Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 12-01-21 kl 07:15 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har vondt i viljen. Det var -13 da jeg gikk og la meg. Jeg gruer for sykkelturen til jobb.
Postet 12-01-21 kl 08:00 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Fjorten kalde her, frister ikke spesielt mye å ruske til kontoret. Det er ikke så langt, men det pleier å ta en stund før jeg venner meg til kulda.
Postet 12-01-21 kl 08:03 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
"Bare" 8 minus her, men kaldt nok! Elsker at vi har fått snø som ser ut som den skal ligge litt lenger enn 2 dager!
Postet 12-01-21 kl 08:34 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Oi. Er det så kaldt ute? Man blir jo litt bortskjemt på hjemmekontor på akkurat det der. jeg sitter i kjole og ullsokker (beina synes uansett ikke på teamsmøtene). Det har jeg gjort siden september - og fortsetter sikkert med det på hjemmekontor frem til sommerferien.


Jeg har møtt på noen faglige utfordringer på jobben, så jeg drømmer og drømmer om hvordan dette kan løses. Så jeg bruker store deler av nettene på problemstillingen også. Det ser ikke ut til å hjelpe noen verdens ting. Jeg kommer ikke nærmere noen løsning.
Postet 12-01-21 kl 08:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Kaldt og masse snø her, jeg sitter inntullet i pledd i sofaen og venter på at Storebror skal bli ferdig på badet, slik at jeg kan hoppe i dusjen. Har katt som tusler rundt meg og maler som en gal, men har ikke tid til å ligge i ro og kose, hehe.

Koronatesting på meg og Storebror kl 09, så er det hjemmeskole med Lillesøster resten av dagen.

Jeg innså i går at hvis jeg har flaks får meg mandag neste uke alene hjemme, ellers har jeg et eller annet barn på hjemmeskole ut neste uke...

Bonusgutten starter på ungdomsskolen her på mandag, og han får da mandag på skolen, og resten av uka hjemmeskole..
Postet 12-01-21 kl 08:42 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tror ikke det er mange minus her, men glatte veier. Jaja. Halve januar er straks unnagjort.
Postet 12-01-21 kl 08:44 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Kjole på hjemmekontor, Tjorven. Dypt imponert. Jeg er fornøyd bare jeg ikke lukter . Neida. Joda.
Postet 12-01-21 kl 09:00 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Motivasjonen for fine klær på hjemmekontor er sånn passe, ja. Jeg har imidlertid kjøpt meg en ullkjole som er superbehagelig, da går det an. Ser grei ut og.

Stuptrøtt etter slitsom ryddehelg, men skal vel komme meg i gir med litt mer kaffe og en dusj.
Postet 12-01-21 kl 09:07 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Det var kaldt å sykle i dag, ja. 11 kalde hjemme, 13 kalde utenfor jobben. Men hvitt og fint, da.

Jeg gleder meg over at dagen er nesten 40 minutter lengre enn solverv, og at alle er friske og raske. Produksjonsdag i dag og resten av uken, så jeg får kose meg med kaffe mens jeg kan.
Postet 12-01-21 kl 09:16 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg trenger å kle meg litt "ordentlig" på hjemmekontoret for å beholde den siste resten av motivasjon. Men jeg bruker nok mindre tanker på klær og sminke enn når jeg faktisk er på jobb.

I dag skal jeg til byen for ett lite møte, så jeg har både skjørt og pen genser.

Før det skal jeg prøve å få unna noen brev, men det sitter langt inne. Jeg vil drikke te og strikke og se på tv-serier.
Postet 12-01-21 kl 09:32 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Kjole innebærer ikke at jeg er spesielt pyntet. Det betyr bare at jeg ikke trenger å ta på meg mer enn ett plagg.

Men jeg ser ordentlig ut på overkroppen. Det gjør jeg. Jeg sitter i veldig mye møter og vi har på kamera, og da synes jeg det er et poeng å se ut som jeg tar dette alvorlig.

