Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 04-01-21 kl 09:20 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på plass på hjemmekontoret. Livet er for kjipt!
Postet 04-01-21 kl 09:22 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Hjemmekontor, så fysisk kontor i to timer og så hjemmekontor igjen. På den lyse siden får jeg litt luft mens jeg løper for å rekke den fysiske biten. Teite viruset.
Postet 04-01-21 kl 09:26 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn fra hjemmekontoret. Fysisk kontor er på flyttefot, så jeg måtte uansett sitte hjemme i januar. Men nå håper jeg samfunnet snart kan komme tilbake til mer normale tilstander.
Postet 04-01-21 kl 09:30 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Arbeidsgiver ba alle om å møte som normalt i dag, så er på fysisk kontor enn så lenge. De skal ha ledermøte, så regner med det kommer en oppdatering i løpet av dagen.
Postet 04-01-21 kl 09:31 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Hjemmekontor her også, det er ikke noe nytt, siden det har vært sånn i altfor mange måneder nå. Det holder hardt å skulle motivere seg til ny innsats, kjenner jeg. Men gleder meg til å se gjengen min på Teams om en liten stund, vi møtes fast hver morgen og av og til er det dagens høydepunkt.

Men først, kaffe og nyheter.
Postet 04-01-21 kl 09:35 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Kaldt på hjemmekontoret i dag så har fått i gang vifteovnen. Lå ikke mindre enn 12000 mail å ventet på meg i dag, nei det er ikke en null for mye, men de skal bare plasseres i en mappe så det er fort gjort heldigvis.

Vgs gutten har kjørt til skolen, hans klasse skal være der hver dag. Jentungen har planlagt planleggingsdag i dag, men hun går på barneskolen så der går jeg ut i fra at alt går som planlagt i morgen.
Postet 04-01-21 kl 09:39 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen fra sofakontoret. Her var det allerede før jul gitt beskjed om hjemmekontor til og med 15. januar, så jeg var forberedt. Etter to dager på kontorkontor i romjulen er det likevel litt kjipt.

Mannen har gått på skolen for å finne datamaskinen sin og spørre om han kan ha sin digitale undervisning derfra. Matteundervisning er lettere med tavle. De ble plutselig plassert på hjemmeskole i går kveld og vet ikke helt hvor lenge det varer.

Lillesøster har hjemmeskole og starter ikke før etter 12, så hun sover fremdeles.

Jeg tar litt pauser og begynner såvidt på å rydde bort julen. Jeg trodde at det skulle være hyggelig å ha den her, men kjenner at det egentlig er litt kjipt å jobbe i den. Jeg må bare nyte en siste dag med lys på juletreet. Kanskje blir det stående, mens det andre går vekk.
Postet 04-01-21 kl 09:43 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Mens ledelsen sit og strever og legg om til rødt, sit eg her og har fri i dag. Skal planlegge undervisning, og må finne på noko som kan fungere både digitalt og fysisk. Så får me sjå kor spennande det blir...
Postet 04-01-21 kl 09:44 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
@Blå, jeg skjønner mannen din godt. Jeg har løst det på samme måte. Men jeg har også en Wacom-skjerm jeg kan skrive på og dele med elevene. Det funker bra. Tips mannen din om det.
Postet 04-01-21 kl 09:51 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg visste at det skulle være hjemmekontor i dag. Det har det vært siden mars, og det var ikke varslet noen endring. Men de ytterligere innstrammingene krever utrolig mye av meg. Mer enn jeg har å gå på nå.
Postet 04-01-21 kl 09:51 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Hondacrv sin avatar
Tjorven
Alt dette veit du: gjer det gode for deg, gje deg sjølv slækk, gå ein tur, og viss du vil komme ut på landet etter ein frisk biltur på ein time og ti minutt, kan du gå tur med meg
Postet 04-01-21 kl 09:56 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb og skal straks i møter. Ikke sykemeldt lenger så er litt spent.
Postet 04-01-21 kl 09:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Tjorven!

Godt nyttår alle!

