Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Påskehøna

[Påske2013] 22. mars. Teofelia

Rangér dette innlegget

[Påske2013] 22. mars. Teofelia

Postet 22-03-13 kl 07:00 av Påskehøna

Rocky Road. Easter edition

I dag skal vi lage påskekonfekt. En mektig, "vann-i-munnen"- og "mannen-min-spiste-opp-halvparten-mens-jeg-var-på-butikken"-god konfekt. Nam!

Dette trenger du:

600 g sjokolade. Jeg synes det blir best med mørk sjokolade, men du kan også bruke melkesjokolade, eller en blanding. I denne omgangen brukte jeg 1/3 dronningsjokolade og 2/3 70 %
2 dl marshmallows, eller for anledningen: gult påskeskum.
2 dl pistasjnøtter, usaltet
2 dl peanøtter, salte
2 dl Dumle
2 dl hakket, hvit sjokolade

Smelt sjokoladen over vannbad. Del Dumlene i småbiter (helst uten å spise opp halvparten underveis). Del marshmallowsen i små biter. (Lykke til med det. #klissklass)





Dekk en liten langpanne med bakepapir. Hell alle de tørre ingrediensene i pannen. Hold av litt nøtter til å strø på toppen. Hell sjokoladen over og bland godt. Hell over de siste nøttene. Avkjøl i kjøleskapet over natten.



Del i biter og legg i et dertil egnet påskeegg.








Og da er det bare å pakke inn og sende i posten. (Gratulerer med vel overstått bursdag, Skilpadda. Og god påske. ))

Kommentarer totalt 52  

Kommentarer

Gammel
Mikkeline sin avatar
Denne var farlig god! Ungene mine er ikke så glade i mørk sjokolade, så jeg to 50/50 med mørk og lys sjokolade. Ble veldig godt. Skulle jeg laget kun til voksne hadde jeg nok tatt litt mer mørkt enn lyst i.
Minimarshmallows i forskjellige farger gjorde at den så veldig fin ut når vi skar den opp.
Postet 24-03-13 kl 09:31 av Mikkeline Mikkeline er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Tom for marshmallows, som jeg var sikker på vi hadde.
Godt vi har Zappa ...
Postet 24-03-13 kl 13:31 av Ru Ru er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Påskehøna

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no