Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 07-01-22 kl 09:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 37

Kommentarer

Gammel
Fredag! I dag var det visst ille med fysisk skole for vg eleven. Hun ble kjørt og var der 1 minutt før de startet. Fire timer naturfag var visst ikke det hele store.

Jeg er på plass på hjemmekontoret, men systemet bare henger, typisk.
Postet 07-01-22 kl 09:25 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Fredag.

Denne uken har vært lang!
Postet 07-01-22 kl 09:25 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Hjemmekontordag i dag, med et par møter som avbrekk. Også kommer det en som skal se på alarmen vår, men det får mannen ta seg av siden det antakelig blir midt i møtetida.
Postet 07-01-22 kl 09:30 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Snart overlevd en uke på hjemmekontor. Kjennes på kroppen så jeg skal avslutte arbeidsuka med trening.
Postet 07-01-22 kl 09:31 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Fredag! Om enn lang og noe bratt, så har den første uka i året vært ganske så fin lell.
Postet 07-01-22 kl 09:31 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Denne uka har virkelig vært lang..

Vi sovnet av, våknet 0730, men fikk alle ut av huset til rett tid, Storebror helt gira stakkar, for han mister jo helt forstanden når ting ikke går som rutinene hans skal si.

Lillesøster skal på skolen om en time, da tar jeg tur med hunden mens hun er der, mulig vi da møter turgruppa til Storebror som skal på tur, spørs når de drar ut på tur.

Storebror skal på avlastningen i helgen, så blir litt roligere helg, det skal bli litt godt kjenner jeg.

Samboeren er og leverer klage på skolemiljø til Lillesøster nå, først når jeg truet med Statsforvalter og satte skolesjefen på kopi, greide rektor å svare meg på mail. Han svarte bare svada, men han svarte iallefall... :råll:

Planen for helgen er å få pakket ned jula, også må jeg få spilt inn presentasjon i naturfag, og få levert den.
Postet 07-01-22 kl 09:33 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Serafin.

Jeg har fulgt storesøster til toget. Hun er på vei tilbake til Oslo. Nå skal jeg prøve å få en litt effektiv dag på hjemmekontoret. Selv om alt annet frister mer.
Postet 07-01-22 kl 09:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er endelig på bortekontoret, for første gang på denne siden av nyttår. (jeg har altså ingenting å klage på, jeg har som regel 2-3 dager med fysisk oppmøte).

Men aller viktigst! Jeg har fjortis i dag. Den fine, lille ungen har karret seg til bursdagen og var bare smil i morges. Jeg fant Dr. Martens på Tise, så jeg er offisielt (hvertfall for en liten stund) hennes aller beste mamma.
Postet 07-01-22 kl 09:51 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hurra for fjortisen, Blondie!

Her er det temmelig ineffektivt hjemmekontor så langt (kombinert med ineffektiv hjemmeskole for 18-åringen), men det kan vel bli bedre etter hvert.
Postet 07-01-22 kl 09:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmekontor for hundrede år på rad, men det er fredag! Piggtråd i halsen, men ingen kollegaer man kan smitte (on the bright side, der altså).
Hurra for fjortisen til Blondie, med nye sko
Postet 07-01-22 kl 10:05 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med 14-åringen.

Oppe, men ikke akkurat effektiv.
Postet 07-01-22 kl 10:05 av star star er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Tre negative hurtigtester på morgenen i dag og tre med t-bane til jobb og skole. Sykkelen streiket på vei hjem fra jobb i går.
Postet 07-01-22 kl 10:07 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontorkontoret, og kjenner at det gjør meg godt.

Vi er spente på hva helgen bringer. Snuppa var på skolen i går og satt ved siden av en som har testet positivt i dag (tok test pga symptomer). De satt riktignok 2 stykker på en gruppe hvor de normalt sett sitter 4, men det er bare å vente. Snuppa har bursdag i slutten av måneden, og sier at hun heller vil ha korona NÅ. Å fullstendig miste bursdagsfeiringen sitter visst langt inne.
Postet 07-01-22 kl 10:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Gratulerer med fjortis, Blondie! (Man er ikke for stor for digitale ballonger selv om man er 14 år.)
Postet 07-01-22 kl 10:16 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med fjortis Blondie.
Postet 07-01-22 kl 10:21 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Gratulerer til Blondie-fjortisen. Fyrer opp noen ballonger jeg også.

Årets første skikkelige fredag blir tatt godt imot. Jeg har heldigvis fått utrettet et par viktige saker både på jobb og på treningsfronten denne uka. Det skal jeg kjenne litt på.
Postet 07-01-22 kl 10:28 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Gratulerer med fjortis, Blondie.

Selv er jeg overstrømmende lykkelig for Teams-møter siden det er mye høyere terskel for å fysisk skade noen når man kan grumle, himle med øynene, arrrghe og generelt få ut ekstrem frustrasjon på baksiden av lap-topen.

Jeg lurer på om NAV overhodet kvalitetssikrer kurstilbyderne de spyr ut penger til?
Postet 07-01-22 kl 10:31 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Gratulerer med fjortis Blondie!