Sminke har jeg visst helt slutta med. Jeg som aldri gikk ut av huset uten.
Postet 12-01-21 kl 09:38 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeans og ullgenser her. Perfekt for både hjemmekontor og ektekontor, så lenge jeg uansett ikke skal ha noen møter med utenforstående. Foreløpig beholder jeg lua på selv om jeg er inne da.

Skal jobbe med minst tre ulike tekster. Vil helst drikke te og ser serier som Blå.
Postet 12-01-21 kl 09:40 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Grå joggebukse og fleecegenser her. Fyr i peisen, kaffe i hånda. Jeg skal evaluere meg selv før medarbeidersamtale. Jeg hater sånt.
Postet 12-01-21 kl 09:43 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Pysjbukse og t-skjorte her i dag, ingen møter og bare kjedelige arbeidsoppgaver så da må det være lov.
Postet 12-01-21 kl 09:51 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg prøver å ha litt ok klær og muligens litt sminke på hjemmekontoret, det gjør at det er litt mer vanlig hverdag.
Postet 12-01-21 kl 09:59 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Vi bruker nesten aldri video, bare på avselingsmøte, og der er vi ganske avslappet i stilen, uansett. Har noen deilige ullkjolen jeg også, jeg tar utfordringen for morgendagen!
Postet 12-01-21 kl 09:59 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Bekledning på hjemmekontor er en ting, hår og ansikt en helt annen. Det er sjelden fletten(e) jeg sover med løses opp før langt ut på dag, så før det er jeg både bustete og usminket. Godt vi ikke bruker videofunksjonen på morgenmøtene.
Postet 12-01-21 kl 10:33 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Mornings! Jeg trenger også å late litt som ting er normale, i det at jeg kler meg omtrent som på kontoret, dropper joggebukse og pysjbukse, har på sminke, dusjer hver morgen etc. Tidligere pre-corona har hjemmekontor vært en deilig avveksling fra kontordagene, med mulighet for pysjbukse, rett fra sengen til PCen, ingen sminke etc. En gang eller to i mnd eller når man hadde lyst. Nå, not so much.
Postet 12-01-21 kl 10:39 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Må legge til at vi bruker video veldig mye, både internt og eksternt mot kunder.
Postet 12-01-21 kl 10:39 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
vi har begynt å bruke en del video i møtene våre, og det synes jeg er godt! Det er litt fint å se andre fjes en umiddelbar familie. Kleskoden er rimelig casual, ulltrøye er innafor.
Postet 12-01-21 kl 10:52 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg skal på jobbjobb for første gang etter jul. Har sminka meg og greier. Litt seint ute da.
Postet 12-01-21 kl 11:35 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg har gitt blod i dag - der var det fullt av folk. Jeg har jo nærmest blitt folkesky, og ser jo ingen for tiden, så jeg hadde jo ikke en gang tenkt på å ta med munnbind. Jaja, god avstand, mye sprit og mange skjermer, så det går vel bra.

Nå tester de (frivillig) for korona-antistoffer også når man har gitt blod, så det skal bli spennende å følge fremover.
Postet 12-01-21 kl 11:46 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jobbe, jobbe, jobbe, jobbe.
Postet 12-01-21 kl 12:19 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Heldagsmøte på skype i dag. Har faktisk gått overraskende greit så langt. Flink møteleder som legger inn jevnlige pauser.

Jeg startet dagen med en god "power-walk" på 4 km, i -15. Ganske fornøyd med at jeg kom meg ut!
Postet 12-01-21 kl 12:44 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har vært ute og gått/trent i kulda. Bare - 9, men føles som - 14 sier telefonen.
Har planer om en rundtur etter jobb. Hente noe på renseriet, hente pakke og IKEA tur for laken og overmadrass. Så burger som jeg bestemte meg for i går, men det ble ikke noe av.
Postet 12-01-21 kl 12:47 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no