Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 03-01-22 kl 08:34 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 39

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar

Så var det på'n igjen, da. Fortsatt hjemmekontor, i hvertfall de fleste dager. Og burde det ikke være forbudt å måtte skifte passord en mandag morgen etter ferien?
Postet 03-01-22 kl 08:43 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Godmorgen.

I dag var det tungt å komme i gang.

Hjemmekontor på et hjørne av et ellers julepyntet spisebord. Det er litt absurd, men jeg vil gjerne ha julen denne uken, som en litt glidende overgang mot hverdag. Og det er deilig å se inn på en mørk stue bare med lysene fra adventsstjerne og juletre.

Jeg har akkurat passe mye å gjøre, så arbeidsdagen er forsåvidt greit. Kan tillate meg å drive litt klesvask underveis også.
Postet 03-01-22 kl 08:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Der var jeg i gang igjen på hjemmekontoret. Hodet er forsåvidt på rett plass nå, men jeg kjenner at det er skikkelig tungt å komme i gang. Jeg avsluttet en del ting før nyttår, og det å starte opp nye prosjekter på hjemmekontoret er TUNGT.

På den annen side - 3. januar i 2021 tror jeg var årets kjipeste dag for meg. Da stengte Norge fullstendig ned, og jeg skjønte at det skulle forbli sånn lenge. Jeg har full tro på at 3. januar i år blir langt bedre. Nå skal jeg kanskje få 3. dose snart også - til fredag er det 20 uker siden 2. dose.
Postet 03-01-22 kl 08:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen!

Har vært på plass på hjemmekontoret siden 0615 i dag, det kommer ikke til å bli en fast greie kjenner jeg, men er mye som skal ordnes nå i starten av året så jeg måtte bare komme i gang.
Postet 03-01-22 kl 08:52 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Brakstart på hjemmekontoret, hodet halter med. Jeg er fremdeles i feriemodus, kjenner jeg. Kun en dag på bortekontor denne uka, det gjør ikke underverker for motivasjonen.

Men altså, nytt år og blanke ark og det der.
Postet 03-01-22 kl 08:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor og en på hjemmeskole, ingen ungdommer med covid, bank i bordet. Jeg har fått innkalling til booster på torsdag, det blir greit å få unna. Trøtt i dag, så litt slow start på alle.
Postet 03-01-22 kl 09:21 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Vekkerklokke på 04.45 for å kjøre sønn til flyplassen. Legg til at man ikke får sove når klokken er satt på 04.45 dagen etter ferie. Akkurat i dag er hjemmekontor en bra ting. Det regner hunder og katter ute. Jada. Neida. Jo
Postet 03-01-22 kl 09:22 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Primrose sin avatar
Tung start på hjemmekontor her også, men hovedsakelig fordi døgnet ikke er helt snudd tilbake i hodet mitt. Et par dager til så bør det ha gått seg til, enn så lenge blir det ekstra kaffe. Vi har plandag så hjemmekontor må bli med unger rundt omkring.
Postet 03-01-22 kl 09:25 av Primrose Primrose er ikke aktiv
Gammel
Mørk og trist på hjemmekontoret, regn i lufta, men jeg har allerede drukket opp kaffen. 13-åringen kom seg opp og er på skolen; eldste har fri i dag også og sover fortsatt. Effektivt her hjemme er det ikke.
Postet 03-01-22 kl 09:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Er det på Vestlandet det regner? Eg kjenner qt eg er veldig glad for snøen som ligg her no. Og glad for å starte flrste dag etter jobb på rødt, og like glad for qt i mårra og onsdag er det skoleskole. Og etter det er det snart helg.
Eg jobber med å fokusere positiv, som de forstår.
Postet 03-01-22 kl 09:43 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Årets første sykkeltur til jobb. Her holder jeg på med å krangle med bank- og regnskapssystemer, men belønningen er et heldigitalisert system som jeg forhåpentligvis skal spare mye mer tid på enn jeg bruker på å sette det opp.

Jaja, til arbeid. Igjen. Eller, hente mer kaffe først.
Postet 03-01-22 kl 09:46 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
Sissel sin avatar
Rolig start på året på hjemmekontor her. Det regner ute, og er 6 plussgrader, så noe særlig vinter å snakke om har vi ikke.
Postet 03-01-22 kl 09:50 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Det regner i alle fall på Sørlandet, men det er mildt og fint. I morgen blir det kaldere; fryser sikker på da. Jaja.
Postet 03-01-22 kl 09:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Hjemmetestet og på jobb. Lovhjemmel for å pålegge ansatte fritidskarantene er allerede etterspurt. Planleggingsdag på teams er så der. Lærerne sitter trinnvis i klasserom. Ledere på hvert sitt kontor.
Postet 03-01-22 kl 10:00 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Fått printeren til å funke, så nå bør hjemmekontor gå mye bedre.
Nå er det Teams møte, men i dag er det veldig vanskelig å høre noe.
Postet 03-01-22 kl 10:14 av star star er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Hjemmekontoråret startet med en ekstra lang morgentur med bikkja, tente stearinlys i tåka og ellers en hjerne som bader i sirup.

