Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 02-04-20 kl 08:50 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er i gang på hjemmekontoret. I dag skal jeg starte dagen med å lese en lang rapport, så jeg har valgt å sitte i sofaen.

Hodet mitt er et helt annet sted enn jeg var i forrige uke. Da bare gråt jeg hele tiden, og klarte ikke å lese noe som helst. Nå fungerer jeg faktisk ganske greit, jobber veldig mye og klarer det meste. Men jeg tror nok at jeg skal ta påskeferie neste uke allikevel ... selv om jeg da får vanvittig mye å gjøre uka etter påske.
Postet 02-04-20 kl 08:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har fått sendt ut torsdagsquizen på jobb, skal dukke ned i noe tall i dag så har en god plan for dagen. Begynner liksom å gå seg litt til dette.
Postet 02-04-20 kl 09:06 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg føler meg helt rar, og har gjort det i over en uke. Forrige uke kjentes det som veggene kom mot meg, mens denne uka er jeg fullstendig tafatt med alt som gjelder mitt eget velbefinnende. Jeg fungerer godt for barna heldigvis, men jeg finner liksom ingen grunner til å ivareta meg selv. Dagens prosjekt er å spise nok til å ikke gå i bakken, og kanskje til og med komme meg ut og gå en tur. Radikalt.
Postet 02-04-20 kl 09:21 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har nesten fri i dag, ingen arbeidsoppgaver som lærer, men det endrer seg forhåpentligvis etter påske, uansett om skolen åpner eller ei. Skal på et teamsmøte senere i dag, men da som hovedtillitsvalgt.

Ser ut som været er bra, så tror jeg skal gå meg en tur.
Postet 02-04-20 kl 09:22 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Morn, gruff. Føler at alt går treigere for hver dag. Det passer aldri å kjøre ut på jobb for å hente tastatur og mus, og jeg orker ikke å komme meg ut for å trene, selv om jeg vet at det sikkert ville vært godt.
Postet 02-04-20 kl 09:22 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg er så trøtt at det ikke burde vært lov. Var på legevakten sent i går kveld for å endelig bli testet for korona og andre uhumskheter og fikk pokker meg ikke sove etterpå. Kan ikke be isolerte, hjemmekontorarbeidende a-mennesker om å komme ned på legevakt halv elleve på kvelden, uten at det får konsekvenser.

Men, klar på hjemmekontoret for en møterik dag. Lurer på om jeg skulle laget med en stor termos med kaffe før møtebonanza starter? Hmmm, tror jeg gjør det. Det skulle vel helst vært en termobøtte, men det har vi ikke.
Postet 02-04-20 kl 09:27 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jeg er imponert over dere som får til å kombinere hjemmekontor og hjemmeskole! Jeg var hjemmelærer i går, og jeg satt altså med ungene til 14.30 før de var ferdige (ikke medregnet en K&H oppgave). Ikke sjans til å jobbe innimellom, så det som må gjøres må tas etterpå.
Postet 02-04-20 kl 09:31 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Dette er en offedag og offeuke, jeg er lei. Og trøtt. Føles som jeg jobber døgnet rundt, og aldri har fri. Alt er bare blæh. Har kaffe da.
Postet 02-04-20 kl 09:32 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er også kriminelt trøtt, og dessuten startet dagen med gnisninger på hjemmeskolen (når går frokostbordet over til å være vgs?). Men i det minste skal vi ha vafler til lunsj.
Postet 02-04-20 kl 09:34 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har kink i nakken og drakk nok for lite i går, så jeg våknet med et bankende hode. Herlig start på dagen!

Mannen skulle kjøre og hente studenten, som skal hjem på påskeferie, i dag, men har nesten ikke sovet i natt og måtte utsette. Han var redd for å sovne bak rattet.

Håndtverkerne, som skal lakke kjøkken- og stuegulvene, har ennå ikke vist seg og blir de ikke ferdig i henhold til alternativ plan B heller kommer jeg til å ha en skikkelig meltdown, ikke bare av typen mini som jeg hadde i går da det viste seg at å gå tidlig og komme seint ikke var forenelig med å fullføre som avtalt etter plan A.

Det er ikke til å stikke under stol at det å ha hatt håndtverkere i huset i hele hjemmekontorperioden har vært slitsomt. Nå er jeg veldig lei og sliten og vil ha de folka ut!
Postet 02-04-20 kl 09:34 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Så kjipt med arbeidsfolk som ikke holder avtalt plan da, Nenne. Vi hadde en elektriker på besøk i går, som byttet gamle spotter i taket hos oss.
Jeg anbefaler alle som har "gamle" halogen og 12 volts pærer med egne trafoer til å sjekke sine. Etter å ha byttet nå på kjøkken, stue, gang og 2. etasje stue, så har vi oppdaget 4 branntilløp.
Nå har vi bare 2 bad igjen, så er alle spottene i huset byttet. Kjempeskummelt å tenke på hva som kunne skjedd!
Postet 02-04-20 kl 09:43 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Her rusler og går det. Eg veit at det er det at eg jobber mykje , som gjer at det går greit. Får ikkje tid tid til å tenkje så mykje og hengi meg til grublerier. det
Det var forresten veldig søtt i går kveld. Den eldste onkelen min ringte, (eg har mange!), berre for å sjekke korleis det gjekk. Han hadde ikkje så masse å ta seg til for tida, og skulle ringe alle nevøer og nieser i løpet av uka. Utrolig kult!
Postet 02-04-20 kl 09:48 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er på dag 2 som permittert. Jeg har jobbet ekstremt mye i det siste, så jeg sliter med å roe meg ned og ikke lese jobbmail.
Postet 02-04-20 kl 09:50 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Studenten min kommer ikke hjem til påske heller, det er skikkelig kjipt. Hun er jo voksen, men ..

