Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 20-01-21 kl 07:14 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Onsdag, sørpete og vått ute. Men, det går mot helg!
Postet 20-01-21 kl 08:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
På vei til jobb. Pinglet ut og tar kollektivt. De har sikkert måkt, men det vet jeg ikke med sikkerhet.
Postet 20-01-21 kl 08:44 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Endelig rolig i stua (hjemmekontoret) etter en hektisk frokostseanse. To er klar for gul sone på vgs, og jeg er fornøyd med å ha greid å kle på lillesøster slik at hun forhåpentligvis holder seg tørr og varm gjennom dagen. Siste utfordring er mellomste, 13-åringer trenger visst ikke regntøy.
Postet 20-01-21 kl 08:50 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen fra spisebordkontoret, som nok flytter seg bort i sofakroken etterhvert.

tink: jeg kjenner problemstillingen. Jeg skal innrømme at jeg etterhvert ga opp. Jeg sørget for at de hadde varme og passende klær, men hadde ikke oversikt over i hvor stor grad de brukte dem eller ikke.

Tenåringene er tilbake på skolen og jeg har huset for meg selv. I dag har jeg faktisk tre digitale møter, så jeg skal i hvert fall få snakket med noen andre.

Arbeidsmengden er egentlig akkurat passe. Jeg har en del som må gjøres, men ingenting som haster ekstremt.
Postet 20-01-21 kl 08:56 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
God morgen.

Her har en hjemmeskole, uten tilgang enn så lenge, en skal på basen, og ei skal ha to timer uteskole.
Jeg skal være vill og gal, og handle mat, OG innom garnbutikken når jeg leverer henne på skøyteisen kl 12.

Det blåser fra alle kanter, og er beinkaldt ute, så tror det er greit at de skal ha bare to timer ute gitt.
Postet 20-01-21 kl 09:05 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har ansiktsgjenkjenning som innloggingsmekanisme på pc-en. I dag var jeg så trøtt at jeg tvilte på at den ville kjenne meg igjen, men det gjorde den faktisk.

Knerten har fremdeles ikke kommet seg ut av senga, men nå begynner det å HASTE. (Ungdomsskolen hans starter seint hver dag ettersom de mener at ungdomsskoleelever uansett ikke er fungerende om morgenen. )

Jeg har egentlig litt for lite å gjøre på jobb i dag. Det er uvanlig, men akkurat nå er det litt stille før stormen.
Postet 20-01-21 kl 09:07 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
På fjernkontor. Her snør det tett i tett i tett. Skal snø i morgen også, og så skal det gå over til mer sludd. Yey.
Postet 20-01-21 kl 09:22 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn. I dag har jeg ingen liveundervisning, men tar igjen med å spille inn forelesninger i stedet. Da er det jo morsomt at jeg fortsatt ikke har fått tilgang til sidene i Canvas hvor forelesningene skal legges ut, selv om jeg ba om det i forrige uke og forelesningene mine skal ut på fredag.
Postet 20-01-21 kl 09:27 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Møter herfra til evigheten og ikke pauser mellom. Godt mannen er hjemme og kan servere meg.
Postet 20-01-21 kl 09:28 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er på fjernkontor og på Zoom-kontor og løper litt her og der. Jeg er vant til at det er travelt, men nå har jeg også på papiret mer enn full stilling. Da er det jo bare rett og rimelig at jeg krydrer det med litt studier også.

Jaja, jeg har i det minste ikke små barn.
Postet 20-01-21 kl 09:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
God morgen! Jeg har ingen undervisning i dag, kun et møte, men vi er på GULT NIVÅ, så jeg drar på jobb og får unna litt der, og forhåpentligvis treffer noen til lunsj. I kveld har jeg lovt ungene Biden-fest! Litt usikker på hvordan den skal være, men tror hamburger, brownies og tv-sendinger.
Postet 20-01-21 kl 09:34 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
I går da Storebror ikke skulle ha taxi, fordi at han var på boligen, da sto taxien her et par minutter før tiden.

I dag er de så langt 20 minutt forsinket, and counting.
Postet 20-01-21 kl 09:35 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Oppdatering fra regntøyfronten: Regnjakke er akseptert, men uten ullgenser. Fikk truet med en ullgenser i sekken da, han går også i støvler uten ullsokker. Jeg fatter ikke hvordan det går an, her jeg sitter i ullgenser og ullsokker på hjemmekontoret.
Postet 20-01-21 kl 09:45 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg sitter i senga på hjemmekontor, med elendig hår og pysj. Skal møte et par kolleger på cafe for lunsj, gleder meg.
Postet 20-01-21 kl 09:49 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg velger å ikke legge meg opp i hva 13-åringen tar på seg av klær. Vanligvis er jeg reist til jobb lenge før hun går, og dermed vet jeg ikke. Kjører samme strategi på hjemmekontor.

