Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 12-04-21 kl 06:29 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
God morgen alle fine mennesker!

Her har alle kommet seg ut av huset og det er fredelig på hjemmekontoret, i dag har jeg ting som MÅ gjøres så jeg får kjøre hardt med alarm på mobilen for pauser for å få det gjort.
Jeg vil jo egentlig ikke jobbe, jeg vil strikke, men det går jo ikke så svosj meg meg.
Postet 12-04-21 kl 09:09 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Føler med deg Frøy! Jeg har også diverse MÅs, i tillegg til at jeg skal på andregangsvisning på en leilighet. Kombinasjonen flyttetanker og medisin med søvnforstyrrelse som bivirkning har gitt meg en natt med ca 1,5 + 1,5 timers søvn, så jeg er spent på hvor effektiv jeg klarer å være.
Postet 12-04-21 kl 09:14 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg gidder ikke å gi aprilsnøen så mye verdi at jeg nevner den, den får bare holde på. Jeg har kommet meg til kontoret igjen, første gang på nesten fire uker. Føler meg priviligert som kan komme ut av hjemmekontoret litt.
Postet 12-04-21 kl 09:14 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Samme her Blondie! Sjølv om eg må gå til jobb fordi eg har sommardekk. Det er berre 15 cm. Sånn.
Postet 12-04-21 kl 09:21 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Mandag! Snøen bekymrer meg midt i ryggen, for jeg har sett værmeldingen for resten av uka.

Litt mer kaffe, og så til arbeid. Lots to do.
Postet 12-04-21 kl 09:30 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Universet rottet seg sammen, så jeg måtte ut og kjøre på vinterføret som kom i natt. Fordelen med at mange har hjemmekontor er at det ikke ble kø slik det ellers ville blitt. Men nå er jeg hjemme igjen, med kaffe (men uten arbeidslyst) og har lært at slaps heter slask på svensk. Passende ord!
Postet 12-04-21 kl 09:55 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hjemmekontor har noen fordeler. Jeg slipper å gå ut i snøværet.

Jeg har bare 3 møter i dag, men de skal vare absolutt hele arbeidsdagen. Og med de mengdene med folk som har hjemmekontor hos oss for tiden, så skal jeg sitte mye i senga mi i dag.
Postet 12-04-21 kl 09:58 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn fra hjemmekontoret. Lurer på hvordan vi skal klare å lære valpen å være alene hjemme når dette koronahjemmelivet en gang slutter. Nå koser han seg ute, med å spise plen og tulipaner og hvavetjeg, mens jeg starter uka med div rapporter.
Postet 12-04-21 kl 10:03 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Mandagsmøter er i gang. Mest høre på for min del.
Håper yngste sin fysio ringer. Jeg skal til min på slutten av dagen.
Postet 12-04-21 kl 10:03 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Fra Bergen meldes det om endelig en morgen uten nysnø. Den siste uken har vært full vinter hver eneste dag. Nå er det noe som kan ligne på vår utenfor. Fortsatt kaldt, da. Ulempen med hjemmekontor er at man får med seg at 18-åringen forsover seg til skolen som ikke begynner før 10 i dag. Pliktoppfyllende mor har selvsagt vekket ham sånn at han får det sånn passe travelt.
Postet 12-04-21 kl 10:05 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Kaldt i sør også, men det blir vel bedre.

Dagens plan er å bestille time til dekkskift, kjører pigg, men har ikke hast all den tid jeg er mest hjemme.

I dag er det bare 1 møte; jeg har ikke lyst å jobbe; mest lyst til å rydde hus i grunnen.
Postet 12-04-21 kl 10:15 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Spisetuebordkontor. Planen for dagen er å jobbe masse. Ta en pause for å være litt i hagen og hjemmetrene, og så delta på digitalt møte i kveld.

Spennende tider.
Postet 12-04-21 kl 10:31 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Har sendt mail til diverse dekkforhandlarar om pris på nye sommardekk. Gleder meg til å få piggdekka av.
Må hente ei pakke i dag på "nærbutikken" Den ligger så langt vekke at de aner det ikkje. Har ikkje samme postnummer ein gong. Det seier litt her ute på landet. Har håp om å gå meg ein liten tur i det området og jakte på ein stolpe eller to.
Så må eg leke taxisjåfør for minstemor. Mens ho held på med sitt, har eg ein kaffiavtale med ein kollega. Og så gidder eg ikkje meir
Postet 12-04-21 kl 10:32 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg tar ikke på meg skylda for dagens snø, ass. (Selv om jeg vurderte å rydde vekk vinterklær i går.)

Unge i barnehagen, sønner på hjemmeskole, og ikke i nærheten av nok internett til at vi alle tre kan jobbe effektivt, så jeg ryker til kontoret om litt. Har tusen ting på gjørelista og begynner å opparbeide meg litt oompf til å få de unna også.
Postet 12-04-21 kl 11:10 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Sitat:
Hjemmekontor har noen fordeler. Jeg slipper å gå ut i snøværet.
Jepp, jepp!

Snøen hypnotiserte ettåringen så hun sovnet på et blunk da det var tid for dagens første lur. Det har vært en kamp for å få henne til å sove i det siste, så det var deilig.
Postet 12-04-21 kl 11:43 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Glad jeg ikke byttet dekk på sykkelen min i helga. Masse våt snø hjemme, lett sørpe og mest vann i sentrum. Jeg skal hente mekkestativ til sykkelen senere i dag.
Postet 12-04-21 kl 12:17 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg er litt bekymret for plantene mine, ellers ikke spesielt overrasket eller forferdet over snø. Trøtt dag her, i tillegg til at jeg har jobbet hele helgen ble det minimalt med søvn i natt. Akk ja. Mer kaffe.
Postet 12-04-21 kl 12:54 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg begynte uka med en dag med "fri", jaja, no sånt.
Også overser jeg snøen, det er meldt deilig vær resten av uka.

Litt ukonsentrert dag etter et krevende møte så resten av dagen får bli hva den blir.
Postet 12-04-21 kl 13:17 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Er også litt likegyldig til snøen. Må ingenting utendørs i dag, og de som må, går til fots og tar tog. Det smelter nok snart med sol og 8-9 plussgrader som meldt resten av uken. Er på hjemmekontor som vanlig, passe demotivert og mandagsblue.
Postet 12-04-21 kl 13:38 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ingen snø her forresten, vil også melde om at jobbe i faste bolker med alarm på mobilen fungerer utmerket på dette ustrukturerte hode. Ny pause 1330. :svosj:
Postet 12-04-21 kl 14:02 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har hatt eiendomsmegler her for verdivurdering. Jeg leter etter noe nytt, og finner jeg noe må jeg jo også selge. Fikk ikke nøyaktig sum enda, men hun mener jeg kan selge for over 3 mill. Det er jo helt vilt for en leilighet på 70 kvm! Jeg ga 1,3 i 2004 ...
Postet 12-04-21 kl 15:36 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Det er jo fantastisk, Stompa! Til sammenlikning får jeg ca 4 mill for enebolig med ett mål tomt. Gav 3.2 (tror det var det ca) i 2013.

Leiligheter har jo steget mye mange steder.
Postet 12-04-21 kl 15:38 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag har et prosjekt jeg har jobbet med de to siste årene blitt publisert, og jeg trekker et lettelsens sukk.
Postet 12-04-21 kl 16:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det høres spennende ut, Tjorven (og sikkert godt å være ferdig)!
Postet 12-04-21 kl 17:45 av celebelen celebelen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no