Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 14-06-21 kl 07:38 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Go mååååren!! Kaffien e klar! (Og gudene skal vite at den trengs)
Postet 14-06-21 kl 07:41 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Kaffen er ikke helt klar her hos meg, men det er bare minutter igjen.

I dag skal jeg få vaksine, og det gleder jeg meg til. Litt spent på eventuelle bivirkninger, men det blir som det blir. Når jeg nå får vaksine er det strakt tid for 18-åringene i min bydel.

Ellers har jeg ganske mange møter i dag, men alt er bare sånne småting. Forhåpentligvis får jeg jobbet litt mellom alle møtene også.
Postet 14-06-21 kl 07:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Grått ute i dag. Avslutning for 10.klassingen i kveld.
Postet 14-06-21 kl 07:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! :kvitre:

Jeg er uforskammet kvikk etter mange aktiviteter i helgen, toppet med lang topptur i går, og lite søvn i natt. Så det er det bare å utnytte så langt det går, for det går i ett i dag også.
Postet 14-06-21 kl 08:00 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Sto opp til regn i dag, det var litt uventet (dvs, det skulle da ikke regne før senere på dagen?).

Nå jobber jeg, og venter på at daglig leder skal dukke opp så jeg kan fortelle at jeg har tenkt å si opp.
Postet 14-06-21 kl 08:12 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Oi, celebelen. Ny jobb?

Jeg ble uvel av frokosten i dag. Måtte hjelpe tenåringen med å finne noen greier i full fart mens jeg egentlig satt og spiste, og da blir det ugreie mellom fordøyelses-systemet og stresshormonene mine tydeligvis. Så nå sitter jeg og prøver å gjøre småjobber på pc mens jeg venter på å føle meg mer fit for fight til de store jobbene.
Postet 14-06-21 kl 08:25 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Ja, fikk kontraktforslag fredag, så nå blir det offisielt etterhvert.
Postet 14-06-21 kl 08:37 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Leiligheten er rigget til visning nok en gang, og så håper jeg intenst at det holder med disse to. Det er jo så inderlig kjedelig å tenke bare på husarbeid og styling! Jeg har blitt en mester i semi-casual bretting av pledd, da.
Postet 14-06-21 kl 08:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg er ødelagt etter 16 timer i kajakk i helga. Kurs er tøffe greier, jeg er gul og blå, eller solbrent og med rare skiller over det hele. For ikke å glemme hvor avsindig støl jeg er på de rareste steder! Men det var gøy da.

Siste uka med jobb nå før ferie. =)
Postet 14-06-21 kl 08:51 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Måtte inn i kalenderen og telle 4 uker igjen til ferie for meg, men det hjelper veldig på at resten av familien går inn for landing på fredag. Fikk sniffe på ekte sommerfølelse i går, da vi kom helt utav det med sein lunsj og sein middag etter en sykkeltur som tok litt mer tid enn planlagt.
Postet 14-06-21 kl 09:23 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
10 arbeidsdager igjen før første ferieuke. Så jobber jeg en uke før jeg har 3 1/2 uke ferie. Dette skal jeg få til.

På søndag overtar vi hytte. De to som da har sommerferie planlegger å bare bli der oppe med en gang.
Postet 14-06-21 kl 09:35 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! 5 uker til F her, men deilig at det er sommer og skolen er snart slutt. Studentene mine er ferdig for i år, mannen inkludert, han har nå litt fri før han skal i gang med sommerjobb. Travelt å være lærer med lang ferie, tydeligvis.
Postet 14-06-21 kl 09:36 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
God morgen fra tannlegens venterom. Årets begivenhet, håper det ikke blir så dyrt som sist.
Postet 14-06-21 kl 09:58 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har 4 jobb uker igjen før F (inkludert denne).
Men teller først ned til 22.6.
Postet 14-06-21 kl 10:12 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Det er alt for lenge til F og nå er det ikke mye som minner om sommer på utsiden så det får være greit.

Jeg prøver å komme ajour i mailboksen min i dag, det blir spennende å se om det lykkes, jeg har også kjøpt ny strikkeoppskrift hvor både teknikk og hva det skal bli er nytt for meg.

Honey clutch fra Petite Knit, spent på om jeg får denne til.

