Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 16-04-21 kl 06:37 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Fredag og solskinn!

I dag tror jeg at jeg skal satse på å gjøre MÅ oppgavene på jobb og stemple ut tidlig for å nyte solen.
Postet 16-04-21 kl 08:37 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da er det tilbake til kontoret. Her er det kje akkurat mange.
Postet 16-04-21 kl 09:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn hjemmefra. Har fått klarsignal til å dra mer til kontoret, men det hjelper lite når ingen andre drar dit.
Postet 16-04-21 kl 09:08 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
O arbeidslyst kom til meg, her skal du rikelig med motstand finne. Mer kaffe og så ta seg i nakken og jobbe litt.
Postet 16-04-21 kl 09:09 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg er på kontoret.

Jeg har gått inn i solskinn og snakket med fysiske mennesker.

Jeg har vanvittig mye å gjøre, men har likevel tenkt å bare sitte en helt vanlig arbeidsdag for så skal jeg hjem og olje verandaen sånn at vi kan sette ut utemøblene.
Postet 16-04-21 kl 09:22 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Jobber, forsøker i alle fall. Godt det er fredag i alle fall.
Postet 16-04-21 kl 09:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har kjøkkenbordkontor første halvdel av dagen, siden vi har håndverker på badet – typisk konsekvens av at vi har lyst til å flytte, silikonfugene har vært stygge i årevis, og først bytter vi dem.

Det er straks semesterstart, så jeg er fanget i en flom av admin. Men det er da fredag, i det minste!
Postet 16-04-21 kl 09:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Semesterstart i april? Hm. Eg har funne ut qt det er to mnd att av skoleåret, og er i eit lite sjokk pga det. Men det er jo egentlig deilig. I dag er det fri uansett, og frisørtime.
Postet 16-04-21 kl 09:40 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
I UK, Hondacrv.
Postet 16-04-21 kl 09:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

Tung dag i dag. Så ikke for meg gårsdagens nedstenging Sliter virkelig med å psyke meg opp for en ny runde.
Postet 16-04-21 kl 09:44 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Du pleier å ha baderomskontor til vanlig da, Toffskij?
Postet 16-04-21 kl 09:52 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Klart. Nei, jeg har leid et cellekontor (med eget bad!) i gangavstand hjemmefra for å hindre kollektiv galskap i heimen. Det går bare ikke an med to hjemmeskoletenåringer og en foreleser på 90 kvm med svært åpen planløsning.
Postet 16-04-21 kl 09:56 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Normalt sett synes jeg at sjefen min er ålreit, men tidvis er han litt surmaga. I dag har han vært det. Da er det litt greit at han skal slutte og er i en annen jobb om halvannen måned.

Jeg har skikkelig fredagsfølelse og egentlig ganske lite å gjøre på jobb. Så jeg skal jobbe akkurat til 14.30 i dag som er tidligste tidspunkt vi får lov til å gå uten å søke avspasering. Jeg har plusstid nok til en ukes ferie, så det burde gå greit.
Postet 16-04-21 kl 09:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Fredag og sol - fin kombinasjon.
Jeg foreslo bytur og koronavennlig utepils i helgen, mannen foreslo ski. Det blir ski.
Postet 16-04-21 kl 10:06 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har ingen motivasjon for tiden og får gjort alt for lite. Nå MÅ jeg ta meg sammen! Selv om oppgavene jeg har (de fleste) forsvinner snart, må jeg jo ha kommet noen vei før noen andre skal ta over. Jeg bare virker ikke i hodet.

Men fredag! Det hjelper.
Postet 16-04-21 kl 10:08 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det raste inn med litt folk, så nå er det riktig så koselig.
Postet 16-04-21 kl 10:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Nedstegning her ja, som Løve70 sier, så da begrenser helgens utskeielser seg selv. Men, fri og sol, det kunne vært verre.
Postet 16-04-21 kl 10:19 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tror jeg må på polet i ettermiddag, men før jeg skal drikke vin har jeg planer om å øvelseskjøre litt med eldste.

