Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Første juledag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Første juledag

Postet 25-12-21 kl 10:14 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 15

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
God morgen! Jeg er tidlig oppe og alene hjemme. Det gjør ingenting i dag, for jeg hadde en veldig fin kveld i går. Deilig å kjenne på litt tilfredshet.

Nå strømmer jeg litt søppel mens jeg venter på kjærestebesøk senere i dag.
Postet 25-12-21 kl 10:20 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Alene oppe. Måtte sette på klokka for å få ribba i ovnen. Resten av huset sover. Er rene skjære idyllen her akkurat nå. Julemusikk, fyr i ovnen, lukten av ribbe begynner å spre seg, tente lys og ute blir det dag og landskapet er dekt med hvitt . Snødde i hele går. Må satse på en tur ut idag tenker jeg.
Postet 25-12-21 kl 10:28 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Rolig hotellmorgen her. Vi skal se slott Schönbrunn i formiddag, og så skal vi på julebesøk til en venninne. Hadde en magisk julaften med andemiddag på hotell Imperial og julemarked foran rådhuset, og vi skal tilbake til markedet for å kjøpe noen flere figurer til den nye julekrybba vår. Trist å tenke på at dette er den siste dagen her.
Postet 25-12-21 kl 11:02 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God dag. Her er det stille og koselig, bare avbrutt av alarmen til Herremannen som går av hvert femte minutt. Foreløpig har det ikke ført til at han står opp.

Jeg skal ut og gp en tur om en times tid (venter på dagslyset), med eller uten barn gjenstår å se. Etterpå skal jeg lage den tradisjonelle lasagnen som vi spiser 1. juledag. Nevøen min kommer til middag, så det blir nok koselig.
Postet 25-12-21 kl 11:20 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morhen, jeg var oppe og fyrte i ovnen. For kaldt til å stå opp. Nå trir jeg det har kommet seg.
Postet 25-12-21 kl 11:26 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg våknet og kjente at jeg var skrubbsulten. Magesekken må ha blitt betydelig utvidet etter gårsdagens middag.

Nå er alt helt rolig og vi bare sløver. Men i ettermiddag skal vi i trippelbursdag. Broren min har klart å få alle sine barn midt i høytider (3 i jula og en på 17. mai), så i dag er det bursdagsfeiring. Men jubilantene blir 19, 14 og 14, så det er ikke full baluba lenger.
Postet 25-12-21 kl 11:51 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Stille og rolig. Ungene sover. I dag er det middag hos foreldrene mine.
Postet 25-12-21 kl 11:59 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Stille og rolig her og. Nyter det. Ungdommen sover. Middag hos min mor i ettermiddag, torsk og rødvin.
Postet 25-12-21 kl 12:05 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Gledelig jul, Bloggorama. Håper hadde en god julaften.
Postet 25-12-21 kl 12:19 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Vi skal fortsatt ingen steder. :karantene: Mini er ute av isolasjon allerede, mannen i morgen, mens jeg og eldste er i karantene til minst torsdag. Tok ny PCR i går også, venter på svar på den. Men vi hadde en fin julaften likevel!
Postet 25-12-21 kl 12:35 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Veldig rolig 1 juledag morgen her, egentlig bare jeg og hunden som er skikkelig oppe.
Storebror var oppe og bestemte seg for å være lat, og gikk tilbake i senga med ipad.
Bonusgutten tror jeg synes Lillesøster sover vel lenge, og går her og tråkker og venter.

Regner med det er slutt på freden når Storebror står skikkelig opp, for da blir det nok mas om spilling av magic the gathering, for han fikk masse nytt i går, og de to andre også fikk starter-sett.
Postet 25-12-21 kl 12:59 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, jeg har akkurat stått opp, og nå driver vi så saktelig og lager frokost. Ingen planer overhodet. Sånn skal det være første juledag!
Postet 25-12-21 kl 13:16 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Sov lenge og vel i dag og er fortsatt stappmett. Vi gjorde noe riktig i går for storesøster, grinchen, sa før hun gikk å la seg i går at dette var den koseligste julaften hun har hatt og at hun var riktig så fornøyd med alle gavene.
Håper humøret er like bra når hun kommer ut av rommet sitt i dag.
Postet 25-12-21 kl 13:56 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Fersken: Hun er 14 år. Sånn vil det være en liten stund til, og så blir det bedre. I hvert fall basert på erfaring herfra (n=1). Så nyt de gode dagene dere får.

(Selv min 14-åring har blitt grumphy. Han som alltid har vært blid som en sol.)
Postet 25-12-21 kl 14:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
God jul alle sammen. Vi hadde en lang og fantastisk julaften igår. Jeg kjørte min 81 årige mams hjem kl 1 på natta. Godt vi lider av lakenskrekk i vår familie.
I dag kommer våre venner på julekos, så ribba er i ovnen og julekoseklærne er på.

Jeg fikk så mye fint i går...men de to fineste må være vesken fra mamma og et Disney tablå fra gutta mine. Jeg ble hoppende glad!
Postet 25-12-21 kl 18:21 av Taien Taien er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no