Jeg er i gang fra hjemmekontor, er litt heldigere og var tilbake på vanlig kontor fra etter 17. mai og nesten ut oktober, men i alt nesten 4 mnd hjemme i 2020. Og uvisst når vi er tilbake. Kontoret er i Oslo, jeg bor i nabokommune, her blir det som før jul, pluss de nye sosiale innstrammingene de kommende to ukene. Minstes skole starter på rødt, planlagt med, men i går fikk de først beskjed om gult kl. 10, og så kom meldingen om rødt rett etter pressekonferansen.

Jeg er litt i post-ferietranse, orker nesten ikke å forholde meg til verden/korona nå. Men motivasjonen er ikke 100% for å si det sånn..
Postet 04-01-21 kl 10:27 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
litt ekstra på Tjorven i dag, og alle andre som trenger det.

Kaldt på hjemmekontoret i dag.
Postet 04-01-21 kl 10:42 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Blåmandag, for å si det mildt.
Lillesøster ble 10 minutter forsinket på skolen, møtte venninne som var like svett og oppkavet som meg, hennes 5 klassing hadde virkelig protestert i morges, og annen venninne hadde jeg på messenger, der var det også en tøff morgen. Det var faktisk litt trøst i felles skjebne.

Mor til bonusgutten har snakket med begge skolene, så 18 januar begynner han på ungdomsskolen her, og vi får tre unger under taket på fast basis. <3 Dette skal vi få til, på best mulig måte for guttungen.

I dag er planen strikketøy, sofa og bare nyte freden. Så får jeg begynne å gjøre ting i morgen tror jeg.
Postet 04-01-21 kl 10:53 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
On the bright side, solen skinner og det blir en fantastisk vinterdag her østpå! Gikk en nydelig skitur med mann og de to eldste i går, kaldt og mye folk i løypene, men herlig følelse!
Postet 04-01-21 kl 11:02 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Meget mandag her også. Savner juleferie allerede.

Men ja, pent vær
Postet 04-01-21 kl 11:15 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Morn fra hjemmekontoret her og. Med den situasjonen jeg er i på jobb kjenner jeg det er helt greit å være hjemme, ikke har jeg arbeidslyst heller. Og jeg slipper å møte de to jeg er mest pissed på på daglig basis og i flere timer.
Også skal jeg unne meg en tur ut i sola iløpet av dagen.
Postet 04-01-21 kl 11:17 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmekontor og hjemmeskole i gang. Bah!
Postet 04-01-21 kl 11:30 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg gleder meg til lunsj for vi har i løpet av 2021 kjøpt oss både ny sofa, salongbord og nytt digert TV så lunsjene på hjemmekontoret skal nytes i sofaen fremover.
Postet 04-01-21 kl 11:41 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag fra nok et hjemmekontor. Jeg har gjennomført to møter og satt i gang en klasse, nå blir det rolig litt før jeg må ta tak i neste oppgave.

Fikk akkurat snap fra Frøkna som er tilbake i Østfold (det var ikke mulig for henne å bli værende da beskjeden fra regjeringa kom); hun var helt satt ut av at det var så lyst.
Postet 04-01-21 kl 11:56 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
til Tjorven, meg selv og alle andre mandagsblå rundt her...

Jeg er litt furten fordi jeg bor i den byen som hadde strenge tiltak i høst, og nå lave smittetall, og nå er treningssentrene stengt igjen bare fordi trønderne og diverse andre bygder ikke har passet på. Neida, joda.

Treet er ute, nissene er her fortsatt, men kjenner på meg at de også nok får ta returen til loftet i løpet av dagen. Julestjernene i vinduet (de med lys) vegrer jeg meg mer for å rydde vekk.
Postet 04-01-21 kl 12:12 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Vi bor da i samme by tink og mitt treningssenter er åpent. Er det noen kjeder som har stengt?
Postet 04-01-21 kl 13:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
"mitt" treningssenter har også åpent tink, og jeg innbiller meg at vi ikke bort sååå langt fra hverandre.
Postet 04-01-21 kl 13:56 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ungene har planleggingsdag og jeg starter året med en feriedag siden hjemmekontoret mitt er på et av ungenes soverom.
Postet 04-01-21 kl 14:04 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Ja, det ser ut til at treningssentrene har åpent, og heldigvis ser det også ut til at mine gruppetimer (ikke senter, men klubb) skal finne en løsning fra uke 2.
Postet 04-01-21 kl 15:07 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her har de ubemanna sentrene stengt.
Postet 04-01-21 kl 18:41 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no