Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 08-10-20 kl 09:24 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 17

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
I dag sitter jeg på hjemmekontoret og er sur. Jeg føler meg lurt av en konsulent - de har grovt overfakturert for en skikkelig middelmådig leveranse samtidig som de juridisk sett har alt på det tørre. Jeg har lært utrolig mye av prosessen, slik at jeg kanskje kan klare å ikke havne i en slik situasjon igjen. Det bare kostet oss veldig mye penger å få den lærdommen. Kan ikke folk bare oppføre seg redelig?
Postet 08-10-20 kl 09:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bokormen sin avatar
Tjorven, den høres kjent ut. Og så er det av og til vanskelig å arrestere noen på resultatet, siden de har holdt seg innenfor rammene.

I bedriften her er det noen oppgaver som er hentet inn igjen og utføres internt. Det kan bli feil da også, men vi taper ikke like mye penger.
Postet 08-10-20 kl 09:49 av Bokormen Bokormen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Kontorkontor i dag også, i dag med kjole. Fant plutselig ut at jeg har jo mange som passer, men de blir ikke brukt på hjemmekontor.
Postet 08-10-20 kl 10:10 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Så kjipt, Tjorven. Jeg sitter også og irriterer meg over en leveranse som ikke lever opp til forventningene, mest fordi jeg synes de lemper for mye ansvar over til oss for ting de kan best.
Postet 08-10-20 kl 10:14 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg har høstferie, så jeg skal snart på formiddagzumba. Etter trening og dusjing reiser vi til fjells frem til søndag, kun oss voksne. 17-åringen blir hjemme og hos kjæresten, hun skal jobbe og lese på teorien til lappen.

Vi har endelig kjøpt og montert et skap i gangen, det har vi snakket om i 5 år. Nå ble det mer orden og reda, men nå er vi jo kun 3 som bor her også.
Postet 08-10-20 kl 10:36 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har rettebunke(r), men kompenserer med kanelsnurr til frokost. Læreren til eldste etterlyste iPaden hans, så siden jeg likevel måtte ut, stakk jeg innom baker’n. Bare masse retting og en shitload med lekser, middag og pes, så skal jeg ut med kolleger i kveld.
Postet 08-10-20 kl 11:37 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vondt i halsen og hodet. Jeg har avlyst alt jeg skulle i dag og skal testes om en liten time. Jeg vil ikke være sjuk!
Postet 08-10-20 kl 11:38 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal snart på skogstur igjen, på den måten er denne høstferien skikkelig vellykket. I dag lar jeg de resterende rettebunkene ligge, for jeg får besøk av pen mann i kveld.
Postet 08-10-20 kl 11:39 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg satt på hjemmekontoret og rev meg i håret over en diger excel-fil jeg skal scrolle, lese og gradere på den bittelille lap-top-skjermen min. Så tilbød mannen seg å komme hjem med en skjerm til meg.

Jeg bruker aldri excel, word og PPT er liksom mine verktøy, men nå skal jeg evaluere og gradere en haug med prosjekter og har fått et svært excel-ark med masse tekst i.

Jeg hadde høstferie i forrige uke og den er bare et vagt, men godt minne nå.
Postet 08-10-20 kl 12:20 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg sliter også med excel på laptop, Pøblis. Snill mann!
Postet 08-10-20 kl 12:32 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ja, høstferien i forrige uke var jammen fort glemt.
Postet 08-10-20 kl 12:32 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har høstferie, men er blitt skikkelig middelaldrende og våkner i otta uansett. Kvart over seks i dag. Jeg fikk i hvert fall god tid før optikertimen klokka 10.15.

Sitter akkurat med splitter nye, progressive linser på. Er spent på hvordan dette skal gå. Det hadde vært utrolig kjekt hvis det fungerte, for brillene blir bare mer og mer upraktiske - særlig siden jeg må ta dem av og på hele tida.
Postet 08-10-20 kl 12:55 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Er på kurs på Teams og sliter med å sitte med hodetelefoner hele dagen.
Postet 08-10-20 kl 13:08 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har ikke hatt høstferie. Datteren har skolefri i dag og i morgen, men jeg har ikke tid til å ta meg fri. Det er heller ikke tradisjon for det på min arbeidsplass, så undervisning og møter legges opp helt uavhengig av at skolene er stengt. Jeg er skikkelig sliten og kunne virkelig ha trengt noen fridager, men det må bare vente noen uker, dessverre.
Postet 08-10-20 kl 13:21 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har ferie i dag og i morgen. Har tatt frem kjøleskapet og vasket der det sto. Får nytt kjøleskap i ettermiddag så det måtte gjøres.

Her er høstferien bare 3 dager, så ungene hadde fri i går også.
Postet 08-10-20 kl 14:22 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
løve70 sin avatar
Jeg skulle hatt høstferie i dag og i morgen, det utgikk visst... Fikk tatt et par timer fri i dag da, slik at arvingen og jeg kunne gå ut og spise lunsj. Koselig

Ellers er det armer og bein og mye frustrasjon på jobb. Jeg kunne virkelig trengt fri (og har masse ferie som det stadig purres på at må tas ut), men det passer virkelig dårlig akkurat nå. Viktige salgscaser og prosjekt som må prioriteres.
Postet 08-10-20 kl 15:28 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Ønsker du en uforutsigbar hverdag med mye action, samtidig mye rapporteringsarbeid? Bli skoleleder.
Postet 08-10-20 kl 16:59 av Blånn Blånn er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no