Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Cazandra

Legevakten 2 ganger ikveld!

Rangér dette innlegget

Legevakten 2 ganger ikveld!

Postet 01-12-08 kl 22:41 av Cazandra

Stakkars mellombror, da. I det siste har han brukt ventolinen oftere og oftere. Før trengte han den annehver eller 3.hver måned, nå er det hver dag.
Våknet i natt av at han ikke fikk puste ordentlig, så han fikk med seg ventolinen i barnehagen. Den glemte jeg selvsagt da jeg hentet han og da vi skulle i bursdag fikk han et anfall. Ble helt matt og pustet fryktelig tungt. Ringte og fikk time til legevakta, fikk komme med det samme. Ble der i 40minutter med "dampmaskinen", tok og crp for å utelukke det. Den var helt fin.
Han ble så lettet da han kjente at han fikk puste ordentlig igjen, begynte å tøyse fælt der han satt. Fikk en lommelykt som premie!

Så avgårdeKåre til bursdagen til søskenbarnet, der fikk vi deilig kveldsmat med rekesalat, potetsalat, karbonader, laks og mye annet godt.
Men så begynte han igjen. Hjalp litt å sitte ved verandadøren og puste inn kald luft.
Fikk spist litt kake før han begynte å gråte og sa han ikke fikk puste. Klagde på vondt i magen og vondt i pannen. Vi ringte og spurte om vi kunne komme inn igjen....På vei bort kastet han opp i bilen, stakkars. Av med klærne og på med lillesøsters klær fra barnehagesekken. Da fniste han litt.
Måtte vente litt på å få kommet inn. Så var det påan igjen og vi fikk resept på ventolin slik vi kunne hente på vaktapoteket. Sovnet i bilen, helt utslitt.
Jeg kjenner at jeg er tungpusten selv etter å ha hørt på ham i flere timer.

Må få forebyggende medisiner til ham nå, ja. Får håpe legen har tid til ham i morgen.

Lille vennen min.

Kommentarer totalt 12

Kommentarer

Gammel
nolo sin avatar
Postet 01-12-08 kl 22:48 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Postet 01-12-08 kl 23:04 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar

Håper natten blir bra.
Postet 01-12-08 kl 23:08 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Propella sin avatar
Så kjedelig. Jeg håper at dere får legetime i morgen. Sånn her kan jo ikke stakkars gutten ha det. Eller mammaen heller. Håper at ikke natten blir alt for ille.
Postet 01-12-08 kl 23:21 av Propella Propella er ikke aktiv
Gammel
Cazandra sin avatar
Det pleier å være lang ventetid på en vanlig legetime, men jeg skal si det haster!
Får helt vondt av ham når han setter seg ned og strever med pusten.
Postet 01-12-08 kl 23:22 av Cazandra Cazandra er ikke aktiv
Gammel
Koma sin avatar
Stakkars gutten din Håper dere får en bra natt, og at du får legetime til ham fort i morgen. (Jeg er i samme situasjon selv, med lillebror som puffer Ventoline som en helt men vi har heldigvis legetime i morgen, så skal vi se om han må ha noe sterkere krutt)
Postet 02-12-08 kl 00:10 av Koma Koma er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar


Du har ikke julestjerner i hus, vel? Om du har det, så kast dem ut. Jeg har vokst av meg stort sett alle pusteproblemer, men gi meg en julestjerne ...
Postet 02-12-08 kl 08:49 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Stakkar liten. Det kan ikke være lett som mor å se at gutten strever sånn. :comfort: Håper dere finner årsaken til at han er ekstra plaget nå.
Postet 02-12-08 kl 08:51 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Noba sin avatar
Å, uff, det hørtes fryktelig trasig ut både for liten og stor. Håper forebyggende medisin kan hjelpe han.
Postet 02-12-08 kl 08:56 av Noba Noba er ikke aktiv
Gammel
Susse sin avatar
Stakkar liten. Så slitsomt. Får håpe legen kan gi han noe han kan bruke mer fast i slitsomme perioder. Det er jo klassisk astma og falsk kruppvær nå.
Postet 02-12-08 kl 10:29 av Susse Susse er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Postet 02-12-08 kl 11:08 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Cazandra sin avatar
Ingen julestjerner ihus, har ingen blomster med blomst på. Bare grønne planter!
Tror vedfyringen og har gjort sitt i tillegg til tørt vært og forkjølelse.
Fikk hastetime 11:20 idag og legen var enig med meg at det er på tide med noe faste medisiner siden ventilinen ikke funker som den skal.
Nå er det flutide, pulver, 2 ganger om dagen og ventolin når det er som verst.
Satser på at han blir bedre dag for dag nå.
Skal og inn på SUS for kontroll i Januar.
Postet 02-12-08 kl 14:43 av Cazandra Cazandra er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Cazandra

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no