Postet 14-06-21 kl 10:31 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fire uker til offisiell F her også, men jeg skal være sjeleglad når denne uka er over, og vi skal på en liten mini-F fra søndag til onsdag også, som vi VIRKELIG fortjener alle mann.
Postet 14-06-21 kl 10:34 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg har blåst en stor del av feriepengene på El-sykkel i dag, og siden de selges med tomt batteri sitter jeg på banen med sykkel og føler meg litt teit. Men 15 km på El-sykkel uten batteri-hjelp blir i overkant.
Postet 14-06-21 kl 11:36 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Gratulerer Input! Elsykkel med strøm på batteriet er genialt. Og opp bakkene til deg en nødvendighet.
Postet 14-06-21 kl 11:55 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Jeg starter dagen med å søle foudation på hvit topp og måtte bytte både topp og bh og skjørt. Snøft. Nå får vi straks byråden på besøk. Spent på om hun får se elevene våre i full blomst eller om det blir rolig her. Det er jo tross alt mandag.
Postet 14-06-21 kl 11:58 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Gratulerer med elsykkel, Input. Så snodig at batteriet var tomt. Er det vanlig, altså?

Frøy: Så fin clutch. Lykke til.

Jeg tenkte å være sprek, og sykle til legetimen i dag. Visste det skulle bli regn i løpet av formiddagen, men tenkte det skulle være tid nok til å komme meg hjem. Bare at på hjemvei møtte jeg svigerinne + storfamiliens nyeste tilskudd. -Verdens søteste lille babyvalp Og da måtte det hilses og koses og prates, og før jeg kom videre var regnet over oss. Og SÅ begynte elsykkelen å tulle med feilkoder og motorfusk. Men jeg var uvanlig handy, og fant ut av både feilkoder og fiksing. Det ble sykkeltur i pøsregn MED fungerende motor. Jeg er skikkelig stolt her jeg sitter sliten og gjennomvåt i stua og selvskryter.
Postet 14-06-21 kl 12:01 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Blånn: Ja, det var jeg også oppdaget den fredagen jeg syklet til/fra jobb med ettåringen bakpå. Det gikk strålende til jobb og bare så vidt hjem igjen.

Nå syklet jeg den uten batteri fra t-banen og opp (jeg bor så langt opp som man kommer) og det gikk greit det. Var ikke digg, men ingen døde. Greit å vite at jeg kommer meg hjem om batteriet skulle bli tomt på vei hjem.

Kaija: Jeg aner ikke om det er vanlig, men batterier bør jo ikke lagres med strøm på, så det virker fornuftig for meg. Det var ikke tomt-tomt altså, men ble anbefalt å lade det helt opp før jeg tok det i bruk, så da gjør jeg som jeg får beskjed om.
Postet 14-06-21 kl 12:28 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Arbeidslysten min har tatt sommerferie.

Jeg vet virkelig ikke helt hva jeg skal gjøre.

Nå er meldingen kommet sentralt om at ordningen med hjemmekontor varer ut juni og at etter sommerferien skal man tilbake til å stort sett være på kontoret. Jeg er veldig spent på gjennomføringen rett fra superstrengt til helt som vanlig. Og mistenker at det kommer en del lokale varianter. Det er nok også en del som har trivdes veldig godt hjemme.
Postet 14-06-21 kl 13:27 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Jeg kjøpte elsykkel i fjor. Jeg syklet hjem med batteri som var ladet fra butikken. Sykkelen var ikke lagret lenge før jeg hentet den da, kanskje det har noe å si? Lokal sjappe startet av entusiaster.
Postet 14-06-21 kl 13:31 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er LENGE til jeg skal ha ferie. Jeg hadde jo leid inn sommervikar for å gjøre det jeg innbilte meg at var en kjempestor oppgave. Jeg håpet at hun skulle bli ferdig i løpet av 4 uker. Vel - halvannen uke etterpå var hun ferdig. Alt utført akkurat som jeg hadde ønsket det. Så nå sendes hun rundt for å hjelpe andre i organisasjonen med tilsvarende problemstillinger og hun gjør en kjempejobb.

Vel; det er mulig jeg starter sommerferien min en uke før planlagt. Etter denne våren er det mer enn nok avspaseringstimer å ta av.
Postet 14-06-21 kl 13:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Så gøy med så flink vikar Tjorven!
Postet 14-06-21 kl 14:22 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Dali: Tipper det er en forskjell på om man kjøper en som er bestilt på forhånd og ikke.
Postet 14-06-21 kl 14:25 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg har hatt alle på skolen hele dagene i dag, og føler jeg har hatt 4 ukers ferie.

Ingen krig i morges, ingen henting på ymse tidspunkt, ingen rasende unger eller tenåringer.

Nå er det straks middag, også går vel ettermiddagen. Er vel rart om ikke en eller annen finner ett eller annet å lage litt styr om.
Postet 14-06-21 kl 16:34 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Så flott med alle ungene på skolen, Serafin.
Postet 14-06-21 kl 20:27 av Input Input er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no