Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 15-04-20 kl 07:53 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
løve70 sin avatar
God morgen :trøtt:
Sov for en gangs skyld ikke så verst, så våknet klokken 6 klar for en ny dag. Stort sett fullt med møter fra 7-17.30 - blir en lang dag. Har fått en kink i nakken, så får prøve å få til noen tøyeøkter innimellom. Gleder meg til naprapaten åpner igjen (mandag).
Postet 15-04-20 kl 08:02 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
God morgen! Trøtt jeg også. Hadde snekker her før 07, så tidlig oppe. Får ny boddør etter vannlekkasje. Barna sover visst gjennom bråket, like greit.
Postet 15-04-20 kl 08:27 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn. Trøtt jeg og, ikke like tidlig oppe som dere andre, men trøtt.
Må ha kaffe nå.
Postet 15-04-20 kl 08:43 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

All sympati med de som er oppe tidlig. Selv har jeg sovet godt og lenge, men er trett likevel. Jeg tror at det er den korte avstanden mellom seng - spisebord - tilbake til stol på soverommet som er problemet. Må kanskje begynne å gå morgentur.

Ellers helt grei dag i dag og avtale om å gå tur med en venninne i kveld. Det tror jeg blir deilig.
Postet 15-04-20 kl 09:03 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Klar på hjemmekontor dag nr. whatever. Møtebonanza i dag, og min aller første opptreden på en viktig arena. Har sovet elendig, men det er intet nytt.

Fin ting er stor kopp med te og nydelig utsikt fra takvinduet mitt (ikke minst til altanen til naboen, som liker å sitte ute i bar overkropp og drikke morgenkaffen sin).
Postet 15-04-20 kl 09:20 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er klar for en ny dag på hjemmekontor.

Jeg er i litt bedre humør i dag. Jeg har sovet i natt (ikke hele natten selvfølgelig, men jeg har sovet en god del). Jeg fikk veldig gode råd og hjelp til å rydde i hodet mitt i går ved hjelp av FP. Bare det å sette ord på ting hjelper til tider.

Adrienne: på et vis håper jeg at naboen din er av hankjønn.
Postet 15-04-20 kl 09:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne: Sitter naboen ute i bar overkropp nå? Høres iskaldt ut.

Jeg er på kjøkkenet, boddøren er montert og snekkeren er gått. Naboen har akkurat fått rygget en diger betongbil inn hos meg for å snu (jeg har stor gårdsplass). Han jobber med hagestue før skolen starter (han er rektor).
Postet 15-04-20 kl 09:25 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
2 minutter før hjemmeskolen starter for minste. Mellomste er dyttet ut på sykkeltur før skolestart, det var ikke populært for å si det sånn... Håpet er jo at det skal bli bra til slutt, men det er mye strev på veien for både oss og han.
Postet 15-04-20 kl 09:30 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Tjorven. Ja det er en mann. Og han er en viking, tror jeg, han har gjort det i flere uker allerede. Men det er nok varmere i kroken på altanen hans enn det egentlig er ute, de har mørke vegger på huset og altanen er det første stedet solen på morgenen.
Postet 15-04-20 kl 09:30 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Her er det sipregn for tusende dagen på rad. Solen de har meldt til helgen er sikkert bare propaganda. Så ingen kaffe i solen, nei.
Postet 15-04-20 kl 09:39 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Håper det bir en Coca cola Light-break i dag da Adrienne.

Godt å høre at du har sovet bedre i natt Tjorven!
Postet 15-04-20 kl 09:39 av My My er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag er det meldt 15 grader og strålende solskinn. Jeg håper at jeg får anledning til å være mye ute.

Det er en viss fare for at jeg må tre inn i rollen som fotballtrener i dag siden gruppene skal være på maks 4 spillere pr voksen. Men da blir det nok en styrkeøkt på min "post". Jeg har ikke så mye fotballferdigheter å bidra med.
Postet 15-04-20 kl 09:52 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Her er det en strålende dag, så jeg benytter sjansen til klesvask som kan henges ut. Noe skal da dette hjemmekontoret være godt for.
Postet 15-04-20 kl 09:55 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen.
Her er en ny grå dag, med regn på kontorvinduet.
Postet 15-04-20 kl 10:18 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Her kommer penværet i morgen, og det skal være pent lenge!