I dag logger jeg av og går tur. Har planlagt ei mil foreløpig, men været er godt. Mulig jeg går lenger for å riste av meg jobb og skuffelse.
Postet 02-04-20 kl 09:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg sitter i bil utenfor legekontoret og venter på mellomste datter som tar blodprøver. Det hagler, så alt ble hvitt på et minutt eller to. Jeg kom nettopp på at jeg har glemt å spise frokost, så ikke rart jeg er litt skjelven.
Digitalt møte med BUP, Kommunepsykolog og barnevern seinere for å drøfte sårbare elever. Psykiatrien har funnet ut (eller fått samtykke) til å myke opp litt taushetsplikt, slik at skolen får vite om noen av elevene de har i sitt system som vi bør følge tettere. Det skrikes om de sårbare barna, men så lenge taushetsplikten hindrer for et samarbeid er det lite vi kan gjøre med de vi ikke vet om. Jeg har mast om et samarbeid i tre uker nå, så flott at vi får vite litt dagen før påskeferien.
Postet 02-04-20 kl 10:03 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her har jeg hatt tre monsterdager, men nå roer det seg litt på jobb. I tillegg til tre-fire møter må jeg "bare" ringe alle 29 kontaktelevene mine før vi tar ferie, og planlegge de første to ukene over påske i den ene tyskklassen min.

Det er ledelsen som har pålagt oss å planlegge framover, som del av skolens risikovurdering. Oppleggene må kunne gjennomføres både som hjemmeskole og ordinær skole, og må kunne overtas av en annen lærer hvis vi blir syke. Fikk unna to klasser i går, sammen med de andre lærerne med samme fag på samme trinn - men denne klassen har jeg alene. Det er også en klasse som kan komme opp i muntlig eksamen hvis de ikke blir avlyst.
Postet 02-04-20 kl 10:09 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Sitter i formannskapsmøte og hører på innlegg fra kommuneoverlegen. Lang møtedag.
Postet 02-04-20 kl 10:17 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Adrienne: så godt å endelig få svar!

Divine: Håper du finner en slags ro i ny hverdag. Så rart å gå fra 100 til 0 i tempo. Håper permitteringen ikke blir langvarig.

Her blir det en rolig dag, hvor jeg er tilgjengelig for hjemmeskolebarn. Ruskete i hals og hode etter terrassetreff i går kveld. Gleder meg enormt til varmere vær.
Postet 02-04-20 kl 10:37 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hardt å stå opp i dag. Strålende sol når jeg kjørte til jobb, men nå skyer det over. Og så blåser det litt i kasta.
Postet 02-04-20 kl 10:46 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Har mottatt en skriftlig og to muntlige klager på fasit på quizen i dag. Ikke min feil at de ikke kan regnereglene, man skal multiplisere før man adderer slik er det bare.
Postet 02-04-20 kl 11:05 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Voksenopplæring, Frøy!

Det blåser skikkelig her i dag, så selv om det er sol er det ikke så fristende å gå ut. Jeg må en tur på kontoret, fikk melding i går om at påskeharen hadde vært innom. Bildet som fulgte med viste påskeegg og en flaske rødvin på pulten min
Postet 02-04-20 kl 11:23 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Her blåser det og snør. Ferdig med 1/3 skypemøter.
Postet 02-04-20 kl 11:56 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Blir gal av 7.klassingens norskoppgave. Makan til petimeterkorrigering fra lærer for å få det godkjent. De har ingen dialog med lærer annet enn gjennom tilbakemeldinger i itslearning. De kan like gjerne la vær med sånne oppgaver før de kommer i et klasserom igjen.
Postet 02-04-20 kl 12:07 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Fintdethei!: Det var veldig fjernt fra sånn vår 7. klassing har det. Det får masse oppgaver, men det meste skjer på nett og de leverer inn på OneNote. Jeg vet ikke om knerten får noe tilbakemeldinger i det hele tatt, men han virker svært fornøyd med opplegget. (Mange her i kaffebloggen reagerte på den voldsomme mengden fysisk aktivitet de skal rapportere inn, men min knert er i hvert fall veldig fornøyd med det.)
Postet 02-04-20 kl 12:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no