Slappfisk i sofan foreløpig, håper formen blir litt bedre snart, ellers blir det helgejobbing. Møte på mandag, som jeg skulle forberede i dag.
Postet 07-01-22 kl 11:02 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
God morgen! Hjemmekontor, det snør, huset er fullt av tenåringer og kjærester, veldig koselig. Jeg har fått en spennende oppgave av sjefen, det blir helt greit å jobbe i dag. Snart helg!
Postet 07-01-22 kl 11:04 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Hjemmekontor, selvvalgt, da er det så mye greiere. Skal ut og få tredjedose i dag i lunsjen, det blir bra! Ellers snør det sidelengs, og er bikkjekaldt, får ikke opp varmen i huset, og er tom for ved.
Postet 07-01-22 kl 11:27 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Lillesøster blånekter skole. Men det er første fraværsdag siden 2 desember. Så joda, neida.
Hun er fratatt internett i 2 timer, og lider ikke akkurat i stillhet.

Jeg har ryddet ned julepynten, og nå gjenstår bare juletreet. Og hver gang jeg gjør det, får jeg lyst til å fylle på med litt friske farger, men det må nok vente til jeg får penger i slutten av mnd.

Jeg er i skikkelig dårlig humør av å måtte ta denne kampen med Lillesøster, og har vondt overalt, så dette er liksom ikke dagen sin.
Postet 07-01-22 kl 11:30 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God formiddag!

Har en time midt på dagen helt alene hjemme, så nå nyter jeg stillheten med et rundstykke til lunch, før minsten kommer hjem om en halvtime. Fyrer i ovnen, og gleder meg over at det er helg. Har sovet dårlig i natt.
Postet 07-01-22 kl 12:09 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Gratulerer med fjortis, Blondie! Stas med nye sko og verdens beste mamma tittel.

Fryser og har lyst på sjokolade. Har mye i hus, men kan liksom ikke spise det på jobb.
Postet 07-01-22 kl 12:33 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Har gjort unna ukas timer, på skolen. Nå skal jeg snart slåss pusen inn i buret og ta henne til veterinær. Hun er ikke som hun skal være. Spent på hva vi finner ut ...
Postet 07-01-22 kl 13:38 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Kl. 15 skal jeg slå av maskinen og ta helg. Og jeg gleder meg så voldsomt. Det har vært tøft å komme i gang igjen etter juleferien. Vi startet med noen knallharde dager med møter og jeg er skikkelig trett.

Så nå gleder jeg meg til å ta helg. Jeg skal trene og rydde vekk julen før jeg lager lasagne til sen felles middag.
Postet 07-01-22 kl 14:46 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg har hatt en relativt rolig dag og fått lest noen dokumenter og begynt på en sak, og nå så jeg at dette var eneste mulighet på en stund til å ta noen timer fri, så da ble det avspasering resten av dagen. Skal treffe venninne i kveld og får besøk av en søster i helgen, så det blir veldig koselig! Trenger oppladning til neste uke, mistenker jeg.
Postet 07-01-22 kl 14:54 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er tilbake på hjemmekontoret, men har altså et helt annet driv i dag. Det hjelper å ikke ha migrene, selvsagt, men jeg tror også at de fire fysiske undervisningstimene jeg har hatt har noe av "skylden". Jeg har løpt fra rom til rom, hatt enesamtaler og hatt entusiastiske diskusjoner om renessansen.
Postet 07-01-22 kl 14:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Jeg er drittlei hjemmekontor og ikke noe som fungerer pga virusangrep. Måtte de dø en virusfylt død de som påfører bedrifter dette.
Postet 07-01-22 kl 15:03 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Amen til det, Mams.
Jeg skal snart i ukas siste møte, det som på kontoret ledsages av smågodt og et glass eplemos eller vin. Det er vel grunn nok til å ta seg en sjokoladebit, er det ikke?
Postet 07-01-22 kl 15:10 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg lider meg gjennom opplæring i offentleglova, tenk å ville seg selv så vondt på en fredag.
Postet 07-01-22 kl 15:22 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har tatt hjemmekontor, og benyttet sjansen til å gjøre om det til stallkontor, og har derfor brukt formiddagen med å forholde meg til møkk av den fine sorten, altså den håndgripelige som det bare er å skyfle avgårde uten mer om og men, og vært på snøværstur. Iblandet telefoner og epost.
Det satt langt inne men var lurt lell.
Postet 07-01-22 kl 15:38 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fant en stor pose Twist jeg fikk til jul og åpnet den. Det reddet dagen sånn littegrann. Fått gjort ganske mye, da, så jeg er sånn sett fornøyd med hjemmekontordagen i dag.

Om en stund kommer det noen for å hente sovesofaen. Håper den kan demonteres greit. Vi får ikke plass til den i leiligheten. I kveld får vi bære inn rottingsofaen fra garasjen og bruke den i tv stua til vi flytter. Alt går.
Postet 07-01-22 kl 16:31 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har tatt farvel med pus, og sendt masse videoer til ungene.
Postet 07-01-22 kl 16:34 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg la meg i senga for å høre podcast. Og endte med å delvis sove i 2-3 timer. Jeg er bare dødsliten tror jeg.
Og den ekstra runden med Lillesøster i morges tok bare totalt nuven på meg.

Jeg får sette på vekkeklokke i morgen tidlig, så jeg får spilt inn presentasjonen min mens det er stille i huset.
Postet 07-01-22 kl 16:47 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Så veldig trist Stompa!
Postet 07-01-22 kl 20:51 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det var leit å høre, Stompa.
Postet 07-01-22 kl 20:52 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Uff, Stompa!
Postet 07-01-22 kl 21:03 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no