Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 26-03-20 kl 08:29 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 50

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Straks på vei til jobb.
Postet 26-03-20 kl 08:36 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ny dag med hjemmekontor. Har laget quiz til de på jobb, så jeg kommer til å henge litt på forms i dag og kose meg med resultatene. Noe må man jo finne på.

Arbeidslysten er også litt skiftende men jeg får utrettet litt iallfall.
Postet 26-03-20 kl 08:48 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er på karantenedag 12, men det blir neppe så veldig stor forskjell når den er over, siden jeg ikke har noe annet valg enn hjemmekontor uansett. Jeg får sikkert gleden av å gå i butikken, da. Det blir stort.
Postet 26-03-20 kl 08:53 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal ferdigstille semesteroppgaven min i dag. Det er fint, men mye jobb og jeg lurer på om jeg klarer å komme inn i flyten når jeg også må ringe opp endel elever. Bare å komme igang, men først: ut på morgentur!
Postet 26-03-20 kl 08:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Litt rolig start på hjemmekontordagen her, jeg jobbet til seint i går så det føles greit. Må snart gjøre i hvert fall toppen av kroppen klart for videomøte, kanskje til og med dusje. Må i hvert fall ha mer kaffe!
Postet 26-03-20 kl 09:00 av ingling ingling er ikke aktiv
Oppdatert 26-03-20 kl 09:18 av ingling
Gammel
tink sin avatar
Mornings. Har stått grytidlig opp for å jobbe litt før hjemmeskolen starter. Blir litt gretten når det da forventes at jeg skal delta på felles frokost. Så får brette opp ermene og henge i til hordene skal settes i gang med skolen.
Postet 26-03-20 kl 09:13 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Våkna litt over 6, fordi jeg måtte på do. Tanken var å legge meg igjen, men så så jeg ut og kom på at søppeldunken måtte settes frem. Siden jeg var lysvåken når jeg kom inn ble det ikke noe soving.

Jeg er offisielt tilbake i 60% stilling som lærer, skal på et møte kl 10 for å informere om at jeg ikke kan settes til noe i en klasse jeg ikke kjenner. Så jeg er spent på hva løsningen blir.
Postet 26-03-20 kl 09:21 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er i gang på hjemmekontoret, men den psykiske formen har vært så elendig de siste dagene at jeg vurderer en tur på kontoret i morgen. Bare for å teste om det blir bedre. Det er umulig meningen at man skal sitte å grine på kontoret et par timer om dagen.

On the bright side: vi ble ferdig med et 2000-brikkers star wars puslespill i går. Det har vært så stort, og vi har holdt på i halvannen uke. Nesten litt trist å være ferdig, men det har vært en veldig ålreit prosess.
Postet 26-03-20 kl 09:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Usj, Tjorven.

Jeg kjørte også på med et lite sammenbrudd i går ettermiddag. Det er ikke synd på meg, vi er en privilegert gjeng som er friske og har null økonomiske bekymringer, men fy fader, så sliten jeg er akkurat nå.
Postet 26-03-20 kl 09:24 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg har ikke jobblyst idag.
Postet 26-03-20 kl 09:30 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
på Tjorven.
Det høres lurt ut å prøve seg med en dag på kontoret.

Jeg skal faktisk prate med folk på jobben i dag, og være med i et møte!
Det er så enormt stor kontrast til min gamle jobb hvor jeg bare løp fra møte til møte. (Okey da, det var lite løping, for det var lite fysiske møter, men sjonglering mellom Teams og Skype)
Postet 26-03-20 kl 09:38 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Så kjipt Tjorven. Vi har noen som er på kontoret hver dag, men så få at to meters regelen er uproblematisk. Flere av de er single og bor alene, så jeg skjønner godt at de vil se andre mennesker.

Jeg våkner bare tidligere og tidligere. Lysvåken før kl 6 er ikke normalt for meg.
Postet 26-03-20 kl 09:38 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Klem til alle som trenger det i dag, det virker som om det gjelder mange av oss. Jeg skal forberede en forelesning om effekter på verdensøkonomien og klimapolitikken av covid-19 i dag. Det føles egentlig som en håpløs oppgave, både rent praktisk og emosjonelt. Men men.
Postet 26-03-20 kl 09:41 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Stor klem, Tjorven! Det skal ikke være sånn. Hvis det er greit å dra på kontoret, om så bare noen timer, så høres det lurt ut.

Vi går runder med Storesøster student nå på å komme hjem til påske. Jeg tror det blir til at mannen kjører og henter henne i stedet for at hun reiser med fly hjem. Billetten er jo kjøpt for måneder siden, men hun lurte på om den kunne veksles inn i poeng som hun kan kjøpe nye billett for seinere. Til jul eller noe. Mannen ville helst ha henne hjem med én gang, han synes det er fælt at hun er så langt vekk, men jeg prøver å ha is i magen og tenke at hun jobber bedre der hun er nå.
Postet 26-03-20 kl 09:48 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tjorven.

