Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 05-08-22 kl 07:56 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Heilo sin avatar
Gjesp! Etter to uker med hjemmekontor, hyttekontor og teltkontor skal jeg i dag på kontorkontor. Må bare våkne, dusje, lufte hunden, spise frokost og lage matpakke først. Det blir nok ikke noen tidlig start på dagen i dag heller...
Postet 05-08-22 kl 08:15 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Endelig, på femte jobbdagen, begynner kroppen å gå ut av sin slappe feriemodus. Litt kvikkere i beina i dag. Forhåpentligvis også i hodet.

I dag håper jeg å få noen rapporter ut av huset. Ballen sparkes dermed også videre, og jeg kan fokusere på ren drift en liten stund til.
Postet 05-08-22 kl 08:48 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontoret i dag også. Det var riktig trivelig i går, men jeg er ikke så sikker på at jeg var så innmari effektiv. Vi har omorganisert og skal bytte plasser, så i går brukte jeg en del tid på å snakke med både nye og gamle kolleger og å inspisere det området hvor min nye seksjon skal sitte. Jeg er skeptisk til omorganiseringen, men gleder meg over at folka i den nye seksjonen min er veldig trivelige.


I går var første dagen på kontoret og jeg var altså så urutinert. Jeg klarte å kjøre i meg tre kaffe innen klokka var 9, og det er veldig mye mer enn jeg har drukket i ferien. (Jeg møter tidlig på jobb, altså.) Så jeg ble sittende å riste. I dag skal jeg fordele kaffedrikkinga litt mer utover.
Postet 05-08-22 kl 08:58 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Godt mål for dagen Tjorven.

Jeg er også på plass i landskap. LItt bedre plass i dag og jeg har utsikt over byen og det som ser ut til å bli en fin dag. Jeg tror at denne arbeidsdagen blir kort, for om det blir mulig å klippe gress så skal jeg hjem og gjøre det.
Postet 05-08-22 kl 09:05 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er oppe, nyter en av de siste feriedagene. Litt organisering og planlegging før høsten står på programmet. Mulig ungdommene ikke er like motivert.
Postet 05-08-22 kl 09:10 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Argh, sitter og venter på tilleggsundersøkelser (som jeg har bestilt), men vet det er mye fravær blant dem som utfører sakene. Jeg må få tømt arbeidslista mi før en ukes ferie, men det ser litt mørkt ut..
Jeg var ute og spiste indisk med kollegaer i går I dag er det sol og greier, du store alpakka!
Postet 05-08-22 kl 09:43 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Ensifret på gradestokken, og regn innimellom solgløttene, Appelsin..
Siste feriedag, hadde tenkt å jobbe halv dag, men jeg gidder ikke. I stedet skal jeg kjøpe ingredienser for å lage sjokoladekake til babyen min som er halvveis til 30 i morgen....hjelp! Muligens en tur til Ikea også, da hun lurer på om hun ønsker seg en ørlite oppgradering på rommet. Vi får se.
Postet 05-08-22 kl 09:50 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg er på kontoret og sitter i resepsjonen (siden de som vanligvis jobber her ikke er på jobb). Litt kaostilstander her. Gymsalen er full av statister til en filminnspilling (Hør her’a filmatiseres). Elektrikere trekker kabler. Renholdsfirmaet vasker siden jeg ikke godkjente hovedrenholdet. Et arkivskap ble bulket av elektrikerne i går og selv om man får opp alle skuffene er det litt krisetilstander for vedkommende som bruker skapet (og tenk, de la ikke igjen en lapp om at de hadde vært uheldige…). Og vaktmester er ikke kommet seg på jobb enda.

