.
Postet 12-05-23 kl 15:15 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Særlig i dag, på 138-årsdagen til jamstillingsvedtaket.
Postet 12-05-23 kl 15:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Her kom snupp opp i tysk, akkurat som mora gjorde for en god del år siden.

Hun ble også trukket i tysk på 10.trinn da eksamen ble avlyst, da hadde det vært tårer og angst, nå er hun rolig, har god tysklærer og fått et godt forhold til faget.
Postet 12-05-23 kl 16:59 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Ble ikke skriftlig på Vg1-datter her. Da blir det muntlig, mener hun
Postet 12-05-23 kl 23:01 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no