Men siden jeg skal ha et møte med øverste sjefen min om en times tid, er det bare å få vasket ut den sirupen. Hvordan vet jeg ikke enda. Komme seg ut av FP, kanskje?
Postet 03-01-22 kl 10:47 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn fra hjemmekontoret, hvor det er litt innkjøringsvansker. Må jeg liksom jobbe?! Har ikke kommet lenger enn til å redigere todo-lista mi.
Postet 03-01-22 kl 10:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Det regner i hvert fall heftig på Søre Sunnmøre. All snøen som kom i jula er snart borte. Har egentlig "fri" i dag, men må bruke dagen på å forberede uka for min nye sjetteklasse og sette meg inn i alskens nye systemer jeg aldri har vært borti før.
Postet 03-01-22 kl 10:58 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Her regner det ikke, men temmelig grått ute foreløpig i hvert fall. Jeg utsetter oppstart en dag siden det er planleggingsdag på skole og SFO i dag, så jobb først fra i morgen. Kaffe og pc nå, men må fortsette litt på rydding og vasking etterhvert. Kanskje.
Postet 03-01-22 kl 11:18 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg starter jobb-året med en sykedag. Har korona, og er egentlig i overraskende god form, men sykt trøtt og skikkelig brainfog. Men ingen hoste eller feber, bare nysing, snørr og hodepine.
Postet 03-01-22 kl 11:29 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har egentlig fri til i morra, men vi skal snart ha infomøte på Teams siden fylket hadde datainnbrudd 23. des. Veldig spent på hvordan jeg skal ha hjemmeskole for to av tre klasser de neste to dagene når vi ikke kan bruke læringsplattformen vår og det meste av datasystemer er nede. Ledelsen tror de når elevene ved å legge ut info på Facebook, selv om vi forteller dem igjen og igjen at elevene ikke bruker FB og mange ikke engang har bruker der mer.
Postet 03-01-22 kl 11:34 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Nå ut til ungdommer på FB? Tror de har bedre effekt med brevduer.
Postet 03-01-22 kl 11:42 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jepp. Kan du si det til rektor hos oss – én gang til?

(De har fått Transponder opp å gå igjen, men mange gidder ikke å lese de meldingene nøye nok, og hvis de har spørsmål, når de ikke lærerne på en enkel måte for å spørre sånn situasjonen er nå.)
Postet 03-01-22 kl 11:49 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg sender røyksignaler til rektoren din med en gang!
Postet 03-01-22 kl 11:51 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Postet 03-01-22 kl 11:57 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Her er det tåke både ute og inne, men jeg er da i gang på hjemmekontoret, og snart ferdig med halve dagen allerede.

Har en tanke om å delta mer i kaffebloggen og være mer sosial på nett nå som det er nedstengt overalt, hyggelig å "se folk".
Postet 03-01-22 kl 11:57 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Jeg starter året med friskt mot, og har gått tur i lunchpausen, og lunchen ble av det sunne slaget (bittelitt salatrester fra tacoen på lørdag og 2 knekkebrød).

Var opphold når jeg gikk hjemmefra, men fikk selvfølgelig ei byge på turen.
Postet 03-01-22 kl 13:02 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg sendte 13 åringen ut for å hente seg en hurtigtest og gå på butikken å kjøpe såpe til oppvaskmaskinen samt lunsj om hun gadd å bære det. Hun kom da hjem med hurtigtest, ost og horn. At oppvasken snart kommer å tar oss er vist ikke så nøye.
Postet 03-01-22 kl 13:04 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ungene har hentet hver sin hurtigtest som skal brukes før skolestart i morgen. Jeg har fri i morgen også, så det blir ikke så innmari bratt start på hjemmekontor.
Postet 03-01-22 kl 13:44 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ferdig med arbeidsdagen. Fort gjort med halv dag. Men kommer sikkert til å gjøre mer litt senere.
Postet 03-01-22 kl 14:10 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Traurig start på hjemmekontoråret her også. Alle de under 18 hadde planleggingsdag, men ble vekket på brutalt vis kl. 10 i forsøk på å snu døgnet før første skoledag i morgen. Nå har yngste forsvunnet ut (sikkert funnet en venn de kunne være inne hos i sludd og regnvær), mellomste er på testhenterunde for seg og søsteren.
Postet 03-01-22 kl 14:51 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Stompa: Så at fylkesbyrådslederen mente det ikke var noe problem, innbruddet skjedde tross alt lillejulaften så lærerne hadde jo hatt god tid til å forberede seg til skolestart.
Postet 03-01-22 kl 15:15 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Nei, nå stempler jeg ut, det får være nok på årets første arbeidsdag. Jeg hører strikketøyet roper på meg.
Postet 03-01-22 kl 15:31 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg tenker også at det er nok nå på den første arbeidsdagen i år.
Postet 03-01-22 kl 15:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Trøtt på hjemmekontoret her også. Juleferien ble bare sånn så-som-så med alle avlysninger og tester, så jeg føler ikke at jeg har fått ladet batteriene sånn som jeg egentlig trenger.
Postet 03-01-22 kl 15:55 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Jeg sier også stopp nå. Transportoppdrag venter, og allerede etter kun en dag på hjemmekontorstolen kjenner jeg det i nakken og bør dermed prioritere en tur på treningssenteret.
Postet 03-01-22 kl 16:01 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Logger også straks av. Vondt i rompa allerede etter en dag.
Postet 03-01-22 kl 16:09 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jaha. Da har jeg sendt to medarbeidere hjem i karantene. Takket være booster-dose av vaksine kan vi være tre igjen på jobb. Men drifta går under halv fart resten av uka ...
Postet 03-01-22 kl 16:19 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
annemede sin avatar
Det passer dårlig med snø nå. På fredag derimot, eller torsdag ettermiddag, men ikke i natt.
Postet 03-01-22 kl 22:57 av annemede annemede er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no