Postet 05-08-22 kl 09:52 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blånn: Det er liksom alltid litt kaos hos dere. Men dette kaoset hørtes overkommelig ut hvis du bare tar frem voksenstemmen.
Postet 05-08-22 kl 09:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Det hørtes jo faktisk ganske kaotisk ut, Blånn

Ja, ok, det var kanskje litt snepen temp da jeg var ute og gikk i morges, Fintdethei. Halvveis til 30, du altså koselig å tenke 14,5 år tilbake, da vi møttes.
Postet 05-08-22 kl 10:07 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Helt overkommelig kaos, ja. Og statistene tok det pent da jeg sa at de ikke kan røyke i skolegården.
Postet 05-08-22 kl 10:21 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Den boka hørte jeg på i sommer, Blånn. Så gøy at den blir filmet. Lydboka anbefales herved.
Postet 05-08-22 kl 10:25 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg leste boka for en stund siden. Tror det de filmer her har forbindelse med Pride, mye regnbueflagg og en del glitter på statistene.
Postet 05-08-22 kl 10:36 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Og der tuslet en (visstnok) kjent stipper gjennom skolegården. Her er lakk og lær gitt.
Postet 05-08-22 kl 10:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Du har aldri en kjedelig dag på jobb, Blånn!

Siste feriedag her, litt blå himmel og om en time kjører vi hjemover til sommer og sol.
Postet 05-08-22 kl 11:05 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Og en drag queen.
Postet 05-08-22 kl 11:19 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg har gjort alle andre arbeidsoppgaver jeg kunne før jeg skal inn i adm.systemet vårt. Har ennå tilgode å møte noen som er fornøyd med det systemet i osloskolen. Men språkgrupper må på plass før elevene kommer i uke 34.

Det er iskaldt på kontoret 16.1 grader, det er varmt og godt i gangen. Om vinteren har jeg badstue, så da er det vel godkjent gjennomsnittstemperatur...

Det er vel bare ta på ullgenseren og fortsette inn i det forhatte adm.systemet.
Postet 05-08-22 kl 11:38 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Lykke til, Pamina! Har litt å registrere det jeg også. Faglærere for eksempel.
Postet 05-08-22 kl 11:45 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Nå er jeg nede i 10 prøver.
Så er dere oppdatert
Postet 05-08-22 kl 12:40 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Bra, Appelsin! Da blir det vel ferie snart?
Postet 05-08-22 kl 13:20 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Nå er det 9.
Det går nok mot å ta med PCen hjem i stedet, og gjøre dem ferdig i neste uke, når tilleggsundersøkelsene er gjort.
Postet 05-08-22 kl 13:33 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Heia Appelsin! Jeg har jogget i et glimt av sol og oppholdsvær, nå er det noen timer jobbing. Men det er mest bonus ettersom jeg er på vei tilbake fra sykmelding. Og i kveld skal mannen og jeg på fest, god gammeldags fest med dans og drikk!
Postet 05-08-22 kl 13:38 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Dans og drikk høres skikkelig bra ut tink.

Artig at det begynner å bli mange som er tilbake fra ferie, og i svært varierte jobber. Lykke til med prøvene Appelsin, og med systemene Pamina og Blånn.
Postet 05-08-22 kl 13:46 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God ettermiddag! Sol og regn over fjord og fjell her på barndomshjemmekontoret. Men det er jo fredag!! Har straks overlevd første jobbeuke etter ferien, fra neste uke blir det kontorjobbing. Og vi får levert den nye bilen på tirsdag, etter 13 måneders venting, hurra! I tillegg totalrenoverer vi badene hjemme, ett om gangen, så håndverkere i hus i 10 (!) uker. Eyes on the price!
Postet 05-08-22 kl 13:55 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Fredag og snart helg, og nesten bare avslapping.
Må bare fikse lit ti leiligheten til broren min før den skal selges og jobbe litt jobb relatert.
Blir litt overtid før jeg skal hjem også, menlitt kortere dag i dag. 23 og 23.30 var jeg ferdig onsdag og i går. 19 tmer overtid på 3 dager er litt i overkant kjenner jeg på kroppen, spesielt siden det er første uke etter ferien.
Postet 05-08-22 kl 15:25 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Da ble det ordentlig voksenseng på ungen, og den gamle er delvis demontert, og håper et finnoffer finner den verdig asap…
Postet 05-08-22 kl 18:23 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Ny, stor seng blir skikkelig luksus!
Postet 05-08-22 kl 19:28 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Så akkurat skolen din på tv, Blånn.
Postet 05-08-22 kl 22:14 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no