Vi forsov oss i dag, men eldste rakk akkurat å sjekke inn på Teams i tide
Postet 26-03-20 kl 10:05 av star star er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Nenne, hvis hun har billett med Norwegian, så tror jeg den kan endres til en seinere dato selv om det er billigste sort billett. Jeg skal endre på en tur jeg har kjøpt i mai, flytter til september.
Postet 26-03-20 kl 10:07 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven. Det høres ut som om du har gode grunner til å få lov til å være litt på kontoret dersom det overhodet er mulig.

Jeg har handlet for mine foreldre og nå sitter jeg her og skal prøve å få gjort noe. Trett og småforkjølet og litt lei kjenner jeg.
Postet 26-03-20 kl 10:17 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Klemmer til alle sammen. Det tar på for folk i varierende grad dette.
Postet 26-03-20 kl 10:24 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skjønner godt mannen din, Nenne. Jeg synes det er skrekkelig å ha Eldste i Oslo. Hun vil foreløpig ikke hjem, det må jeg jo respektere. Det er likevel ganske brutalt og rart å ikke vite når vi sees igjen.
Postet 26-03-20 kl 10:29 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
SAS har også åpnet for å endre lavprisbilletter nå. Gratis, til og med.
Postet 26-03-20 kl 10:45 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Sender også klemmer til alle sammen.
This too shall pass. Dette er ikke for alltid. For hver dag er vi nærmere vanlig hverdag.
Postet 26-03-20 kl 10:57 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Klem på alle med tunge dager, og på resten også, egentlig. Jeg er ved bedre mot nå enn forrige uke, jeg er i alle fall ferdig med rettebunken jeg alt var tre uker på overtid med.

Nå har jeg overlatt mer eller mindre alt ansvar for (ikke-pedagogisk) elevoppfølging til rådgiver, så nå har jeg tid til både å lage opplegg, følge opp hva som blir gjort, veilede elever OG hjelpe egne unger med skolearbeid. De egenfødte er ikke sånn voldsomt motivert, men med litt mer hjelp, og med en halvtimes gaming-pause midt i skoledagen, så skal det nok gå! Vi har dessuten fått flytta ikke-flyttbar hotellbooking til neste påske i stedet. Jeg har bestilt garn til nytt prosjekt, så da er det bare å holde seg inne og vente på bedre tider. Det må jo komme en gang.
Postet 26-03-20 kl 11:15 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Ja, strikkemessig er jo dette helt supert. Jeg har masse strikketid hver kveld akkurat nå.

Egentlig var planen hagen på ettermiddagene, og strikking om kvelden. Men nå regner det sånn at det blir strikking heller enn hage.

Jeg har også garn liggende til ett nytt prosjekt.
Postet 26-03-20 kl 11:28 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
til alle som trenger det.
Jeg sliter også med konsentrasjon og arbeidsinnsats om dagen, og det er en dårlig kombinasjon med litt ustabile systemer som svinger i utakt med arbeidslysten.
Postet 26-03-20 kl 11:40 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Erklærte meg frisk nok til butikktur i dag, første gang på to uker.

Dagen i dag tegner til å bli bedre enn i går. Har sendt ut de to minste for å leke hest i hinderløype, og det var visst så artig at vi ikke har sett eller hørt de den siste timen. Vi får kalle det gymtime, så faller det fint inn i hjemmeskoleopplegget - som har vært ganske gymfritt fram til nå.
Postet 26-03-20 kl 11:43 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Jeg har lest mange kapitler i påbegynte studentoppgaver i formiddag. Vanligvis når studenter sender meg utkast som de vil jeg skal lese gjennom, tenker jeg dette: Bugger, bugger, nå ryker tidsplanen min, når skal jeg få gjort dette? Nå: Hey! Konkret arbeid. Gøy. Nå gyver jeg løs.

