Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Augustkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Augustkaffe

Postet 01-08-25 kl 11:32 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 232  

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
Førstemann ut med augustkaffe?
Jaja. Jeg sitter med en latte og en bok på Kreta og venter på at skylaget skal sprekke. Nydelig temp, og helt greit med en skyet morgen.
Postet 01-08-25 kl 12:04 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Hah - endelig august. Jeg tror dette blir en god periode!
Postet 01-08-25 kl 12:17 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Nnngghh. August ass. Wannabe-juni, bare uten energien man tross alt hadde de første ukene i juni.
Postet 01-08-25 kl 12:18 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
August????? Direkte inne fra et basseng på Mallorca. Ferien nærmer seg slutten, og en kollega presterte å sende et jobbrelatert spørsmål til meg…., ikke tale om at denne hjernen klarer å svare på det i dag.
Postet 01-08-25 kl 13:57 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da har jeg karra meg ut og vært på butikken. Ikke akkurat en fornøyelse, men nødvendighet.
Postet 01-08-25 kl 14:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Puh! Første jobbuke etter ferien snart over. Mye trøkk til å være juli/august - det ser ut til å øke jevnt fremover også. Da er det godt å vite at om under en time er jeg på vei til til sommerhuset til min beste venninne for lading i løpet av helgen. :zen:
Postet 01-08-25 kl 14:28 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God ny måned! Det kommer langsomt flere kolleger tilbake fra ferie, og neste uke blir det vel enda flere. Heldigvis ikke så varmt på kontoret lenger.

Datteren tar toget opp til Trondheim nå snart, så da er det bare oss gamle igjen. Håhåjaja.
Postet 01-08-25 kl 14:30 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Kan melde om at det er VELDIG TOMT på UB. Så her sitter jeg mutters alene og er ineffektiv.

Vi har fortsatt huset fullt av døtre, det synes godt på overflatene. Men det er veldig koselig, da.
Postet 01-08-25 kl 14:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
(Selv om jeg ble skremt opp rett etter at jeg hadde sovnet i går kveld for å ekspedere et livsfarlig stankelbein for 22-åringen.)
Postet 01-08-25 kl 14:38 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ooo, jeg så akkurat bilde av en ny og vanvittig diger variant av pinnedyr. I Australia, tror jeg det var (eller kanskje jeg bare antok det uten videre ).
Postet 01-08-25 kl 14:59 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Kanskje det var et kjeppdyr!

Jeg har hatt verdens sløveste dag på jobb. Neste uke er alle kolleger tilbake, så da blir det mer action, det blir nok bra!
I går var jeg på matfestival og kjøpte knutekål. Det anbefales! Eller, mest knutekåldelen av det hele. Nam.
Postet 01-08-25 kl 15:33 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg så også kjeppdyret!
Postet 01-08-25 kl 15:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
August allerede. På tross av lærerferie syns jeg sommeren er over før man får sukk for seg.
Postet 01-08-25 kl 16:35 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har sovet.
Nå skal jeg straks avgårde for å få klipt av litt hår.
Postet 02-08-25 kl 12:40 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har også sovet, det var etterlengtet etter en stund med tøys. Nå vet jeg ikke helt hva jeg pleier å gjøre når jeg er opplagt?
Postet 02-08-25 kl 12:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Blitt kvitt masse hår og fått massasje i samme slengen. Akkurat hva jeg trengte akkurat nå.
Postet 02-08-25 kl 14:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Sløver i sommerhuset, aka hjemme hos mamma. Her legges det planer dagene og av og til får vi vite om de før de skjer også.
Postet 02-08-25 kl 15:35 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Sørpeforkjølet og skal ut å fly i morgen. Det kan bli ubehagelig i ørene.
Postet 02-08-25 kl 19:48 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Kom hjem fra sydenlandet i natt (glemmer stadig hvor mye jeg hater nattflyginger). Siste F dag i dag, og den må tilbringer med hodepine og helt utslått av lite søvn. Innser dog at dette er et ilandsproblem.
Postet 03-08-25 kl 12:29 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Ble ingen ferietur, bare en legetime og er begynt på penicillin. Får se Gdansk en annen gang da.
Postet 03-08-25 kl 15:04 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg skal på jobb i morgen etter 5 uker ferie. Den siste uken har jeg tenkt litt på jobb, sjekket at jeg fortsatt husker passordet, og fått en fin kronikk på trykk. Så jeg er klar.

