Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 06-09-23 kl 06:13 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Fersken sin avatar
Morn! Grytidlig oppe og nesten blid på vei til jobb. Fagforening har et lite arrangement nå på morgenen, så da må man stille opp (aka organisere).

Avslutter arbeidsdagen med møter uten pause mellom.
Postet 06-09-23 kl 06:19 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Like trøtt og sigen når jeg står opp som når jeg legger meg.
I går la jeg meg overraskende tidlig også.
Må få lest i dag. Og sett på noen søknader.
Postet 06-09-23 kl 06:40 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Snart på vei til kontoret, må bare ha litt mer kaffe og avis. Har sovet urolig og føler meg ikke veldig klar for dagen.
Postet 06-09-23 kl 07:26 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Nok en sleepless har slept seg opp. Det ser ut til å bli en fin dag og en kollega hadde fått i gang kaffen når jeg kom. Tar de hverdagsgleder som er.
Postet 06-09-23 kl 07:47 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Litt sleepless her også, men la meg tidlig i går, så jeg har vel fått noen timer, selv om jeg var våken "1000" ganger.

På hjemmekontoret heldigvis.
Postet 06-09-23 kl 08:04 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hvor lenge fungerer man egentlig uten søvn? Jeg har veldig stor arbeidsbelastning for tiden. Akkurat selve jobbinga synes jeg er uproblematisk, men jeg klarer jo ikke å skru av hodet når jeg ikke jobber. Så jeg blir liggende helt våken å tenke jobb. Det er så vanvittig lite konstruktivt, men jeg klarer ikke å skru det av.

Jeg husker at jeg overlevde på svært lite søvn da snuppa ikke sov om nettene de første leveårene, men det gjorde jo vondt da også. Det irriterende er at nå er det bare min egen feil.
Postet 06-09-23 kl 08:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg overlever ikke lenge på lite /ingen søvn. Psyken min går rett i dassen etter kort tid.
Postet 06-09-23 kl 08:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hva er å overleve, da? Jeg merker det godt på helsa hvis jeg sover dårlig i en periode, på en helt annen måte enn da jeg hadde våkenbarn for over tjue år siden. Hodet blir helt grøt og det gjør meg irritert og frustrert.
Postet 06-09-23 kl 08:13 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Pjusker på de som ikke får sove.

God morgen.
Jeg fungerer ganske bra bare jeg får hvilt ordentlig om natta. Og sovet noen netter innimellom.
Postet 06-09-23 kl 08:17 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
Trøtt i dag jeg også, selv om jeg for så vidt har sovet godt i natt. Tror jeg brygger på en forkjølelse.

Tjorven: Det er virkelig ikke bra å gå for lenge uten søvn. Immunforsvaret blir svakere og det er fort gjort å gå på en skikkelig smell.
Har du prøvd ut noen teknikker for å legge bort tankene på kvelden?
Postet 06-09-23 kl 08:20 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har lærling og starter dagen på fagsamling. Viktigs, to retters lunsj. Litt spent på det faglige nivået. På forrige kurs som var på teams var det t-skje som gjaldt og fortsatt var det mange som ikke hang med. Ikke kan jeg strikke heller, for det gjør jeg ikke på jobb. Kan strikke i pausene, da. Og koble meg på jobb.
Postet 06-09-23 kl 08:48 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har strevd med søvn i "alle" år, men det jeg opplever nå er noe helt annet. Jeg får ikke hvile engang. Jeg er helt våken, og ingen (av de mange) teknikkene jeg har fungerer på noe som helst vis. Det er derfor det er ekstra frustrerende.
Postet 06-09-23 kl 09:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Glem jobbing. Vonde stoler på rekke uten bord.
Postet 06-09-23 kl 09:16 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Melder meg i sovetullklubben. Er frista til å ta ei natt eller to på Imovane, men trur eg ventar og ser om det går seg til utan. (Eg tar andre tablettar for søvn, da.)

Uansett. I dag kjenner eg på ein positivitet i systemet mitt, for det har falt seg slik at eg får vere til nytte i dag. Fyrst skal eg på krisesenteret med diverse utstyr til nokon som skal flytte ut derifrå og som står på bar bakke. Så, i ettermiddag skal eg på cellebesøk i fengselet. Det gjer meg så godt å kunne vere ein ressurs, kunne bidra for andre. Synd det skjer så sjeldan for tida, men ekstra fint når det blir.
Postet 06-09-23 kl 09:27 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Tjorven - det er utrolig frustrerende å ikke få sove Jeg har det også sånn i perioder og utrolig nok klarer man seg ganske lenge...