Semesterstart i april, ja. I USA var vårsemesteret ferdig mot slutten av april og så startet sommersemester i begynnelsen av mai. Gikk helt fint og da fikk vi norske presset inn ekstra fag også slik at vi rakk å gjøre unna studie på kortere tid for å kunne bli ferdig og få støtte fra Lånekassen.

Passe rolig her; er ofte slik fredager. Skal på et møte på ungdomsskolen om noen timer; planlegge et eller annet for 10.klasse i stedet for Oslotur.
Postet 16-04-21 kl 10:19 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Korona får meg til å gjøre mye rart altså, men nå har jeg snart eget stempel for preging i lær i produksjon. Man skal komme på det også liksom.
Postet 16-04-21 kl 10:52 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Siste kursdag i dag. I neste uke skal jeg en tur på kontoret igjen, og treffe kolleger fysisk igjen.
Får litt vondt av alle i Oslo som fortsatt har nedstenging.
Postet 16-04-21 kl 10:52 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Er ikke så artig rett utenfor Oslo, heller.

Men men, jeg har snart drivhus og skal bedrive hageterapi i helgen. Det blir bra.
Postet 16-04-21 kl 11:06 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg hadde en kjempedeadline i går, så i dag er jeg helt virrete og utladet. Surprise, surprise.
Postet 16-04-21 kl 12:07 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
God fredag. Eg har fått vaksine i dag. Eit lite steg nærmare normalitet. Det var skikkelig samlebåndopplegg på vaksinesenteret.
Postet 16-04-21 kl 12:07 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Så bra, nokon!
Postet 16-04-21 kl 12:09 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hurra for vaksine, nokon!
Postet 16-04-21 kl 12:12 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Ja, kjenner eg senker skuldrene litt nå. Riktig bydel og risikogruppe hjelper. (Så må eg prøve å ikkje lese så mykje om alle områda der gamle og skrøpelige ikkje har fått ennå. ). Men dei har jo ofte eigne søppeldunker og garasjeåpnere, mens eg deler med 170 andre leiligheter ...
Postet 16-04-21 kl 12:16 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Fredag og solskinn. Avslutter før helga med to heftige møter som rektor og jeg har gruet oss til siden før jul. Gleder meg til de er overstått, rett og slett.
Postet 16-04-21 kl 12:17 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Så fint, Nokon! Det er jo en grunn til at du har fått den, så ikke tenk noe mer på det.
Postet 16-04-21 kl 12:22 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Ja, det er jo det, Millact. Men merker likevel det er lurt å ikkje lese den typen nyheter. Uansett deilig å kunne senke skuldrene litt for min eigen del.
Postet 16-04-21 kl 13:01 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heisannhoppsann! Jeg er dønntrøtt og sliten i dag, (naturlig konsekvens av å få signert og ferdigstilt årsregnskap i går, egentlig), men har vært på formiddagskjøretur til eksotisk område og fått påfyll av lesestoff til jentungen ( ), og så har jeg hatt digitalpludremøte med en haug crew, og så har jeg ledd HØYT OG STØYENDE av en hysterisk dårlig, men særs underholdende saksbehandling av Kulturrådet, og nå sitter jeg i bakgrunnen og hører på min kollegas universitetsforelesning (altså, han er elev) i politisk tenkning og det er deilig søvndyssende.
Postet 16-04-21 kl 15:45 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Første grusomme møte over. Rektor og jeg har grått noen tårer. Et møte gjenstår. Så er det helg.
Postet 16-04-21 kl 15:56 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Heftig møte to er ferdig. Begge møtene gikk så bra som de kunne. Så nå er det helg!
Postet 16-04-21 kl 17:23 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Nyt helgen Blånn. Tøft å ha slike møter på en fredag.

Jeg klarte ikke å vente lengre med å montere hengekøyestativet på terrassen så nå har jeg strikket litt, sovet litt og bare hatt det magisk. Tror jeg skal fortsette med det.
Postet 16-04-21 kl 17:34 av Frøy Frøy er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no