The times they are a changing.
Postet 26-03-20 kl 11:56 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har blitt forkjølet igjen og har begynt å hoste. Og går selvsagt øyeblikkelig i krisemodus. Men nå har jeg spist en appelsin og den smakte absolutt appelsin. Så ettersom et av symptomene på korona skal være manglende smak og luktesans så slapper jeg av med at jeg bare er forkjølet.
Postet 26-03-20 kl 12:01 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Jobb-jobb-jobb - teams-møter og mailer og telefoner. Litt dårlig samvittighet for 6-åringen som egentlig går for lut og kaldt vann.
Postet 26-03-20 kl 12:33 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg sitter og retter elevoppgaver og lytter til jentene mine som pludrer med naturfagslærerne sine og en del medelever på hvert sitt rom. Endelig har kommunen vår fått til en løsning så de kan ha live-økter, det har virkelig vært savnet! Jeg bruker det mye selv, for fylkeskommunen har hatt muligheten siden vi startet, og det er den beste måten å holde kontakten med elevene, syns jeg.
Postet 26-03-20 kl 12:36 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg må visst til blodbanken i morgen. Jeg har aldri gledet meg SÅÅÅ mye til en tur til blodbanken.
Postet 26-03-20 kl 13:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Er det bare meg eller blir sagaen om Krekar enda mer snurrig når de utleverer han til Italia ?
Postet 26-03-20 kl 13:48 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Nå fikk jeg hakeslipp, Blondie! Jeg har vært veldig for å få den mannen ut, men akkurat nå var det ekstremt dårlig timing da. Det der tror jeg det kan bli bråk om seinere. Han burde sittet i varetekt her til Italia er over dette her.

Vi har gått tur i det fine været. Deilig med luft og å få beveget seg litt midt i hjemmekontoret. Vi er lei her nå alle sammen.
Postet 26-03-20 kl 13:57 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Neh. About bloody time.

Han skal vel rett i isolasjon uansett, tenker jeg?

Han SKULLE jo vært sendt ut for 20 år siden.
Postet 26-03-20 kl 13:58 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kan liksom ikke helt forstå Krekar-saken. Man kan ikke utlevere ham til Iran fordi han der kan få dødstraff, men det er helt greit å sende en eldre mann til Italia i disse dager?

(Jeg har slått det opp, og han er visst bare 63 år. Jeg trodde han var eldre.)
Postet 26-03-20 kl 14:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg kjenner at jeg ikke klarer å bekymre meg for Krekar. Jeg håper de kan dokumentere at han holdes tilstrekkelig isolert til at det er trygt, og sayonara.
Postet 26-03-20 kl 14:11 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Og der ble det plutselig litt for mye av det gode. Nå strevde jeg med prosjektplanlegging her og så plutselig sprutet tårene da det ble litt kluss. Det er ikke bare-bare med hjemmekontor og bekymringer.

Jeg trenger en klem.
Postet 26-03-20 kl 15:33 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Nenne da...
Postet 26-03-20 kl 15:35 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Bokormen sin avatar
I dag var hjemmeboblen litt trang. Men så så vi naboene komme hjem fra Sunnaas med ungdommen sin, rullestol og masse hjelpemidler. Det gir litt perspektiv på ting.
Postet 26-03-20 kl 15:37 av Bokormen Bokormen er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Nenne:
Postet 26-03-20 kl 15:42 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Nenne.

Jeg kjenner også et veldig behov for sosial kontakt nå. Lurer på om jeg må ta meg en løpetur i stedet.
Postet 26-03-20 kl 15:47 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Nenne, I feel ya. Litt sånn her og.
Postet 26-03-20 kl 15:49 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Takk!
Postet 26-03-20 kl 16:02 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nenne: Sånn jeg hatt det noen dager nå. Selv helt ubetydelige småproblemer har fått meg til å ta til tårene.

Men dagen i dag har vært veldig mye bedre. Jeg har vært produktiv og optimistisk. Måtte det bare vare.
Postet 26-03-20 kl 16:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg kan anbefale facetime, skypemøte, whatever med venninner, det gjorde veldig godt her igår
Postet 26-03-20 kl 16:06 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg er vokst opp med et fantastisk uttrykk som passer utrolig bra nå: Jeg er staillstien!

(Det betyr at jeg har like lyst å være ute som en hest som har stått for lenge på stallen, for de som ikke tok den. )
Postet 26-03-20 kl 16:31 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Adopterer det uttrykket, Stompa. Har vært isolert i føkkings 17 dager.
Postet 26-03-20 kl 16:42 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Vi har solgt bilen. Hvis reklame for nettbil holder stikk, skal vi fra nå av ikke høre noe om eventuelle klager fra de som kjøpte den.
Postet 26-03-20 kl 17:03 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Her er minsten i gang med korpsøvelse via zoom. Ja vi elsker spilles nå.
Postet 26-03-20 kl 19:16 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Sender klemmer til alle som trenger! Drukner i jobb for tiden, men kan ikke klage. Jeg har tross alt jobb! Burde fått litt frisk luft nå, men er for sliten til å orke. Ungene har båret ut hagemøbler i dag siden de trengte pause i skolearbeidet.
Postet 26-03-20 kl 19:29 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Klem til de som vil ha, og en ekstra til Nenne!
Ungene har endelig sneket seg inn på rommene, alle sammen. Hurra, egentid!!! Regner med at jeg sovner på sofaen før jeg engang har fått skrudd på Netflixen, men egentid er uansett gull!
Postet 26-03-20 kl 23:07 av Kaija Kaija er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no