Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 16-12-21 kl 07:32 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar

Det er mørkt, og det blåser. Ingen av delene gjør underverk for kropp og hode i dag.
Postet 16-12-21 kl 07:48 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Mørkt og kaldt her også.

Jeg skal bare jobbe noen timer og så skal jeg avspasere litt for å kjøre rundt og gjøre ærender. Litt usikker på hvor lett det blir å komme tilbake til jobben etter det. Men det er verd å prøve, for jeg orker ikke helt parkeringsplasser i mørket i ettermiddag.

Litt laber stemning her hjemme etter kampen i går. Jeg bryr meg ikke overvettes om fotball, men det var en opplevelse å følge følelsene til mannen i går. Stakkars.
Postet 16-12-21 kl 07:57 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Deilig sykkeltur til jobb i dag. Glatt ute, men det er jo det piggdekkene er som skapt for, så det gikk helt fint.

Yngste er hjemme i dag igjen. To uker nå, med mer hjemme enn på skolen. 39 i feber i går, to negative hurtigtester siste uken, og nå venter vi på svar fra testsenter. Tror ikke det er korona, men begynner å mistenke kyssesyke. Stakkars, det er mest soving på den kroppen.
Mannen kan i hvert fall være hjemme og passe på. Det er bra.

Vel, søknadsfrist snart, og masse å gjøre i kveld. :deadlinejunkie: Men først litt "ordentlig" arbeid - til produksjon!
Postet 16-12-21 kl 07:58 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag er det hjemmekontor med hjemmeskoleelev (9. klasse) en drøy meter unna. Snuppa (1. vgs) sitter i senga si og har hjemmeskole derfra. Kom ikke her å si at dette er kjempebra.

MEN; det er noen få dager til ferie for min del. Jeg tror egentlig at jeg bare skal jobbe noen få timer hver av dagene fremover nå. Med den avspaseringskontoen jeg har nå, så jobber jeg "uansett" gratis. Det er noen oppgaver som MÅ gjøres og det får jeg unna.
Postet 16-12-21 kl 08:23 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Fire personer hjemme i dag, og så valpen. Han blir i hvertfall glad for all oppmerksomheten. Jeg har bare ett teamsmøte, så det skal gå bra! Kaffe, fyr i peisen og ingen har covid (dog er alle fire mer eller mindre forkjølet).
Postet 16-12-21 kl 08:31 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
To ukers Sibirkulde (føltes det som i alle fall) har blitt avløst av regn og slapsevær. Blæh. Greit med hjemmekontor da, og ikke minst greit at mannen både har gått morgentur med hunden og kjørte ungdomsskoleeleven på skolen nå som vi prøver at hen skal unngå buss.

Jeg har masse relativt små arbeidsoppgaver som må fullføres sånn at jeg får tid og ro til å gå løs på en stor og viktig en. Målet er å få dem unna en etter en de neste dagene, og så jobbe med den store i romjula.
Postet 16-12-21 kl 08:32 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hjemmeskole for 6. klassingen her i dag, da begge kontaktlærerne på trinnet er i karantene - ene med korona.
10. klassingen har skole som normalt de to siste dagene. Kommunen her har i år som i fjor flyttet en planleggingsdag i november og januar, og lagt disse til juleferien, så her er skolene ferdig i morgen.

Jeg skal jobbe 3 dager i neste uke, så får ta igjen det jeg ikke får gjort disse to dagene med hjemmeskole da.
Postet 16-12-21 kl 08:33 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
I ettermiddag får jeg både barna hjem (til juuul! ) + får montert ny ventilatorhette på kjøkkenet
Men i mellomtiden er det vanlig dag på kontoret, med usedvanlig mange nyrer jeg må bli ferdig med før jeg tar ferie.
Postet 16-12-21 kl 08:48 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har en vgs elev med hjemmeskole. Men hun har, såvidt jeg vet, bare en time og tar nok den også fra sengen, så enn så lenge er det rolig på mitt hjemmekontor.

I morgen blir vi tre stykker hjemme og jeg skal ha to digitale møter. Jeg har tenkt å ta sjansen på at det går greit å gjennomføre fra spisebordet med hodetelefoner på. Jeg skal ikke være den som snakker mest uansett.

Mandag blir det kontordag for å få unna det siste, mens resten av familien har ferie.
Postet 16-12-21 kl 09:01 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På plass på kontoret, skal være her halve dagen, så skal jeg levere noe greier til en tillitsvalgt, og deretter skal jeg ha en form for hjemmekontor. Fra i morgen blir det ferie.
Postet 16-12-21 kl 09:02 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Bare en på hjemmeskole her. VGS eleven skal på skolen, men har bare halv dag.
Jeg har både skravletime og legetime.
Postet 16-12-21 kl 09:05 av star star er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Og der kom det melding fra skolen om at hele trinnet sendes hjem pga smitte på trinnet. Lærerne må i karantene, og elevene kan ikke være uten tilsyn, bl.a. pga smittevernet. Helt som forventet egentlig, og helt greit.
Postet 16-12-21 kl 09:18 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Hjemmeskole her og, men minste har allrede rukket å ha tre nærkontakter denne uka. Skal innom skolen og hente noen flere tester etterpå.
Postet 16-12-21 kl 09:33 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Hjemmekontor og to på hjemmeskole her. Lærermann som skulle ha 4 timer digital undervisning har rømt på skolen for å kunne sitte i fred.

