Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Livet med et ørkenbarn

En åpen blogg, hvor alle som vil kan lese og kommentere. Handler, stort sett, om det å være forelder til et barn med CDKL5 - en genfeil som gir store utfordringer.

"Sometimes at the end of the day, as you gaze up at the endless sky, you wonder, "What would Paris have been like?" But then you realize that the desert has become your home- and you wouldn't give it up for the world." (Ukjent forfatter)
Gammel

Februarbildeblogging 5 - Å ha et liv

Postet 05-02-13 kl 16:17 av Inagh
Oppdatert 06-02-13 kl 23:12 av Inagh


Min far begynner bli en eldre herre. I april blir han 81, om vi er så heldige at han ennå er i blant oss. Han begynner nemlig så smått å gjøre seg klar for å reise videre, tror vi.

I det siste har han begynt å sette min bror på saken - få delt ut så mye penger som mulig, til barn, barnebarn og oldebarn, opp til beløpsgrensa for skatt. "Ja, for en dag...
Inagh sin avatar
Slumrende Ullteppe
Postet under Uten kategori
Kommentarer 31 Inagh er aktiv nå
Gammel

Februarbildeblogging 4 - Husk å ta vare på deg sjøl også, da

Postet 04-02-13 kl 19:45 av Inagh
Oppdatert 04-02-13 kl 20:10 av Inagh


Det er så mange som fnyser av dette utsagnet - det som blir sagt så ofte av velmenende sjeler, som en liten floskel når man ikke helt vet hva man skal si, i møte med noen som har det tøft eller travelt i livet:

Husk å ta vare på deg sjøl også, da!

Ja, den er gøy å få, du - spesielt når man har det så tøft og så tungt og så travelt at man ikke...
Inagh sin avatar
Slumrende Ullteppe
Postet under Uten kategori
Kommentarer 20 Inagh er aktiv nå
Gammel

Februarbildeblogging 3 - Nederland

Postet 03-02-13 kl 12:23 av Inagh
Oppdatert 03-02-13 kl 12:32 av Inagh


"Du tar vel ikke bilde av de fine blomstene, med det svære, stygge apparatet ved siden av, vel!?"

Ernie var litt sjokkert og litt oppgitt over kona, som ikke hadde vett på å rydde unna skrotet, før hun foreviget det vakre, lille stykket Nederland som kom på døra vår fredag.

Men jo, jeg gjorde det. Helt bevisst tok jeg bilde av tulipanene,...
Inagh sin avatar
Slumrende Ullteppe
Postet under Uten kategori
Kommentarer 17 Inagh er aktiv nå
Gammel

Februarbildeblogging 2 - God morgen, broder

Postet 02-02-13 kl 12:34 av Inagh
Oppdatert 14-02-13 kl 22:50 av Inagh


Jeg elsker disse lørdagsmorgene, hvor vi ikke skal noe som helst. Ingen grunn til å stresse, ingen grunn til å mase.

Disse lørdagsmorgene, hvor det ligger en våken og blid kar på 10 i senga mellom mamma og pappa - på mystifistisk vis har han havnet der i løpet av natta.

Disse lørdagsmorgene, hvor det ligger en tilsvarende våken og blid kar...
Inagh sin avatar
Slumrende Ullteppe
Postet under Uten kategori
Kommentarer 19 Inagh er aktiv nå
Gammel

Februarbildeblogging 1 - Balanse på Ball

Postet 02-02-13 kl 12:21 av Inagh
Oppdatert 14-02-13 kl 22:49 av Inagh
Jeg la ned bloggen min, for jeg brukte den ikke. Jeg har i etterkant grublet litt over hva jeg evt ønsker blogge om, dersom jeg skulle ta den opp igjen. Februarbilde-utfordringen ble et fint initiativ, på et vis.

Jeg begynner en dag for seint, men vil likevel fortelle om første februar her.

Første februar markerte ikke bare en ny måned, men var også en dag hvor jeg gjorde nye ting i livet mitt.

...
Inagh sin avatar
Slumrende Ullteppe
Postet under Uten kategori
Kommentarer 12 Inagh er aktiv nå

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no