Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 04-01-22 kl 08:44 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
tink sin avatar
God morgen, kaffe i koppen og julehjemmekontoret ble avjulet i går. Har tent noen trøstestearinlys for å få opp hyggestemningen litt før dagslyset får flomme inn om halvannen time.
Postet 04-01-22 kl 08:50 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Her er det også stearinlys på hjemmekontoret. Det er litt jul igjen også, men juletreet raste ut første nyttårsdag. Jeg har for liten stue, det er bare pes.

Nå skal jeg føre karakterer før jeg skal ha digitale elevsamtaler før lunsj og digtal undervisning etter lunsj.

Jeg må ut med bikkja snart også, men han har litt dårlig morgenmotivasjon for tiden. Han ligger og gløtter på meg hver gang jeg reiser meg.
Postet 04-01-22 kl 08:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg diskuterer med meg selv hvorvidt jeg skal en tur til byen i dag. Trenger å få tatt en blodprøve, og da kunne jeg tatt en tur innom kontoret samtidig. Men det er så isete ute, så det er egentlig en dag det hadde vært deilig ikke å måtte gå noe sted.
Postet 04-01-22 kl 08:55 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn! Her på jobb er det litt stusselig, med kun 2 av 6 personer på jobb. Jaja, blir vel likar i mårrå.

Har nok å gjøre på, da. Krangling med support, for eksempel, om hvordan utsagnet "det funker hos meg, punktum, signatur" ikke hjelper meg det minste grann.
Postet 04-01-22 kl 08:56 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Her er det litt kaldt på ett ganske julete hjemmekontor. Jeg må nok gå og hente en genser snart.

Motivasjonen min har tatt seg en tur ut. Men, heldigvis har jeg et møte i ettermiddag som kommer til å generere masse arbeid, så jeg tillater meg litt langsomt tempo i dag og regner med at jeg tar det igjen på resten av uken.
Postet 04-01-22 kl 09:15 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg fikser ikke mer pålagt hjemmekontor. Bah… jeje, this too shall pass. Stiv nakke og ingen trening så langt i 2022 er nok ikke beste motivasjonen heller. Trene i ettermiddag. Basta!
Kaffe.
Postet 04-01-22 kl 09:17 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.

Ungdomsskolebarn testet og sendt på første skoledag i 2022, vgs ungdom ligger å sover enda, han skal ikke være på skolen før 1130 i dag, de er delt opp i grupper for å få ha verksted. Jeg har en del på todo listen min, men akk så lite lyst til å gjøre det.
Postet 04-01-22 kl 09:18 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Tenker at jula forsvinner ut mellom slagene her i dag. Rolig foreløpig på hjemmekontoret, så da kan jeg dille litt med det innimellom.
Postet 04-01-22 kl 09:21 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er faktisk på kontoret i dag. Jeg bor i rekkehus bygd i betong, og i dag skal det bores i taket til naboen vår. Det bråker så fælt at jeg fikk innvilget oppmøte på kontoret i dag. Vi har 120 kontorplasser, og jeg er den eneste som er her.

