Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nye ark og fargestifter til

Hvordan skjedde det?

Så var man blitt en blogger.
Kjenner jeg beveger meg litt på ukjent grunn her, men går ut i fra at det stort sett fungerer på samme måte som dagbøker gjorde i min pur ungdom.... man skriver ivrig og dyptgående i starten og så dabber det drastisk av :ærlig med seg selv:
Lover at jeg denne gangen ikke skal fylle sidene med "kjære dagbok, har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har skrevet på så lenge. Jeg lover å bli flinkere"

Har forresten forstått det slik at flere har dagbøker liggende nedpakket i skuffer og skap med noe lunde lignende ordlyd ... noe som får meg til å undre på hvorfor vi i alle dager så det som en nødvendighet å unnskylde til denne dagboken?! Den var jo høyst hemmelig, hadde gjerne to tre låser på seg og var bønnhørlig gjemt på plasser der en trodde ingen ville oppdage den. Er det slik at dagboken i seg selv er et "vesen"? En stiler jo forresten alle innleggende til dagboken, så da er det kanskje naturlig at en unnskylder seg til den også da ...
Tja, alt en skal sitte å lure på

Slik er altså jeg, fort og plutselig er jeg helt ute på vidder og tundraer i intense dialoger med meg selv om kanskje ganske så uvesentlige ting.
Rangér dette innlegget

Hvordan skjedde det?

Postet 10-03-10 kl 22:10 av Vito







Barnet har på mystisk måte grodd et par armer til ...
Hvordan ellers kan man forklare at et forsøk på å lage pannekaker til kvelds ender med endevendt og nedsølt kjøkken?
Mens mor prøver å røre i bollen dukker det opp skjeer, gafler og steikespader fra uante kanter nedi i bollen for å få smaksprøver, evt for å dryppe rundt på kjøkkenet.
Og når man heller melk så er det plutselig en hjelpende hånd som dytter litt ekstra under melkekartongen. Melposer, egg og andre ingredienser vandrer vilt rundt omkring og etterlater spor.

Joda, kjøkkenaktiviteter har antatt ny form, og mor må tydeligvis regne med å bli litt svett underveis.

Kommentarer totalt 16

Kommentarer

Gammel
Balanse sin avatar
Postet 10-03-10 kl 22:43 av Balanse Balanse er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Rart hvordan det bare skjer over natten

Underlig fenomen, men ikke ukjent
Postet 10-03-10 kl 22:44 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Vito sin avatar
Prøvde å finne de ekstra ekstremitetene under kveldsstellet, men fant ingen ... de gjemmer dem godt.
Postet 10-03-10 kl 22:48 av Vito Vito er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Det finnes nok en hemmelig åpning ett eller annet sted
Postet 10-03-10 kl 22:55 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Moonlight sin avatar
Postet 10-03-10 kl 23:12 av Moonlight Moonlight er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Postet 11-03-10 kl 00:06 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Interference sin avatar
De har hemmelige åpninger, jeg er sikker på det!
Jeg tror de utvikler en turbo og. Og så er jeg sikker på at det er noen som forer dem med ideer om spillopper på nettene.
Vi har malt badet i dag, jeg sier vi, for jeg var i alle fall med på oppryddingen etterpå. Og så kan man notere seg at kremer ikke lengre kan stå ved siden av vasken, de må høyere opp.
Postet 11-03-10 kl 02:04 av Interference Interference er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Postet 11-03-10 kl 09:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Magnolia sin avatar
"Skal jeg hjelpe deg, mamma? " ender fort opp i et kaoskjøkken, ja. Spesielt egg er fristende saker å håndtere på egenhånd.
Postet 11-03-10 kl 09:52 av Magnolia Magnolia er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar


Visste dere forresten at en deodorant kan brukes som ansiktskrem?
Postet 11-03-10 kl 10:04 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Ole Brumm sin avatar
Postet 11-03-10 kl 11:03 av Ole Brumm Ole Brumm er ikke aktiv
Gammel
Fikk jeg nettopp komme inn her nå? :blafre:

:neie:
Tusen takk.
Postet 05-05-10 den 16:48 av
Gammel
Ja, er det ikke herlig. Jeg har også lurt på hvor de ekstra armene gjemmer seg.
Postet 05-05-10 den 17:02 av
Gammel
Canisa sin avatar
Det er en deilig alder, kjøkkenhjelperalderen.
Postet 05-05-10 kl 17:27 av Canisa Canisa er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
vet ikke hvor fornøyd jeg er med slike kjøkkenhjelpere, så jeg er lykkelig over at det er sommer så jeg kan hive ungene ut på tarassen mens jeg lager middag.
Postet 05-05-10 kl 18:54 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Kitty Bastard sin avatar
Postet 05-05-10 kl 18:57 av Kitty Bastard Kitty Bastard er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Vito

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no