Etter en relativt effektiv dag i går, kommer jeg ikke skikkelig i gang i dag. Ungene trenger mye mer input i dag, men sånn er det bare. Jeg orker ikke å stresse med alt jeg burde gjort.
Postet 15-04-20 kl 10:21 av Frk_Fryd Frk_Fryd er aktiv nå
Gammel
Kaija sin avatar
Fint vær. Hjemmeskole med jentungen er i gang. Husarbeid er i gang. Jeg skulle prøve ut en yogaøkt på fb, men så dukket ikke økten opp likevel, så da får jeg sette i gang med planlegging av naturfagtimer for nett og vårtema for elever som skal tilbake på skolen.
Postet 15-04-20 kl 10:21 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Heimeskule i gong for jentene. Eg grubler over om eg må sende ein mail til rektor ved ungdomsskulen. Klassetur. Er jo eit minefelt, men eg håpar og trur at eg og rektor er enige om reglane.
Og så grubler eg over om eg skal melde meg på nokre kurs greier. Øke kompetansen min litt.
Postet 15-04-20 kl 11:57 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har handlet, sendt pakker, hentet pakker, snakket med han som graver i hagen min, snakket med kollega i Polen, snakket med controller i Sverige, ført skatteberegning og svart på eposter. Nå er jeg klar for lunsj!
Postet 15-04-20 kl 12:26 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Grusomt vær, bortekontor. Hyggelig å se fjeset på en og annen kollega da.
Postet 15-04-20 kl 12:39 av My My er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Hjemmekontor her i dag, hadde bortekontor i går. Mye å gjøre, men heldigvis må ikke alt gjøres i dag.
Postet 15-04-20 kl 12:48 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hjemmeskolen er i gang her også. Jeg har hatt to dobbeltimer nå. Skype er virkelig ingen god plattform, men er vel bare å gjøre det beste ut av det. Føler at jeg snakker ut i løse lufta når jeg ikke kan se elevene.

Har lyst å gå en tur i finværet. Bare synd at finværet mangler.
Postet 15-04-20 kl 12:58 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Jeg har hjemmekontordag og mannen har hjemmebarnehage/skole-dag... Det funker sånn der.

Nå har vi en deal om at vi rydder kalenderen de dagene vi har ansvaret, og jeg har gjort det... Men tror du han har klart det? Neida, må bare nett ha et møte sånn og sånn..
Postet 15-04-20 kl 13:01 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
I dag føler jeg mest for å ha gjemmekontor, men det hagler inn med møter og jeg har vond stol å sitte i hele dagen.
Postet 15-04-20 kl 13:02 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det blir et stort marked for velfungerende virtuelle møterom i etterkant av dette.

Sjefen min har "påbud" om at vi viser oss på video i hvert fall en liten stund av hvert seksjonsmøte, for han nekter å snakke rett ut i lufta. På mine prosjektmøter er heldigvis mine prosjektdeltakere mer enn ivrige nok på å vise seg på video slik at jeg ser noen respons når jeg snakker.
Postet 15-04-20 kl 13:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Stompa - har du prøvd zoom - det fungerer godt til større samlinger, med mulighet for å se ganske mange av gangen.
Postet 15-04-20 kl 13:08 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Ungene her har møter på zoom, så langt mest for å sosialisere med lærer og klassen, men i dag har minsten for første gang, på denne tiden, undervisning på zoom! Han sitter ved siden av meg, og det er ganske morsomt å følge.
Postet 15-04-20 kl 13:12 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi har strengt forbud mot å bruke andre plattformer enn de som er godkjent av fylket. Det er altså It's Learning og Skype. Teams og Zoom og alt annet som kan funke er det bare å glemme.
Postet 15-04-20 kl 13:27 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Og når vi er på Skype får vi ikke lov å bruke video for å holde belastningen på linja nede.
Postet 15-04-20 kl 13:27 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg gikk en tur i morges og holdt på å fryse av meg ansiktet. Sterk vind, øsregn og to grader er ikke noe særlig, altså. På sånne dager er det surt å høre om nydelig og varmt vær på Østlandet, men hver gang jeg kjenner antydning til sutring så tenker jeg på nordlendingene som har enorme mengder med snø. Stor klem til dere!
Postet 15-04-20 kl 13:33 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så kjedelig Stompa. All sympati. Mine to som går på vgs bruker Google Meets og det ser ut til å være veldig bra. De har masse bilder og jeg får se masse screen shots etterpå av elever som gjør morsomme ting. Akkurat det siste er kanskje ikke lærerne så begeistret for da.


Jeg hadde egentlig shoppestopp på garn og oppskrifter, men sånn som det er nå så har jeg latt det fare litt. Så etter at jeg før påske trøsteshoppet masse garn så "falt" det plutselig en ny strikkebok i handlekurven min. Den siste til Knitting Inna, med masse fint så vidt jeg kan se.
Postet 15-04-20 kl 13:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Hjemmekontor med knekk i motivasjonen i dag, så pass knekk at jeg faktisk sov lenge uten dårlig samvittighet, stemplet inn 0830. Kjenner jeg meg selv rett svinger nok motivasjonen tilbake igjen i morgen.
Postet 15-04-20 kl 14:12 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Google Meet brukes her også, både på jobb og på skole (kommunen begge deler). En av de få tingene som er bra med at hele kommunen har gått over til Google som arbeidsplattform, akkurat det fungerer faktisk veldig bra. Ser at ungene henger en del med venner på Meet også etter at klassemøtet er over. I går var det f.eks en hel gjeng som lekte "Nødt eller sannhet" på Meet, en lang stund etter at læreren hadde logget av.
Postet 15-04-20 kl 15:06 av My My er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no