Jeg har med meg treningstøy, så jeg skal trene på sats etter jobb. Jeg vil anta at minst en av lokasjonene i Oslo sentrum har ledige timer i dag.
Postet 04-01-22 kl 09:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Jeg er innvilget kontorkontor etter eget behov, dvs. når jeg føler for det. Det kom en nyansatt i går, hun får også komme hvis hun vil, satser på at hun kommer. Alenetilværelse på kontoret er bedre enn hjemmekontor, men ikke helt godt for hodet det heller. Nuvel, motivasjonen hadde kanskje ikke vært på topp uten pandemi heller, hvem vet.
Postet 04-01-22 kl 09:26 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Oppe og jobber. Tungt å få ungene på skole i dag, men med varme rundstykker (frosne, vi må tømme fryser før flytting) gikk det bedre. Merker det er mørkt på hjemmekontoret og trist ift i mars da våren kom. Får håpe det ikke blir så fryktelig lenge. Har et håp om å få tatt en kort lunsjpause og pakket en kasse eller to for litt avveksling.
Postet 04-01-22 kl 09:26 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har jobbet så intenst på hjemmekontoret de siste to timene at jeg glemte å lage meg kaffe. Men nå har jeg landet det meste til timene i dag og fått i meg kaffe, så nå tror jeg at jeg må gå i dusjen. Har fysisk undervisning fra 12.20, så før det må jeg faktisk dra på jobb - og det innebærer å ta på meg vanlige klær i stedet for ullundertøy.
Postet 04-01-22 kl 10:22 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg har også kontorkontor. Digg å komme seg ut av huset etter julen, helt alene (dvs uten familie) med tog til sentrum. Lunsj skal definitivt kjøpes ute et sted.
Postet 04-01-22 kl 10:34 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hjemmekontor og bare ett møte i dag, så det blir en lang dag. Vi er jo liksom ikke i gang igjen i det nye året.

I går kveld bestilte vi sommerferie, vi får se om det blir noe av det.
Postet 04-01-22 kl 10:47 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hjemmekontor og ingen møter, så det er litt tregt å komme i gang, men det blir fort nok mer travelt tenker jeg. Greit med rolig start første dag på jobb etter noen uker.
Postet 04-01-22 kl 11:03 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Siste feriedager i juleferien og jeg er alene hjemme.
Postet 04-01-22 kl 11:05 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Gretne, gamle, påstålige gubber gis bort gratis i dag. Lurer på hvor lenge jeg må kjempe for å bli sett på som jevngod som det motsatte kjønn og bli tatt seriøst.
Postet 04-01-22 kl 11:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Frøy. Det er strålende at du er der du er og kjemper de kampene du kjemper. Husk at du gjør veien lettere for alle kvinner som kommer etter deg.
Postet 04-01-22 kl 11:48 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Anbefaler teflon mot gretne gamle gubber, og utblåsing til kloke forumfolk.

Har fått fyr i peisen og begynt å glede meg til formiddagsmat.
Postet 04-01-22 kl 12:04 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Signerer, Blå og med, Frøy!

3 fakturaer igjen før jeg skal ta en tur i skogen.
Postet 04-01-22 kl 12:05 av star star er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Plutselig er det noe feil. Aner ikke hva jeg evt har vært borti. Gå tur mens jeg venter på svar da.
Postet 04-01-22 kl 12:30 av star star er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg er syk, har vært sånn ordentlig syk, men veldig høy feber, iallfall er 39.5 høyt. Jeg er bedre nå, og i dag virker det som jeg er helt feberfri, men slapp, hodepine og småforkjølt. Fin start på året, jeg ble syk 1.nyttårsdag. Eller egentlig nyttårsaften på kvelden begynte jeg og fryse.
Postet 04-01-22 kl 13:23 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
God bedring, Polarjenta.
Postet 04-01-22 kl 13:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
God bedring, Polarjenta!

Tur gått og det var altså ikke jeg som hadde gjort noe feil.
Postet 04-01-22 kl 14:19 av star star er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
God bedring polarjenta! Virtuelle klemmer er heldigvis smittefri.

Jeg må heve meg over det gubbevelde jeg jobber i, men det er sårt når det kommer "skryt" som: Tusen takk for grundig gjennomgang, for de kritiske bemerkningene og for den gjennomgående positive holdningen til å få til et godt nytt verktøy

Til en av gubbene for en tekst jeg har utarbeidet, jeg må øve meg på å ta enda mer plass! Tilbakemeldingene andre får på mitt arbeid viser jo at jeg er flink i det jeg gjør!

Sånn nok sutring for i dag, snart stemple ut tenker jeg.
Postet 04-01-22 kl 15:29 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Phui! 31 Teams-samtaler unnagjort, nå er jeg drittlei min egen stemme. Tror bikkja også synes jeg har vært litt i overkant i dag.
Postet 04-01-22 kl 16:10 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no