August - til snøen kommer er min favorittårstid.
Postet 03-08-25 kl 16:24 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Jobb i morgen etter tre uker ferie. Akkurat kommet inn etter å ha fått installert eldste på hybel i Oslo.
Postet 03-08-25 kl 18:17 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Tilbake, nesten fulladet, fra venninnebesøk i nabolandet. Her hjemme er det tomt, og det blir kun meg her frem til lørdag. Det blir fint!
Postet 03-08-25 kl 19:41 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen fra hjemmekontoret her. Skal kjøre ut på jobb så snart mannen har fått kjøpt planker til den nye terrassen som tar form utenfor huset. Blir stas å få igjen flere kollegaer fra sommerferie. Regner med det kan bli litt mer travelt på jobbfronten i løpet av denne uken.
Postet 04-08-25 kl 09:02 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Å nei, så kjipt Martis. God bedring!

Arbeidsuke 2 etter ferien er i gang. Foreløpig ganske rolige dager, og det er bra. Mentalt sett har jeg fortsatt litt ferie.
Postet 04-08-25 kl 09:29 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag er det veldig mye mer folk på jobb enn det som var tilfelle forrige uke. Jeg hadde en produktiv uke uten forstyrrelser, og er spent på om denne uka blir like bra.

MEN; snuppa flyttet i helgen. Riktignok bor hun fremdeles i Oslo, men hun bor ikke hos oss. Det er tomt og rart allerede nå, og blir nok enda rarere. Jeg synes det er helt riktig at hun skal bo for seg selv, men det er jo en overgang. Og på toppen av dette så reiser knerten og mannen min til Polen i noen dager, bl.a. på Kenrick Lamar-konsert, så jeg er helt hjemme alene.

Men jeg må strikke på speed. Vi skal i dåp om to uker, og jeg har bestemt meg for å strikke en presang. Det skal jeg nok få til, men det skal legges ned en del jobb frem til det. Dåpsbarnet nærmer seg året, så det jeg skal strikke er ikke helt bittelite, men så varer det jo også litt lenger.
Postet 04-08-25 kl 10:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Uffda, riktig god bedring, Martis.
Postet 04-08-25 kl 10:21 av star star er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Takk og lov for mulighet for hjemmekontor, for det var brutalt å skulle stå opp i dag og starte første arbeidsdag etter ferien. PC-en har hittil brukt en time på oppdateringer og hjernen min trenger nok en kaffe til før jeg også er oppdatert.
Postet 04-08-25 kl 10:22 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
scilla sin avatar
Slutten er vakrest
hvisker svaberget og
løfter den brune kroppen
din litt nærmere solen
vakrest er slutten og
august presangen til
dem med hjerte
for sirisser
rognebær og
solnedganger

-Arne Ruste-

Sånn, da er det litt lettere å ta fatt på høsten Ha en god uke!
Postet 04-08-25 kl 10:47 av scilla scilla er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Utslitt etter å ha demontert 4 svære pappesker. Første gang jeg kaster så mye papp her nede.
Postet 04-08-25 kl 11:51 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hei fra hjemmekontoret! Jeg har hybriduke og skal jobbe to dager og ha ferie resten. Sånn som værmeldinga ser ut blir det nok i dag og i morgen + et møte på fredag og resten fri.

Jeg hadde en liten jobbeøkt i juli på grunn av en sommervikar og hadde fått unna oppdateringer og masse surre-mail allerede da.
Postet 04-08-25 kl 12:08 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Tilbake på kontoret med et plask. 3 uker er altfor kort. Prøver å vekke hjernen, men det går sånn passe.
Postet 04-08-25 kl 13:30 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Takk, scilla - det var et fint dikt.
Jeg har hatt første dag på jobb etter ferien i dag, og var egentlig ikke helt klar. Det hjalp å komme hjem til helt tomt hus, og vite at jeg blir alene til i morgen ettermiddag og kan sløve rundt som jeg vil fram til leggetid.
Postet 04-08-25 kl 20:23 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nå er det endelig masse folk på kontoret. Jeg liker det best når det er folk å prate med. Jeg har en ganske stor oppgave foran meg, men jeg føler at jeg har kontroll.

I går var jeg på besøk i snuppas kollektiv, og jeg skjønner godt at de velger å betale en del penger for den leiligheten. Den ligger virkelig midt i smørøyet, og var skikkelig fin. Og jeg kjenner på et stikk av misunnelse over å bo fire jenter i kollektiv. Det er virkelig herrens glade dager. I dag får hun leveranse fra Ikea, og jeg skal dra dit etter jobb og skru sammen en kommode. Godt jeg kan brukes til noe.
Postet 05-08-25 kl 09:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Nydelig dikt ja. Jeg har tatt på regnjakke, for første gang på en måned. Nå er det heldigvis tilløp til blå himmel, ellers var det temmelig begredelig og høstaktig med vind og regn da jeg kjørte til jobb i dag.

