Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Rosinbloggen

Vredens drue

Har du først fått smaken på rosiner, så har du ikke så lyst på druer.

Rangér dette innlegget

Vredens drue

Postet 08-06-08 kl 13:18 av LilleRosin

I dag er jeg vredens drue. Helt uten annen grunn, enn at jeg er uegnet til å oppfostre korinter. Jeg er altså så rasende på ungene mine, at jeg måtte gå ut i gangen for å brøle. Det var etter at jeg hadde brølt nok i stua, for å si det sånn.

Det toppet seg når Rusket, 4 år, proklamerte at ingen ville ha henne, og jeg svarte "joda, bare ikke akkurat nå". Uff.

Jeg sitter nå ved PC'n og sender stygge blikk utover stua. Jeg minner meg selv på at blod er tykkere enn vann, og at det nok gjelder for oss alle. Vi blir venner og vel forlikt, og jeg skal lese litt mer Jesper Juul før sengetid.

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
Veronal sin avatar


Korinter? Nå måtte jeg google hva i alle dager korinter er for noe. (Hvis allmennheten ikke vet det så er det altså rosiner av en liten gresk drue uten kjerne - navnet kommer fra en gresk by som heter Korinth.)
Postet 08-06-08 kl 14:02 av Veronal Veronal er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Korintene klarer seg. Selv uten Jesper Juul.
Postet 08-06-08 kl 14:26 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jesper Juul er oppskrytt. En passe dose brøling blandet med kos holder i massevis.
Postet 08-06-08 kl 14:36 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
LilleRosin sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av rødhåra fyrverkeri
En passe dose brøling blandet med kos holder i massevis.
Heldigvis er det mer brøling enn kos da. Usja, Rusket klarer å trykke på noen knapper jeg skulle ønske jeg ikke hadde.

Nuvel. Nå er de jagd på stranda, jeg forbereder middag, og snart skal jeg ta en kald dusj.
Postet 08-06-08 kl 14:54 av LilleRosin LilleRosin er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Vet ikke helt om du mener det du skriver i første setningen her :
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av korintmamma
Heldigvis er det mer brøling enn kos da.
Uansett så veit de at vi elsker dem over alt i verden..
Postet 08-06-08 kl 14:58 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
For å være helt ærlig, så har jeg også brukt stemmebåndet mitt idag - da guttungen hylte fordi jeg ikke var pappa. Etter en stund gikk jeg inn på kjøkkenet, og lukket igjen 2 dører ... SintMorTM.
Postet 08-06-08 kl 15:02 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
LilleRosin sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av hun som ser alt
Vet ikke helt om du mener det du skriver i første setningen her :
Ups. Det passet kanskje i formiddag (men man kan stryke "heldigvis"). Nei, det er mer kos enn brøling altså. Ikke ring barnevernet enda!
Postet 08-06-08 kl 15:22 av LilleRosin LilleRosin er ikke aktiv
Gammel
Dragen sin avatar
Flott overskrift, gjenkjennelig tema.
Postet 08-06-08 kl 15:58 av Dragen Dragen er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
Jeg hadde en brølepappa, og fordelen med det er at da tåler man brøling i voksen alder uten å bli redd.
Postet 08-06-08 kl 17:22 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
LilleLeo sin avatar
Det høres ut som vi er i samme båt om dagen. En knappetrykkende snart 4-åring og en tidvis ekstremt hissig mor er ingen god kombinasjon.
Postet 08-06-08 kl 17:26 av LilleLeo LilleLeo er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det er synd å si det, men jeg blir nesten lykkelig over å høre at det er flere som meg der ute.

(Veronal; jeg skjønner at du ikke har lest novella "Skjenselens korinter" av Agnar Mykle. )
Postet 08-06-08 kl 19:36 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Jeg er oppvokst med en usaklig og brølende mor. Da blir man ikke skvetten, og kan la folk ase seg opp og hyle rundt seg uten å få vondt i magen. Min sjels elskede, som er oppvokst på en planet der man ikke har konflikter, i alle fall ikke før leggetid, tror verden går under dersom noen hever stemmen.

Du er bare brølende og det en sjelden gang. Og du kompenserer fint med såpass mye kos at vekten tipper over på den gode siden. Jesper Juul har mye for seg, men mer som forklaringsverktøy enn som krisehåndteringsverktøy.
Postet 08-06-08 kl 19:48 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av den überkloke
Jeg hadde en brølepappa, og fordelen med det er at da tåler man brøling i voksen alder uten å bli redd.
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Superheksa
Jeg er oppvokst med en usaklig og brølende mor. Da blir man ikke skvetten, og kan la folk ase seg opp og hyle rundt seg uten å få vondt i magen.
Hør, hør Rosin. Du herder din søte små til å tåle den harde verden, dette er viktig lærdom for vakre, små Rosinbarn som en dag skal ut i den store verden.

Om det er noe trøst: det blir bare verre og verre etter eldre de blir. Når du har en døv 14-åring, hvis livsmotto er "ja, vent litt, jeg skal bare...", så skjønner du hva jeg mener.
Postet 08-06-08 kl 21:55 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Sokk sin avatar
Litt saklig brøling kan man unne seg fra tid til annen.
Postet 08-06-08 kl 22:30 av Sokk Sokk er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Strømpen
Litt saklig brøling kan man unne seg fra tid til annen.
Litt usaklig også. Har jeg hørt. De tåler såpass, arvingene. De er jo ikke laget av glass og porselen heller.
Postet 08-06-08 kl 22:54 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Sokk sin avatar
Når jeg brøler er det alltid saklige grunner til det. Helt objektivt sett, selvsagt.
Postet 08-06-08 kl 23:00 av Sokk Sokk er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Strømpen
Når jeg brøler er det alltid saklige grunner til det. Helt objektivt sett, selvsagt.
Selvsagt. Sånn er det hos meg også.
Det hender at mannen brøler usaklig (), men litt usaklig brøling går også forbausende bra (= går ikke inn).
Postet 08-06-08 kl 23:06 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg gambler på at unger tåler både saklig og usaklig brøling – i nærmest hvor store doser som helst.
Postet 08-06-08 kl 23:07 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Sokk sin avatar
Sitat:
Det hender at mannen brøler usaklig ()


Postet 08-06-08 kl 23:18 av Sokk Sokk er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av LilleRosin

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no