Våknet tidlig i dag og følte meg nesten frisk Feberen er borte - nå er jeg kun forkjølet. Fikk unnagjort både joggetur og core økt før første møte 08.30. Effektivt!
Postet 06-09-23 kl 09:33 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Tjorven: Sjekk en app for meditasjon. Balance er gratis, mener jeg. De har en del gode for innsovning. Du kan også prøve følgende, hørte jeg på radioen, for nullstilling: Trekk pusten DYPT. Så trekker du inn en gang til (på toppen av de allerede fulle lungene, på en måte). Så puster du langsomt ut. Tenk på at du skal blåse en flamme på et lys "flatt", uten å blåse det ut. Gjenta tre ganger. Det gjør noe med nervesystemet, fordi du fyller noen bobler i lungene eller noe.
Postet 06-09-23 kl 10:03 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ellers er det mye valgkamp på meg for tiden. Veldig gøy!


Si fra hvis dere har lyst til å gi meg en slenger eller et kryss, dere som stemmer i Oslo, så sender jeg dere navnet mitt.
Postet 06-09-23 kl 10:04 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kumulerte deg i går, Polyanna!
Postet 06-09-23 kl 10:27 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg hadde definitivt gitt deg en slenger om vi bodde i samme kommune, Poly. Men jeg tror ikke det er innafor når man bor i et annet fylke.

Jeg sitter pakket og klar til å dra på jobbsamling med overnatting. Informasjon i forkant har vært heller mangelfull, så jeg har pakket for alle muligheter. Ser ut som jeg skal på tur en hel uke, og ikke bare en natt.

Og der kom jeg på at jeg må huske lader til telefon og klokke.
Postet 06-09-23 kl 10:40 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven: Jeg klarte meg greit i høst og vinter uten skikkelig søvn, men det tok jo på. Ny har tullet startet igjen, men nå våkner jeg bare grytidlig. Må kanskje justere opp dosen med østrogen, men har ventet for å se. Da har jeg ikke mer å gå på.
Postet 06-09-23 kl 10:57 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Føler jeg har fått en hel fridag gratis, ettersom Lillesøster ikke hadde assistent på seg i dag. Så jeg har fått jobbet, har nå pause i forelesning, fått dusjet og det kom te på døra her i morges, så alt er bare velstand.

Målet er å få gjort unna forelesningen jeg mistet i går også, før møte 1430.

Det er helt utrolig hvor mye mer energi jeg har når jeg ikke bruker 2-3 timer på å få Lillesøster ut døra.

Det er så ille nå at jeg vurderer å forskyve døgnet, legge meg 2 timer tidligere og stå opp 04, for å få gjort ting FØR jeg må begynne med å få henne ut døra. Men har en mistanke om at det egentlig bare kommer til å føre til mindre søvn og det er ikke så lurt.
Postet 06-09-23 kl 11:08 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg kjenner meg igjen i kampen om å få ungen ut døra, ja. Det er veldig utmattende. Noen dager må jeg reise før ungdommen, da må det bare gå som det går. (og da går det jo gjerne ikke. ).
Postet 06-09-23 kl 11:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag. Her flyr dagen av gårde med oppgaver som må løses fortløpende. Jaja, de lange tankerekkene fra sist uke kan jeg forhåpentligvis koble meg på på et senere tidspunkt.

Søvnen er god for tiden, men i går greide jeg å vri på meg et kink i nakken. Det er jo ikke ideelt for søvnen heller.
Postet 06-09-23 kl 11:19 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Blondie - det er så innmari utmattende at jeg egentlig ikke har ord. Det er liksom en hel dag med overskudd brukt opp før klokka 09, og det er jo etter det jeg liksom skal få alt mulig gjort. Og det er jo hipp som happ hvor lenge hun holder hvis hun kommer seg på skola også.


Jeg er så desperat nå at jeg NESTEN ber skola om å komme hjem hit og hente henne. Problemet er at jeg tror ikke det løser noen verdens ting..
Postet 06-09-23 kl 12:05 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har en venninne av meg som jobber på en spesialskole (ungdomsskoletrinnet), og de henter enkelte av elevene hjemme om morgenen. Nettopp fordi det ellers ville vært tilnærmet umulig å få dem på skolen.
Postet 06-09-23 kl 12:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Tjorven, ja og jeg vet at ungdomsskolen her har gjort det tidligere. Men jeg tror egentlig ikke at det hadde blitt avlastning til meg, heller et stressmoment. For jeg måtte uansett vært motivator, jeg kunne ikke bare satt meg på stua og lukket døra liksom.

Men noen morgener frister det, veldig.
Postet 06-09-23 kl 13:37 av Serafin Serafin er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no