Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 29-04-20 kl 08:50 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Våken, nydusjet og snart på vei på jobb. Mye mer effektiv jobbing der, så nå blir det bortekontor på dagtid og forhåpentligvis fri på kveldene.
Postet 29-04-20 kl 09:01 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Oppe og hopper, omtrent klar for nok en dag ved kjøkkenbordet. Bra vær, så kan ikke klage. I ettermiddag må det nok ryddes litt i huset. Det merkes at vi er tre hjemme hele tiden.
Postet 29-04-20 kl 09:19 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Ferdig spist frokost med nesten hele familien. Litt hjemmekontor, og så på jobb for å forberede neste ukes oppstart.
Postet 29-04-20 kl 09:20 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Tiåringen er sendt på skolen, om ti minutter skal jeg kjøre snuppa i barnehagen. Mannen fyrer i ovnen og store slabbedasken sover. Kaffe på kannen og klar for en ny dag.

I morgen reiser vi på hytta, for første gang siden vinterferien.. Jeg fikk tak i gule påskekappegardiner på tilbud i går, så jeg tenker at jeg henger de opp selv om påsken er over..
Postet 29-04-20 kl 09:22 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er aktiv nå
Gammel
Martis sin avatar
Frokost og kaffe med minsten, før skole og hjemmekontor. Spent på om snekkeren dukker opp i dag! Vi skal flytte en vegg 50 cm for å få et litt større barnerom. Mye for lite, men rommet er virkelig trangt for en som snart er tenåring! Og jeg orker ikke å flytte!
Postet 29-04-20 kl 09:23 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg er på kontoret.

Jeg sitter alene bak lukket dør og skal ikke ha noen kontakt med andre. Så de aller beste tingene med å sitte på kontoret får jeg ikke. Men jeg har skrivebord og kontorstol og to skjermer og har gått hjemmefra for å gå på jobb.


Det er første gang siden 12. mars og neste gang blir muligens ikke før i slutten av mai, så det er bare å kose seg.
Postet 29-04-20 kl 09:30 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg skal til frisøren om et kvarter!
Postet 29-04-20 kl 09:45 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg var hos frisør i går, ser ut som et nytt menneske. Ingen av ungene skjønte hvorfor jeg trengte å klippe meg, men det gjorde jeg, for å si det sånn.

Lenestolkontor her foreløpig, ikke så mange møter før seinere i dag, så nyter rolig stue og prøver å få litt oversikt etter en lett kaotisk dag i går.
Postet 29-04-20 kl 09:59 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
I dag har jeg jaggu blitt mamma til en syttenåring.

Et lite snev av normalitet på morran, har levert i barnehagen og på vei for et par timer på kontoret.
Postet 29-04-20 kl 10:01 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen
Siste sykemeldingsdag hjemme. Og idag skal jeg til frisøren
Ellers nyte en dag med solskinn.
Postet 29-04-20 kl 10:08 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med syttenåring Maverick.
Postet 29-04-20 kl 10:12 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med syttenåring, Maverick!

Frokost og kaffe er unnagjort. Må prøve å få renskrevet et dokument i dag, men jeg er usikker på om jeg faktisk har de siste opplysningene.
Postet 29-04-20 kl 10:14 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer med syttenåring.
Postet 29-04-20 kl 10:24 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hurra for bursdagsbarn, Maverick!

Ungene er ute av huset og det er stille på hjemmekontoret, med te og frokost foran skjermen. Har heldagsprøve i engelsk i dag, i overlapp med tre ulike møter, så jeg sitter foreløpig mest standby og venter på spørsmål fra elever. Jeg er litt rastløs, som jeg alltid er etter å ha hatt en kjempeinnspurt på jobb, men det hjalp med fridag i hagen i går! Får planlegge neste ukes undervisning, da kanskje.
Postet 29-04-20 kl 10:35 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
På Gardermoen, på vei til begravelse imorgen.
Postet 29-04-20 kl 10:49 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer til 17-åringen.

Vært hos torturisten og er nå på jobb. Like spennende hver gang hvor jeg skal kjøre. Er noe nytt hver dag omtrent. Veiarbeid flere plasser.
Postet 29-04-20 kl 10:54 av star star er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg klarer ikke å forstå den frisørgleden. For meg er det et nødvendig onde og slett ikke noe jeg har lengtet etter. Godt for bransjen at så mange er glade for at de åpner, da.

Jeg hadde et lite inngrep i går og ble dårlig av narkosen. Sov stort sett hele dagen, med unntak av når jeg måtte hjem. Sov det meste av natten også, så jeg burde føle meg uthvilt. Det kommer kanskje når jeg orker mat. Jeg prøvde meg på en gåtur i morges, det var ikke så fryktelig smart.

Tror dagens Teams-møter må foregå uten kamera.
Postet 29-04-20 kl 11:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er fysisk på kontoret i dag (etter ordre fra legen) og jeg gikk hit. Det tok 1 time og 15 minutter. Det er virkelig noen fordeler med å være delvis sykmeldt, for en sånn tur har kroppen garantert godt av.
Postet 29-04-20 kl 11:07 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Jeg er på jobb. Og ser på elever som har uteskole/friminutt. Sykling til og fra jobb går greit, men jeg sliter med hovne og vonde knær. Det hjalp ikke med regnværet på mandag og at de ble iskalde = mer vondt. Så nå har jeg begynt å strikke knevarmere. Og hadde ullstilongs under i morges. Ser ut som jeg dropper den på hjemturen. Ny og fin sykkelveske hadde jeg også i dag morges. Bursdagsgave fra mannen.
Postet 29-04-20 kl 11:17 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Som ansatt i staten, har vi heldigvis hele tiden fått aksept for at dersom vi har behov for å være tilstede på kontoret, så kan vi det, men vi må avtale med sjefen, slik at vedkommende vet hvor mange som er der til enhver tid.
Postet 29-04-20 kl 11:18 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hurra for 17-åringen til Maverick!
Postet 29-04-20 kl 11:30 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hurra for Maverick-sønnen!

Jeg er superduperlykkelig over å ha vært hos frisøren. Ikke noe mer nakkeragg! Yey!
Postet 29-04-20 kl 12:00 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Gratulerer med mødredagen til Maverick!

En kjærkommen kontordag her også. Effektiviteten blir ikke nødvendigvis bedre av at man får tilgang til ekte kollegaer, men annerledes. Noen oppgaver blir lettere løst, mens det er veldig fristende med en ekstra kaffe-skravlepause.
Postet 29-04-20 kl 12:38 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det er ikke så mye selve frisørbesøket (skjønt det er også veldig hyggelig, siden jeg har gått til den samme i over fem år og han er superkoselig), mer å få orden på den korte sveisen min som ikke akkurat egner seg til å gå uklippet i månedsvis.
Postet 29-04-20 kl 12:54 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Gratulerer til både syttenåringen og deg, Mave! Jeg skal til frisøren om halvannen uke, og gleder meg veldig. Jeg har dog bestemt meg for at dette er tiden å go natural på, i hvert fall prøve og se om jeg liker hårfargen jeg egentlig har. Skal jeg leve med tidenes ettervekst er det greit å gjøre det det året man knapt får lov til å møte noen, tenker jeg.
Postet 29-04-20 kl 13:23 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no