Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Lørdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Lørdag

Postet 17-12-22 kl 07:24 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
vixen sin avatar
God morgen! Her på New Zealand nærmer det seg kveld og vi skal snart bort til nabohuset på middag. Jeg har åpnet meg en øl og kidsa bader selv om det akkurat nå regner ganske mye. Turen nedover gikk veldig fint selv om flytiden er 26 timer. Vi var på farten i nesten førti timer før vi var her. Helt fantastisk å være her igjen. Veldig gøy for gutta også fordi jentene til min venninne er veldig utadvendte og inkluderende. Hun på sytten adopterte de tvert så de måtte hoppe i det og bruke engelsken fra første minutt. I går mötte vi en gammel kompis fra Malaysia som jobber her som lege nå og det viser seg at han og familien er i Singapore og besøker familie når vi stopper der på vei hjem. Så han ville invitere med oss ut. Verden er liten. Han skal også til Karolinska institutt og holde innlegg på konferanse i 2023 så lurer på å stikke til Stockholm da. Det er jo nesten gåavstand Er så glad for at vi fikk til å dra og nyter hvert sekund!
Postet 17-12-22 kl 07:48 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Kos deg masse, Vixen!!
Postet 17-12-22 kl 08:03 av Magica Magica er aktiv nå
Gammel
Input sin avatar
Så fint, Vixen! Hvor varmt er det hos dere?
Postet 17-12-22 kl 08:33 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Det er varierende. Mellom 20 til 28 så langt. Det er en del regn innimellom så det blir litt klamt. Håper på litt mer stabilitet. Men sola her er sykt skarp så man må være utrolig forsiktig!
Postet 17-12-22 kl 08:38 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Så kjekt Vixen, kos dere

Klarte ikke å sove lenge i dag heller - irriterende. Men, men. Får gå igang med ponzu saus til kveldens julefest og deretter er det trening. Arvingen er ikke i form, så må nok hjelpe henne med hesten også.
Postet 17-12-22 kl 09:16 av løve70 løve70 er aktiv nå
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg sitter og skriver semesteroppgave. Eksamen var i går, nå gjenstår bare finpuss på oppgaven, den skal inn mandag. Jeg gleder meg VILT til den er inne, og jeg og kjæresten skal ha en kveld og natt på hotell, ALENE.

Når resten av huset etterhvert våkner skal jeg, kjæresten og Lillesøster ned på lørdagsmarked, også har jeg avtalt at de andre voksne drar på søndagsmarked i morgen, så jeg får noen timer i fred og ro til å gjøre ferdig oppgaven. Ett marked holder lenge for meg, haha.

Men greit å lufte Lillesøster litt i dag. I går fikk vi henne endelig ut av rommet, hvor hun har ligget i to dager. Haha. Og hun satte igang med å lage papir-julestjerner, så det ble skikkelig pyntet og fint her gitt.
Postet 17-12-22 kl 09:54 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Fantastisk, Vixen. Kos dere masse.
Postet 17-12-22 kl 10:10 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Nyt ferien, Vixen!

Her er det så mye snø, men det skal snu om til mildvær i løpet av dagen. Gleder meg ikke til det. Planen nå er å sitte her litt med en kaffekopp. Så noen knekkebrød i magen, før Herr Ken Wood skal få sette en rundstykkedeig. Mens Ken passer og hever deigen, så skal jeg gå meg en vassetur i snøen.
Resten av dagen inneholder spennende sysler som innpakking av julegaver (nei, det er IKKE koselig, bare jobb), skifte sengetøy, vaske bad og fikse et par julegaver til. Kjenner grinchen er i ferd med å dukke opp nå.
Postet 17-12-22 kl 10:31 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Treg morra her, men skal snart vurdere flere norsktekster.

Skulle egentlig på løpetime om en liten halvtime, men vi er brøyta inne og han som brøyter for sameiet har tydeligvis ikke starta dagen. Jeg har ikke sjans til å rekke, uansett om jeg går eller måker nok til å få ut bilen.
Postet 17-12-22 kl 10:34 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Er visst speilglatte veier. Rydde og vaske litt er dagens plan.
Postet 17-12-22 kl 11:06 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi er på vei til pepperkakebonansa med svigerfamilien. Blir en fin førjulslørdag!
Postet 17-12-22 kl 11:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Straks ferdig med butikkrunden.
Postet 17-12-22 kl 11:33 av star star er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Koser meg med fine essay om å leve i sannhet; har så flinke elever. Og nå hører jeg sannelig at han som brøyter er uttafor, så da kan Frøkna og jeg ta oss en pause og ta en kaffe i byen seinere. Hun har hjemmeeksamen, så hun trenger å komme seg litt ut av huset innimellom.
Postet 17-12-22 kl 11:33 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Jeg har måttet trappe opp smertestillende pga idiotryggen og er i dag tilbake på hjerneutslettelsesdop.

