Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > bina

- Jeg tror ikke på global oppvarming

Rangér dette innlegget

- Jeg tror ikke på global oppvarming

Postet 07-09-07 kl 09:20 av bina

Ja, så sa hun. Kollegaen min.

- Det er jo bare for at staten skal kunne gi oss enda mer avgifter. Bilen har jo vært en melkeku i alle år, fortsatte hun.

Først trodde jeg at dama spøkte. Så jeg kostet på meg en liten latter.

Så skjønte jeg det. Hun mente alvor. Hun satt der med høyt hevede øyebryn og store øyne og erklærte at hun ikke tror på global oppvarming.

Alt var bare oppspinn og forskerne kjøpt og betalt, og alt bare for at regjeringa skulle få tyne enda mer avgifter ut av akkurat henne.

Hva vi andre sa bare prellet av. Neida, dette var naturlige svingninger - og hadde ikke slutten av august vært faktisk temmelig kald over hele landet? Og hadde ikke sommeren på Østlandet rett og slett vært dårlig? Nei, her var det ingen global oppvarming.

Hva svarer man egentlig på sånt? Det vil si etter at man har konstatert at vedkommende faktisk mener det? Oppriktig tror på det hun sier? Og i tillegg er å betrakte som et normalt opplyst menneske, med god utdanning og normalt gangsyn?

Kommentarer totalt 6

Kommentarer

Gammel
Mandarin sin avatar
Min svigermor (forøvrig også høyt utdannet) forsøke seg på å si noe lignende sist vi var der. Det ble sjau rundt bordet for å si det mildt.

Nei det er ganske utrolig at noen i 2007 kan si slik.
Postet 07-09-07 kl 10:19 av Mandarin Mandarin er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Man gir damen dvd-en til Al Gore og håper at hun da fatter poenget.



Postet 07-09-07 kl 10:19 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Mandarin sin avatar
Noe svigermor kan få til jul også det kanskje !
Postet 07-09-07 kl 10:21 av Mandarin Mandarin er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Det er bare å gi seg ende over. Det aller beste er jo konspirasjonsteoriene, at dette er en ond masterplan for å suge penger ut av vanlige folk.
Postet 07-09-07 kl 12:51 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel

Konspirasjonsteorier

Ja, konspirasjonsteoriene er i seg selv nokså intrikate. Tenk at man virkelig har høyt lønnede forskere til å innprente oss om global oppvarming - bare for at staten skal kunne legge på bensinprisen igjen! Makan!

Denne dama har forresten sett deler av den filmen til Al Gore. Ikke hele, for det var jo SÅ uinteressant!

Jeg trodde oppriktig talt ikke det var mulig i dag å ikke tro på global oppvarming.
Postet 07-09-07 kl 12:57 av bina bina er ikke aktiv
Gammel
LilleLeo sin avatar
Hun høres skikkelig smart ut.
Postet 07-09-07 kl 13:49 av LilleLeo LilleLeo er ikke aktiv
 

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no