Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nye ark og fargestifter til

Note to self

Så var man blitt en blogger.
Kjenner jeg beveger meg litt på ukjent grunn her, men går ut i fra at det stort sett fungerer på samme måte som dagbøker gjorde i min pur ungdom.... man skriver ivrig og dyptgående i starten og så dabber det drastisk av :ærlig med seg selv:
Lover at jeg denne gangen ikke skal fylle sidene med "kjære dagbok, har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har skrevet på så lenge. Jeg lover å bli flinkere"

Har forresten forstått det slik at flere har dagbøker liggende nedpakket i skuffer og skap med noe lunde lignende ordlyd ... noe som får meg til å undre på hvorfor vi i alle dager så det som en nødvendighet å unnskylde til denne dagboken?! Den var jo høyst hemmelig, hadde gjerne to tre låser på seg og var bønnhørlig gjemt på plasser der en trodde ingen ville oppdage den. Er det slik at dagboken i seg selv er et "vesen"? En stiler jo forresten alle innleggende til dagboken, så da er det kanskje naturlig at en unnskylder seg til den også da ...
Tja, alt en skal sitte å lure på

Slik er altså jeg, fort og plutselig er jeg helt ute på vidder og tundraer i intense dialoger med meg selv om kanskje ganske så uvesentlige ting.
Rangér dette innlegget

Note to self

Postet 21-06-11 kl 22:33 av Vito

Husk å sjekke at når gubben, speidermannen, sier han har stormkjøkkenet med, så har han brenneren med også. Den er vesentlig, har jeg hørt.

Jaja, en nydelig utflukt var det lell. Vi jaktet på krabber, nøt sol, sjø, blomster og skog. Ja, og så spiste vi kalde pølser, så missmodige på posen med pinnebrøddeig og posen med kanel og sukker som skulle ha blitt pinnebrødskillings"boller". I samme slengen kan jeg meddele at å grille marshmallows med lighter er ikke det samme ....
Og neida, det nytter ikke å finne tør ved og tenne bål i disse trakter, her har det regnet i strekk et par mnd nå.

*en erfaring rikere*

Kommentarer totalt 13

Kommentarer

Gammel
Martis sin avatar
Oida.
Postet 21-06-11 kl 22:35 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Schnuppa sin avatar
Uffda, men nå husker dere det garantert til neste gang.
Postet 21-06-11 kl 22:37 av Schnuppa Schnuppa er ikke aktiv
Gammel
Karamell sin avatar
Postet 21-06-11 kl 22:40 av Karamell Karamell er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Ups.

Første gang jeg skulle teste ut mitt nye stormkjøkken som 20-åring lærte jeg forøvrig at det også er lurt å ha med fyrstikker.
Postet 21-06-11 kl 22:42 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
For mange år siden var jeg på speiderleir som var en togtur til Bodø og tilbake.
Vi reiste uten leder siden vi var blitt så store jenter.

Vel, stormkjøkkenet stod igjen på Lillestrøm stasjon når vi dro. Vi fikk låne en liten primus, men det var ikke bare bare å lage mat til 8 jenter på den, som f.eks 8 halve kyllinger som var første middagen vi skulle lage.....
Postet 21-06-11 kl 22:47 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Postet 21-06-11 kl 22:51 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
jolie sin avatar
Marshmallows med lighter!
Postet 21-06-11 kl 22:58 av jolie jolie er ikke aktiv
Gammel
Vito sin avatar
I vill desperasjon og trass ble det et forsøk med lighter ja, men måtte gi meg rimelig raskt og knaske de i meg like kalde som pølsene.

Litt verre var det med 8 sultne jenter som ikke hadde mulighet til å reise hjem for å fikse mat etterpå .... :s
Postet 21-06-11 kl 23:03 av Vito Vito er ikke aktiv
Gammel
Magnolia sin avatar
Postet 22-06-11 kl 09:20 av Magnolia Magnolia er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Postet 22-06-11 kl 10:43 av Ine Ine er aktiv nå
Gammel
Neket sin avatar
Uff da!
Postet 22-06-11 kl 10:56 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
GydaG sin avatar
Det er bare SÅ typisk.
Vi har ikke røyka på mange år, men glemmer allikevel fyrstikker eller lighter i 90% av tilfellene vi skulle hatt det med. Ufattelig irriterende, men heldigvis liker unger kalde pølser like bra som grillede, og marshmallows går visst også ned på høykant selv om de ikke er varme, pussig ok.
Postet 22-06-11 kl 20:01 av GydaG GydaG er ikke aktiv
Gammel
gnuri sin avatar
GJETT om vi har gjort det samme
Postet 23-06-11 kl 20:54 av gnuri gnuri er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Vito

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no