Himla bratt start på jobb i dag. Bare problemer. Sukk, men de er vel til for å løses!
Postet 20-01-21 kl 09:54 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Hjemmekontor. Og Nrk p1 på øret. Snart kaffe.
Postet 20-01-21 kl 10:13 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Tink: 13-åringers klesvalg legger jeg meg oppi. Ikke hos den forrige og ikke den som er 13 nå. Joggesko er egentlig helt idiotisk å ha på bena på en dag som dette, men det får han bare erfare helt selv. Det samme om at han kan bli kald eller våt på andre deler av kroppen. (Tilbakemeldingen fra friluftsliv valgfag tilsier at han kan velge korrekt påkledning når noen andre enn mamma ber om det, så han kan når det er viktig nok.)
Postet 20-01-21 kl 10:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Moren min var sånn som maste om klær. Hun tvang på meg gummistøvler på vgs, og jeg gikk alltid i miniskjørt og på 90-tallet hadde man ikke kule støvler. Sånn vil ikke jeg være. Jeg sier hva jeg synes, og så får de gjøre som de vil. Ihvertfall på skolen. På turer kan jeg nok tvinge litt mer tøy med i sekken.
Postet 20-01-21 kl 11:28 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hallois, i dag fra stuekontoret siden jeg er på webinar og bare ta inn info. Passer fint siden formen er laber. Håper den er bedre til møter seinere i dag.
Postet 20-01-21 kl 11:45 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Min 12-åring kler seg sånn passe, men jeg går nå før ham, så hva han går med aner jeg ikke. I dag regner det, så han blir sikkert våt.

Vi har også planer om Biden-fest i dag. Får se hva som serveres. Jeg må handle først.
Postet 20-01-21 kl 12:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg har foreløpig en unge som nikker og er eutustiastisk til både skøyter og ulltøy og votter og lue.

Fasiten vet vi om en halvtimes tid, jeg blir sjokkert hvis vi kommer ut av døra uten baluba...
Postet 20-01-21 kl 12:07 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Klær har jeg ikke lagt meg oppi hos eldste siden han var 2 repr jeg. Altså ikke krangle på noe. Skjønte fort at det jeg ville tatt på ungen nok var alt for mye. Jeg er kald, han er varm. Og kan telle på en hånd de gangene jeg har insistert på mer klær, men han har nektet og etterpå sagt at det nok hadde vært lurt å høre på mamma.

Prøvde å starte med blanke ark på jobb i dag, men ble fort mektig frustrert ja.
Postet 20-01-21 kl 12:19 av star star er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er alene hjemme!
Mannen måtte en tur på kontoret, og Ville har reist på skolen etter hjemme-/utegym. Lurer på om jeg ikke skal snike meg til en ekstra pause med kaffe og strikketøy i godstolen, bare for å nyte litt ekstra.
Postet 20-01-21 kl 12:36 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Hjemmekontor for en gangs skyld :not:

Her har det virkelig tatt seg opp etter juleferien, så jeg ser for meg laange dager igjen. Er så utrolig lei av å trene hjemme, så måtte virkelig ta meg sammen for å orke en styrkeøkt i dag.

Lenge siden jeg ga opp å mase på arvingen om fornuftige klær (dvs jeg gjør det av og til når vi skal i stallen :knegg), hun har stort sett skjønt at det ikke er kjekt å være våt og kald.

Ellers fikk jeg akkuat resultat av gastroskopien til hesten. Han har, som forventet, et stort magesår Heldigvis lar det seg behandle og han er allerede på bedringens vei. Egentlig godt å få bekreftet at det var noe fysisk galt (så lenge det lar seg fikse), da han har endret adferd totalt.
Postet 20-01-21 kl 13:38 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er også hjemme alene på kontoret for en gangs skyld, ikke det at det har vært positivt på arbeidsflyten så langt. Har fått vasket sengklær da.
Og funnet ut at jeg trang noen nye sett så det er også bestilt på Jysk, sammen med en løper, puter og noen pynteputer. Det får guttungen innom å hente på vei hjem fra skolen tenker jeg.

Men nå tror jeg at jeg skal legge ned to timer med intensiv jobbing så kommer jeg kanskje ajour med oppgavene som ligger å venter på meg.
Postet 20-01-21 kl 13:48 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Sånn er det her og, Frøy. Berre surrer. Fann ein gammal forelesning om bøkene i islam, som eg fann ut av at eg kunne bruke på nytt (det har jo ikkje skjedd så masse nytt på den fronten da, foråsiresånn ) og no er det terminmøter. I morgen skal eg heldigvis ordentlig på jobb, i ordentlige klasserom. Det blir fint.
Postet 20-01-21 kl 15:17 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Pressekonferansen gjorde meg skikkelig motløs. Ikke fordi jeg ikke hadde ventet innholdet, men det er bare litt kjipt. Jeg har vondt av alle ungdommer som mistet så mye.
Postet 20-01-21 kl 16:15 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Vi kom oss ut døra, med bare litt baluba.

Og hun STRÅLTE da jeg hentet henne etter to timer, og hadde storkost seg på skøyter. Det var så herlig å se.

Så får det gå at votter og boblebukse lå ubrukt i sekken, det var bitende kaldt, og ungen gikk i tynn joggebukse, uten noe under, for all ulla klødde... Og med en hanske, ja, en fingerhanske, med avklippede fingertupper..
Men hun hadde lue da. Om ikke annet.

Og fordi hun har arvet jakket til bonusgutten, så er den litt stor, så varmet vel lårene iallefall. *ler*
Postet 20-01-21 kl 18:09 av Serafin Serafin er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no