Tenkte som flere her å benytte fleksitid og avspasering til å stikke ut et par ærender på en tidlig lunsjrunde.
Postet 16-12-21 kl 09:35 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Her ble yngste sitt trinn sendt på uteskole de siste dagene, i pissregn, 0 snø og blankis. Kjempegøy, når de egentlig skulle kose seg med film og godis siste dagen. Nå blir det vått potetgull og pølse isteden. Jaja, hun lever vel over dette også. Jeg fant Daim på gjemmekontoret mitt, og har dermed kost meg med en søt frokost og to møter unnagjort.
Postet 16-12-21 kl 09:36 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I motsetning til det mange av dere beskriver, så har det aldri vært mindre smitte på skolene til ungene. Det er derfor dette føles litt rart.

Det er et under at de ikke fikk korona i september, men nå er det begge vaksinert og tilnærmet ingen smitte på skolen. Og da må de sitte hjemme.
Postet 16-12-21 kl 10:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Jeg har lesedag i dag, og håper nesten vaksinefeberen min sitter i til i morgen, så jeg kan slippe å stå tett oppi en skolekjøkkenklasse der jeg vet det er smitte i vandring. Ellers må jeg vel sannsynligvis i karantene nesten fram til jul, og i tillegg gå glipp av et superviktig oppfølgingsmøte som jeg allerede har ventet på altfor lenge. Såpass egoistisk har jeg lyst å være.

Har guttungen hjemme på karanteneskole, siden 250 10.klassinger ble nærkontakter til en smittet elev. Det var før de bestemte at barn ikke skulle i karantene likevel, og han får holde seg hjemme og inne til etter første test i morgen, i hvert fall.
Postet 16-12-21 kl 10:16 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
En 6. klassing og en 9. klassing med hjemmeskole, men de sitter på hver sin pult på hvert sitt soverom. Så de ser vi lite til egentlig. Jeg okkuperer stue og spisebord, så det er greit med plass selv om det er liten leilighet.
Postet 16-12-21 kl 10:44 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hjemmekontor på oss voksne, og minsten er hjemme etter kort skoledag i dag. Mellomste sover ennå tror jeg, han har juleferie.

Jeg er ikke det minste motivert for å være effektiv og flink om dagen. Jeg vil ha fri.
Postet 16-12-21 kl 11:18 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
To ungdommer på hjemmeskole, deprimert sønn i kjellerstua, mann på hjemmekontor og jeg på jobb-jobb. Puh! Litt hektisk og brå avslutning på skoleåret (dvs. hjemmeskole fra i morgen). Mye å organisere…
Postet 16-12-21 kl 11:46 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har hatt dobbeltime i norsk på Teams, så nå er jeg helt skutt. :svett:
Postet 16-12-21 kl 12:12 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Puh! Negativ koronatest på yngste. Legetime nå for å måle CRP og evt. eliminere kyssesyke. Mannen følger, for jeg produksjonsjobber.
Postet 16-12-21 kl 12:15 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Haha, jeg fikk endelig ordnet billigere strøm for en måneds tid. Har prøvd å fikse det lenge, men ikke kommet gjennom til kundeservice.

Fint med negativ koronatest, Eia. Håper det ikke er kyssesyke heller.
Postet 16-12-21 kl 12:50 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg har nettopp overhørt yngstes videomøte med klasse og lærer. Gjengen hadde hjemmeskole våren 2020 også, men det høres ut som de helt har glemt hvordan videomøter foregår.

25 8-åringer som elsker å se seg selv og høre egen stemme, og en lærer som forsøker å holdes kustus.
Postet 16-12-21 kl 13:18 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Her er det hektisk som aldri før på jobb og jeg har ørten ting som bare ligger å venter på meg. Jeg har et humør som går opp og ned som en jojo, men jeg har advart sjefen om at det er han som kommer til å få alle frustrasjonsutbruddene mine slik at jeg kan holde meg seriøs der jeg må det. Han godtok det om han kunne få lov til å gjøre det samme tilbake.
Postet 16-12-21 kl 13:35 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har hatt muntlig eksamen i dag og er nå helt ferdig på flere nivå. Veldig fornøyd, da!
Postet 16-12-21 kl 14:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Gratulerer, Blondie! Godt jobba
Postet 16-12-21 kl 15:08 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer Blondie!
Postet 16-12-21 kl 15:21 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer, Blondie!
Postet 16-12-21 kl 15:27 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Gratulerer Blondie!

Her gikk luften ut av ballongen. Elevene er sendt hjem og de fleste ansatte har også gått hjem. Mange for siste gang i år.

Og der kom e-post om at koronatestene som kom i dag morges skulle vært delt ut i dag (i alt avslutningskaoset og orgingen som har vært). Vel, det fikk vi ikke til.
Postet 16-12-21 kl 15:37 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gratulerer, Blondie!

Timar, jeg opplever stadig vekk voksne som ikke helt klarer å oppføre seg i Teamsmøter heller.

Hektisk dag i dag, men får lov til å være på kontoret, så jeg er superfornøyd med det! Gruffer over andre ting, men å være på jobb er ordentlig fint.
Postet 16-12-21 kl 15:52 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Blondie!
Postet 16-12-21 kl 16:35 av star star er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Gratulerer, Blondie!
Postet 16-12-21 kl 18:55 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Takk! Kjæresten har disket opp med feiring. Det kjennes som juleferie nå, litt upraktisk at jeg har fire arbeidsdager igjen.
Postet 16-12-21 kl 19:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no