På agendaen står det juletrehenting, og det fordrer rydd og vask først. Trenger heldigvis ikke være smart for noe av dette.
Postet 17-12-22 kl 11:40 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Har lagd karameller. Nå prøver jeg å tvinge tenåringen til å lese til naturfagprøve som er mandag. Samtidig som jeg prøver å ikke miste tålmodigheten.
Postet 17-12-22 kl 12:56 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er fremdeles lettere euforisk etter å ha spist pizza på Vinoteket i går. Det var virkelig en smaksopplevelse. (Takk til Toffskji for innstendige anbefalinger.)
Postet 17-12-22 kl 13:28 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vinoteket!
Postet 17-12-22 kl 13:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Tur i tung snø unnagjort. Og jeg holdt på å ta livet av stakkars Herr Ken Wood med den tunge rundstykkedeigen min. Første gang jeg makser kapasiteten hans. Den begynte å ryke og stoppet i affekt. Den fikk hvile et par timer, og fikk nå prøve seg på en yndig liten julebrøddeig, da ble han glad igjen.
Postet 17-12-22 kl 13:46 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg og hunden sit foran peisen og varmar oss. Må få i gang systemet, for i dag må eg bake både det eine og andre sidan vi får gjestar i morgon. Må sikkert rydde og vaske litt også. Heldigvis er mannen innstilt på å bidra.

Takk for tips om Vinoteket. Spanande meny, kanskje eg må prøve få til eit måltid der når eg skal ha nokre åleinedagar i Oslo i januar.

Og ferien din, vixen, den høyrast heilt magisk deilig ut.
Postet 17-12-22 kl 13:54 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Hvor er Vinoteket? Det høres ut som et sted jeg vil besøke!

Jeg har luftet lykkelig hund i snøvær i skogen. Nå har jeg kaffepause, mens alarmen teller ned til at jeg må starte med husvask. Not my favorite! Men det må jo bare gjøres.
Postet 17-12-22 kl 14:52 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Har vært på skitur, uten å kjøre for å komme til snøen.
Postet 17-12-22 kl 15:03 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Vasket, ryddet, hentet pakke, handlet og satt pizzadeig. Det begynner å komme seg her nå synes jeg.

Kjæresten kommer og skal hjelpe med hyller og spiser pizza med oss; blir koselig.
Postet 17-12-22 kl 18:07 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vinoteket ligger i nærheten av Solli Plass. Rett over krysset hvis du kommer ut av togstasjonen på Nationaltheateret i vest. Både pizza og vin var helt fantastisk.
Postet 17-12-22 kl 19:02 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Takk for tips om Vinoteket. Skal til Oslo bursdagshelga mi i februar; tenker jeg tar med barn og svigerbarn dit da.
Postet 17-12-22 kl 19:13 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God kveld! Nå er den viktigste juleforberedelsen er i boks: champagnetrøfler (og et par andre konfektsorter) sammen med Toffskij.
Postet 17-12-22 kl 23:46 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Sju konfektslag!
Postet 18-12-22 kl 00:11 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Malama sin avatar
"inspirert" av desember her på forumet drømte jeg at jeg også måtte starte en sånn tråd. Jeg våknet og kjenner meg rett og slett rasende sint på mannen, som forventet at alle måtte jo forstå at han måtte finne seg en ny kjæreste, når jeg havnet på sykehuset sånn i tre dager. Det var jo lenge for ham.

Jeg har mentalt beordret ham til å ta bilen sin og kjøre pent, mor hans har alltid rom i herberget, greit nok at det er 40+ mil dit, men det får han tåle. Og jeg freste at det ungfrøet hans skal ikke introdukseres for ungene før hun har holdt ut i 3 år, i troen på at hun er vekk lenge før det.

Nei, heldigvis bare en drøm.

Jeg håper mannen min ikke ligner på sin far der. Svigerfar fikk jo tre barn med svigermor (gutt, jente, jente, akkurat som oss) også fant han seg ei på jobb som er et par år eldre enn min mann. Men hun holdt i mer enn tre år ja, de bor sammen enda, og har to barn som er på alder med våre eldste. (mine svigerforeldre var bare 18 og 19 når de fikk min mann)

Men nei, gode mannen min, han klarer seg nok uten en ny kjæreste om jeg blir borte et par dager. Sist bevisst før tre uker siden, når jeg var på kurs satser på at han holder ut med meg videre også.

Men sånn tar følelse å våkne sånn. Og ikke kunne krabbe inn i armkroken og få tanken vekk, for jeg oppdaget at yngste har funnet veien inn hit og lagt seg i midten, som hun ofte gjør.

Og siden det blåser mye denne morgenen, og en del ting ute på verandaen ble flyttet frem fra veggen hvor det var festet for vinteren da vi byttet vindu, en jobb som ikke var helt ferdig da snøen kom, så de står jo sånn.... Nedsnødd. Så har han stått opp for år hvordan ting ser ut. Når snøen nå trolig regner vekk så får vi rydde sammen ute og få ting vinter-klart igjen
Postet 18-12-22 kl 06:41 av Malama Malama er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no