Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 19-03-20 kl 08:30 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Våknet tidligere enn planlagt i dag, så jeg har fått unna litt mens de andre fortsatt sov. Må prøve å få til mer utetid i dag, siden det ser ut til både å bli plussgrader og lite vind.
Postet 19-03-20 kl 08:32 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er klar gåtur før bonansa med nett-forelesning fra universitetet. Spent på den digitale gjennomføringen og om ungene makter å få jobbet effektivt på soverommene. Jaja. Neste uke vil det være altfor tomt her, så jeg får nyte så lenge jeg kan.
Postet 19-03-20 kl 08:39 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Morgenturen før jeg setter meg ned på hjemmekontoret blir lengre og lengre. Jeg trenger rett og slett den tiden alene før vi samles rundt spisebordet for hjemmekontor/-skole. Litt frisk morgenluft gjør meg nok heller ikke vondt.

I dag består kalenderen av sånn passelig mange møter. Jeg får både vært "sosial" og gjort tinga jeg skal. Håper jeg.
Postet 19-03-20 kl 08:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ungdommen starter undervisning kl åtte, nå er klokka ti på og det er fremdeles dørgende stille på rommet. Jeg vurderer å slippe inn bikkja.
(Han er myndig og må styre hverdagen selv, i går rakk han det med tre sekunders margin).
Postet 19-03-20 kl 08:50 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 19-03-20 kl 08:56 av Blondie
Gammel
polarjenta sin avatar
Her er bare jeg oppe. Skal en tur på jobb i dag, ringe tillitsvalgte og et tilsettingsmøte. Så skal vi ha et drøftingsmøte på teams i dag. Jeg har hatt teams lenge, men ikke brukt teams til det, så det blir jo spennende.
Postet 19-03-20 kl 08:54 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen. En avkoblingsquiz er sendt ut til avdelingen min. Jeg har en del oppgaver på jobb i dag, hjemmeskolen til ungene tar seg opp med arbeid og jeg skal på et digitalt jobbintervju i dag. Travel torsdag.
Postet 19-03-20 kl 09:04 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blondie: 15-åringen har obligatorisk pålogging kl 08.30. I går gikk jeg inn på rommet hennes 08.25, og da lå hun der med ekstremt smale øyne, men med pc-en på og oppkoblet. Hun gjør skolearbeidet når hun bare kommer i gang, så jeg forsøker å ta det med ro (men det er klart det er enklere med ungdomsskoleelever som ikke har eksamen eller fraværsgrenser).
Postet 19-03-20 kl 09:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen! Jeg er en tur på kontoret i dag. Er heldig å kunne veksle litt, og det var fantastisk å kunne drøse med kolleger over morgen-kaffen! Selvsagt i hver vår ende av rommet.
Postet 19-03-20 kl 09:28 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Våkne alle tre. Eldste har gått til bestemor for å gå tur med henne og hund, på avstand. Hun har valgfaget Innsats for andre, så en tur med besteforeldre var visst OK der.

Ingen møter i dag, heldigvis.
Postet 19-03-20 kl 09:31 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Frøkna og jeg er oppe. Hun har alt rukket å ha muntlig historieprøve. Fra Herremannens rom hører vi ingen ting foreløpig - men han sa i går at han hadde gjort ferdig de fleste fagene for både denne og neste uke, så jeg regner med at han har kontroll.

Det at han er så tidlig ferdig, er nok en blanding av litt lite arbeid og at han jobber utrolig fort og effektivt når han først kommer i gang. Han fant tydeligvis "grooven" i går.
Postet 19-03-20 kl 10:01 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Åh, jeg gleder meg til å faktisk kunne ta morgenkaffen med kollegaer! I mellomtiden har vi hatt en liten chat på morgenkvisten, det er fint det også.

Hele tre Teamsmøter på plakaten i dag, så det blir en litt kort hjemmeskoleøkt i skoletiden, men eldste har naturfagsobservasjon ute på sin plan i dag, og den kan vi fint ta etter tre også. Tilpasning er fint, i går hadde vi gym på kvelden.
Postet 19-03-20 kl 10:06 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb og tvinner tommeltotter. Og kjekt når medarbeider både snufser og tørrhoster.
Postet 19-03-20 kl 10:13 av star star er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Hadde det ikke vært for kaffebloggen ville jeg gått totalt surr i dagene.
Postet 19-03-20 kl 10:41 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn. På plass på hjemmekontor og skole. Jeg savner kollegaene mine.
Postet 19-03-20 kl 10:51 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg holder vanlig timeplan og holder styr på dagene på den måten.

Akkurat nå har jeg norsk, og sitter og følger med om det kommer meldinger med spørsmål. Vet ikke om elevene har norsk akkurat nå, da - men de har en innleveringsfrist på ukesoppdraget, og så lenge de overholder den, er det ikke noe problem.
Postet 19-03-20 kl 11:41 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg måtte blåse støvet av gamle tyskkunnskaper i går og hjelpe eldste å skrive tekst på hjemmeskole. Usikker på om hun egentlig vil ha hjelp av meg...

Er på kontoret i dag for å få oversikt over søkerbunken - den er utrolig stor.
Postet 19-03-20 kl 12:04 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Ungene her får nye oppgaver hver dag, så ingen mulighet til å skaffe seg noen fridager. Virker også som om flere av vennene, til minsten ikke tar dette så nøye, er noen som driver å ringer og maser og spilling midt på dagen.
Postet 19-03-20 kl 12:29 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har okkupert eldste sitt rom for å kunne ringe til kollegaer som trenger brukerstøtte. Hun er den eneste som har skikkelig pult og stol. Det er fungerer som sminkepult og mye å rydde unna for å få plass til min lille bærbare.
Postet 19-03-20 kl 13:04 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Fordelen med alle møter på teams er at jeg kan skru av lyd og kamera og hoste og snyte meg så mye jeg vil når jeg ikke skal si noe. Litt bedre form i går så da bakte jeg boller og rundstykker. I dag er formen slakk igjen så nå ligger jeg på sofa og venter på snill svigerinne som skal handle for oss.
Postet 19-03-20 kl 19:10 av Dali Dali er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no