Flere folk på kontoret her også, det er godt å samles igjen etter ferien.
Postet 05-08-25 kl 09:32 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Blir en lang dag dette, vært våken siden 4 inatt, og har en avtale om 3 timer også er jeg trøtt. Sove litt etter avtalen er unnagjort tenker jeg.
Postet 05-08-25 kl 10:56 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hybridkontor i dag også. Jeg sov litt utpå på grunn av dårlig søvn i stormen i natt og hadde helt glemt at jeg skulle til naprapat kl. 10.00, så da ble det styrting ut døra i siste lita!
Postet 05-08-25 kl 13:21 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har vært telefonsupport til de utflyttede ungdommene flere ganger både i går kveld og i formiddag. Hyggelig at de faktisk spør og veldig fint å få et innblikk i ny hverdag laaaaangt borte.
Postet 05-08-25 kl 13:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Prøver på gjennomlufting i blåsten, men vinduet på rommet mitt klapper igjen hele tiden. Og jeg vil ikke sette det helt opp da det er rett ved siden av inngangsdøra til blokka.
Er så innmari lei av ha et hode som ikke samarbeider. På flere plan.
Postet 05-08-25 kl 14:11 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen på en onsdag. Kjører med sønn på arbeid om morgenen og innser at det kun er få dager igjen til han reiser tilbake til studietilværelsen. Det har vært topp å ha alle ungene hjemme i sommer, men skal nok bli greit for både han og oss å få litt luft og rom til å styre egen hverdag igjen. Han har heldigvis ønsket seg en bedre felles middag på søndag, det varmer morshjertet.
Postet 06-08-25 kl 09:59 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi er i Trondheim og skulle gjøre mange turistting i dag. Nå sitter vi og gjør litt om på planene siden det regner ganske bra.
Postet 06-08-25 kl 10:30 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skrudde ikea-møbler til den store gullmedaljen i går. Rommet til snuppa ble kjempefint, og der tror jeg helt klart hun kan klare seg. Det er litt rart at hun ikke skal bo hjemme mer, men det kjennes helt riktig.

Jeg bøtter innpå kaffe, og jobber meg videre med en rapport som skal på ekstern høring neste uke. Jeg skulle gjerne ha kommet lenger pr nå, men sånn er det visst ikke. Det er bare å jobbe på.
Postet 06-08-25 kl 10:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg ser deg Tjorven, en prosjektbeskrivelse som må inn her... Det er noe jeg har lagt opp til selv, men det er likevel en tung jobb.
Postet 06-08-25 kl 10:48 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Blitt knekt og dratt i. Forhåpentligvis letter noen av smertene.
Postet 06-08-25 kl 11:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
<jeg har startet opp etter ferien med å fått noe publisert som har generert en hel masse skryt og gode ord.
Så nå er jeg superglad og inspirert og sitter og jobber med en oppfølger som foreløpig er all over the place. Tror jeg skal be chat gpt om hjelp til å samle budskapene mine litt etterhvert.
Postet 06-08-25 kl 12:53 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Velfortjent skryt, Pøblis! Helt enig med dere.

Jeg har hatt en avbrutt formiddagsøkt, og lider litt av at det er innmari mange ting som egentlig skal jobbes med samtidig nå, og så kommer jeg liksom ikke i gang med noe som helst. Men har jo ikke tid til å bare stirre!
Postet 06-08-25 kl 13:19 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.

Så utrolig kjekt med skryt og gode ord, Pøblis!
God bedring, star. Håper det hjalp med litt knekking.

Jeg sliter litt med motivasjon etter sommeren. Vi er for få folk på teamet, det tar for lang tid å få inn nye og det er altfor mye å gjøre.
Postet 07-08-25 kl 09:24 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen, jeg kom sent inn på kontoret fordi mannen skulle hente mer materialer til platting før arbeidsdagen startet. Har fått kaffe og ser fram til et teamsmøte kl. 11.
Postet 07-08-25 kl 10:37 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på plass, og kjenner på litt mindre stress enn i går. Jeg har kommet et godt stykke på den rapporten jeg jobber med, og tror jeg skal bli klar i løpet av uka.

I dag kommer mann og sønn tilbake til Norge, så da blir jeg ikke lenger alene hjemme. Jeg trives best med folk rundt meg.
Postet 07-08-25 kl 10:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg har brukt 10 minutter på en arbeidsoppgave jeg har utsatt i snart to uker. Er det mulig?

Velfortjent skryt til pøblis, også blir jeg litt nysgjerrig på kronikken din. PM?
Postet 07-08-25 kl 11:40 av tink tink er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.